איך בוחרים יועץ בטיחות אש? המדריך המלא

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

מהו יועץ בטיחות אש ומה תפקידו? מה הסמכויות שלו ואיך תדעו מתי הכרחי להשתמש בשירותיו? אנחנו בחברת נועם בטיחות ונגישות מבינים את הבלבול הרב בנושא ולכן הרכבנו את המדריך המלא – מורה נבוכים לבחירת יועץ בטיחות אש המקצועי, המנוסה והמשתלם ביותר.

בשנים האחרונות תחום בטיחות האש ובעיקר בכל הנוגע להיתרי בניה ופתיחת עסקים, הפך לנושא מרכזי בהליכי קבלת היתרים לבניה ורישיון עסק. עם ניסיון של שנים בתכנון, הטמעה ויישום נהלים, מערכות וטכנולוגיות של בטיחות אש במגדלי מגורים, משרדים, מבני תעשייה, חינוך ומבני ציבור ריכזנו עבורכם את הכללים שלנו לבחירת יועץ בטיחות אש מקצועי ומומלץ.

freepik

מהו יועץ בטיחות אש ומה תפקידיו?

יועץ בטיחות אש הוא איש מקצוע בעל ידע ובקיאות בכל התקנות והנהלים המחייבים בהיערכות לשריפה. תחת תחומי האחריות שלו גם הקניית הידע העיוני והמעשי בנושא בטיחות אש בשגרה ובחירות לממוני הבטיחות במוסד או בעסק. יועץ בטיחות אש מוסמך הוא בוגר הכשרה ממשלתית – קורס "ממונה בטיחות אש" ומחזיק בתעודה מוכרת ע"י משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

חלק מתפקידו של יועץ בטיחות אש הוא ווידוא תקינות מלאה של מערך בטיחות האש של הארגון, העסק או המבנה ובכלל זה גם בדיקת המסמכים הרלוונטיים, רמת המוכנות של העובדים ושל אחראי בטיחות האש המקומי.

בנוסף, תחת אחריותו גם:

הכנת תיק שטח – תיק המרכז את כל המידע הנדרש בנושא בטיחות אש בשגרה ובחירום. התיק מכיל פירוט של תוכניות מילוט בעת דליקה, שירותי חירום, תרשימים של המבנה הכוללים מיקום של אמצעי הכיבוי, יציאות החירום וכל מידע רלוונטי נוסף.

הכנת תיק בטיחות באש – עם פירוט כל הסכנות האפשריות למבנה והאמצעים לגילוי מוקדם של שריפות. בנוסף התיק מכיל גם הדרכת כיבוי אש, תרגולים ושיטות שונות לכיבוי שריפות.

בדיקה וסריקה של המבנה והאזור – כולל ריכוז כל הסכנות הנשקפות וגיבוש פתרונות להתמודדות עימן בהתאם לסוג המבנה, מיקומו, ייעודו והאפשרויות הקיימות להתקנת ציוד כיבוי ופתחי מילוט.

התקנת מערכת אש – בחירת והתקנת מערכות זיהוי וכיבוי החדישות והמתאימות ביותר – גלאים, ספרינקלרים ו/ או ציוד נלווה. באחריותו גם בדיקת תקינות הציוד לאחר התקנתו וביצוע בדיקות תקינות תקופתיות.

הדרכת בטיחות אש – תחת אחריותו של יועץ בטיחות אש שכמובן לא נשאר במבנה דרך קבע, היא הדרכת צוות העובדים בנושאי בטיחות אש: מושגי יסוד, סוגי חומרים, סוגי דליקות, הפעלת ציוד הכיבוי, הכרת דרכי המילוט ועוד.

איך תבחרו יועץ בטיחות אש מקצועי ומנוסה?

כשבוחרים יועץ בטיחות אש חשוב מאוד להקפיד על מספר פרמטרים שיבטיחו כי בחרתם איש מקצוע מוסמך, מקצועי ומיומן:

תעודות הסמכה – בקשו לראות תעודות סיום קורס של משרד העבודה, הרווחה והשירותים הציבוריים.

רלוונטיות – שימו לב כי אתם עובדים עם יועץ בטיחות אש בעל ידע וניסיון בתכנון מערכות אש עבור סוג המבנה שלכם.

יסודיות – חשוב להיות עם היד על הדופק ולוודא כי יועץ בטיחות האש שלכם לא מזלזל בעבודה ולא מנסה לקצר את העבודה בשביל להרוויח כסף.

מחפשים יועץ בטיחות אש ועדיין רוצים להתייעץ בטרם קבלת החלטה? התקשרו עכשיו לחברת נעם בטיחות ונגישות או השאירו פרטים באתר ואנשי המקצוע המיומנים שלנו ישמחו לייעץ לכם בנושא בחירת יועץ בטיחות אש. מוזמנים לבקר אותנו ב https://www.mann-safety.co.il/

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!