איך מאתרים ומתקנים נזילת ביוב?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים
תמונה:123rf

אף אחד לא רוצה לקבל טלפון מהשכן ולשמוע – "יש נזילה בביוב". ובכל זאת, עלינו להסתכל לפחד בעיניים, להתמודד עם הבעיה, ולפתור אותה על הצד הטוב ביותר. פתרון טוב לנזילה בביוב יהיה כזה שיחזיק לאורך זמן, יאפשר לנו שקט נפשי, וכמובן לא "יקרע את הכיס".

אז איך מאתרים נזילה בביוב?

  • תשמחו לשמוע, שאין צורך לקדוח או לבצע פעולות הרס כאלה ואחרות. למזלנו, קיימת בידינו הטכנולוגיה לבצע בדיקה פשוטה, מבלי לפרק את המערכת. בשנים האחרונות התפתחה מצלמה זעירה, בעלת ראש גמיש, שיכולה לשדר לנו בלייב את פנים הצינור. בעל מקצוע, יוכל להביט בשידור מהמצלמה, ולהבחין בחיבורים לא תקינים, מפגעים, סדקים, או חיבורים לא תקינים. איתור הבעיה הוא כבר חצי הדרך לפתרון.
  • שימוש בבלוני הצפה – על ידי ניסוי פשוט, ניתן לאתר נזילה בקלות רבה. בעל המקצוע, יסתום פתח אחד של המערכת, ויציף מים מן הפתח השני. יש להמתין מספר דקות ולבחון את המצב – אם מפלס המים עולה הכול בסדר, אבל אם מפלס המים יורד כנראה שיש נזילה כלשהו או בעיה של דליפה. בעל המקצוע ידע כיצד להמשיך מהשלב הזה על מנת לאתר את הבעיה מקרוב ולבצע שאיבת ביוב כדי להיפטר מכמויות המים.

לא כל כך מהר

הרבה פעמים אנחנו לא יודעים אם מקור הנזילה הוא צינור מים או מצינור ביוב, והדבר קריטי כדי לדעת את ההבדל וכדי לדעת לפעול בדרך הנכונה. למזלנו, האינסטלטורים הוותיקים ניסחו עבורנו כללי אצבע, שמסייעים לנו להבחין בין הבעיות השונות, ואפילו בקלות. עוד לפני שתזמינו בעל מקצוע מוסמך, תוכלו לבצע כמה בדיקות פשוטות בעצמכם, להבין את מהות הבעיה, ולחסוך זמן יקר.

ריח של ביוב – לעיתים הריח יהיה חלש, ורק הרגישים לריחות יוכלו להבחין בכך. אולם, כשהבעיה חמורה יש ניתן להריח בבירור ריח של ביוב או טחב, והדבר יכול להעיד על דליפה בצינור ניקוז המים.

עובש על התקרה – במידה ונתקלתם בעובש על התקלה, וכתם רטיבות, יכול מאוד להיות שיש דליפה בצינורות הניקוז של המים האפורים.

טפטוף לסירוגין – במידה ונתקלתם בטפטוף מים שמופיע לעיתים, ולא מטפטף באופן רציף, הדבר יכול להתריע על פגם בצינור הניקוז של הביוב, שמנקז את המים.

אחרי שסיימנו את שלב האיתור, הגיע הרגע להשפיל שרוולים, ולגשת לטפל בבעיה, או לפחות לפנות בעל מקצוע מוסמך שיוכל לפתור עבורנו את הבעיה.

איך מתקנים נזילת ביוב?

התשובה לשאלה מתחלקת לשתיים, האם ידוע לנו מקור הנזילה או שלא. במידה ואיתרנו את הנזילה כראוי, ומיקדנו את הבעיה, שלב הטיפול יהיה קל ומהיר יותר.

במידה והנזילה התגלתה בצינורות החיצוניים, נוכל לקרוא לאיש מקצוע שיחליף עבורנו ראש ברז בכיור, יחליף את גומיית האיטום. תפקידה של גומיית האיטום היא לאטום את החלק שמחבר בין צינורות שונים, ולמנוע מהמים לדלוף. עם הזמן מתגלה בלאי של הגומייה, ולעיתים ניתן לפתור את הבעיה על ידי החלפה פשוטה של הגומייה. זאת במידה ומדובר בנזילה גלויה. בעל המקצוע ידאג לאיטום מקצועי של הצינורות, ויבטיח שלא יהיו עוד דליפות.

במידה ואנחנו לא בטוחים מה בדיוק מקורה של הנזילה, נצטרך כאמור לחזור לשלב איתור הנזילות, ולהתקדם משם. בחלק מהמקרים, בעל המקצוע יכול להמליץ לנו לבצע שאיבת ביוב, על מנת להתקדם בתהליך התיקון.

לסיכום

איתור נזילות הוא תהליך שאולי נשמע מלחיץ, אבל כל עוד עוקבים אחרי השלבים ונעזרים באנשי המקצוע המתאימים, נוכל לחסוך המון זמן וכסף.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!