איך מאתרים נזילות במקלט ופותרים את הבעיה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים
תמונה pixabay

אף אחד לא רוצה לענות לטלפון ולשמוע את הבשורה הנוראה – גיליתי נזילה במקלט. נזילה היא תמיד כאב ראש, כאשר רובנו לא ממש יודעים כיצד לטפל בה.

מה שכן ברור לנו – מדובר ב"סיפור", ובהוצאה כספית. נזילה מחייבת אותנו לטפל בה כמה שיותר מהר, זאת על מנת למנוע בעיות של רטיבות בקיר שעלולות להפוך לבעיות בלתי הפיכות, שיגמרו בהוצאה כספית גדולה.

אז נשאלת השאלה, כיצד מאתרים נזילות במקלט, כיצד פותרים את הבעיה, ומי הם אנשי המקצוע שנצטרך לקרוא להם?

בדקו את הקירות כשאתם בודקים דירות

מכירים את זה, כשאתם באים לבדוק דירה חדשה, והדבר הראשון שאתם עושים הוא לבדוק את הקירות והתקרה?  החיבור בין התקרה לקיר היא נקודה אסטרטגית, בה עלולים להיות עובש, או קיר מתקלף בשלב מתקדם. העובש על הקיר מצריך טיפול, שכן לא כדאי לנשום אותו לאורך זמן. במידה ותאתרו קירות עם נזילה, מומלץ לשקול מחדש אם לקחת את הדירה.

הכנה לשעת חירום

אנחנו לא אוהבים לחשוב על שעת חירום, אבל אין ספק שצריך להתכונן היטב. בשעת מלחמה או מתקפה כימית, נצטרך לבלות במקלט או המרחב המוגן (ממד) זמן רב. לכן, יש לבדוק את קירות המקלט, ואת הרצפה, לגילוי כתמי רטיבות.

תהליך האיתור הנזילות – כבר לא שוברים קירות לצורך איתור

אם בעבר היינו צריכים להזמין איש מקצוע שירים את האריחים וישבור את הקירות, היום ניתן להשתמש במצלמה תרמית. רוב אנשי המקצוע מהתחום מחזיקים במצלמה תרמית, וישמחו להשתמש בה על מנת לאתר את הנזילות, אם יש לכם חשד.

איך נוצרת הנזילה?

אי פעם שאלתם את עצמכם, כיצד נוצרת הנזילה? רבים טועים לחשוב שמה שיוצר את הנזילה אצלכם במקלט, הם מי הגשמים. האמת היא, שלרוב מדובר בבעיה בצנרת. צינורות עלולים להישחק עם השנים, בעקבות סדק, חיבורים רופפים או שורשים שמשבשים את החיבור. כך או כך, נצטרך לתקן את הנזילה.

אז איך פותרים את הבעיה?

גם אם איתרתם נזילה, זה לא סוף העולם. יש כמה אופציות שעומדות בפניכם, ועליכם להתייעץ עם איש מקצוע על מנת לבחור את הדרך היעילה והמשתלמת ביותר עבורכם.

  • האפשרות הראשונה שעומדת בידיכם היא לפתוח את הקיר באמצעות ניסור בטון, וכך להחליף את הצינורות שדורשים תיקון. מסור היהלום יסייע לנסר את הקיר באופן מדויק, שיאפשר להכניס את הצינור החדש. ניסור שיתבצע ביעילות יכול לחסוך עוד המון עבודה בהמשך, בעוד ניסור בטון חובבני יכול להכפיל את העבודה.
  • האפשרות השנייה היא לנסות להיכנס מבחוץ ולהגיע לצנרת, אבל צריך למצוא את מיקום הבעיה. אם הנקודה הבעייתית נמצאת עמוק מדי, לא תהיה ברירה אלא לחתוך את הקיר.

קירות המקלט אמנם עבים יותר מקירות אחרים, אך בעזרת כלי עבודה מיוחדים והסמכה נכונה, ניתן לפתור כל נזילה. השילוב של ידע מעולם האינסטלציה, לצד הידע מעולם הבנייה, מסייע לנו לפתור את הבעיה בזמן בקצר ביותר.

למה לשים לב לפני שאתם מזמינים איש מקצוע לתיקון נזילה במקלט?

  • שקיפות – ודאו שאיש המקצוע אומר לכם בכנות מה הבעיה, ולא ממהר לשבור קירות כדי להגדיל את החשבון.
  • אמינות – ודאו שאיש המקצוע לוקח סכום הוגן עבור העבודה שעשה, ולא מוסיף עלויות נלוות בשלב החשבון.
  • מקצועיות – כפי שכבר הוזכר, שבירת קירות היא לא עניין של מה בכך. אין להקל ראש בבחירת איש מקצוע, ויש לבחור באדם מוסמך שיודע היטב את העבודה.
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!