איתור נזילות בחדרי אמבטיה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

האם נכנסתם לחדר האמבטיה וגיליתם שהרצפה מוצפת מים? אולי קיבלתם את חשבון המים החודשי ונדהמתם לגלות סכום גבוה בהרבה מהשגרה, אולי החלו להופיע כתמי רטיבות ואף עובש בקירות חדר האמבטיה או על התקרה. כל הסימנים הללו מעידים על כך שישנה נזילה בחדר האמבטיה בביתכם. נזילות לא מטופלות עשויות להביא למצבים הדורשים תיקונים יקרים ולהוצאה חודשית גבוהה ביותר על מים, לכן חשוב לאתר כמה שיותר מהר את מקור הנזילה. הנה מספר דרכים לאיתור נזילות בחדר האמבטיה.

 

בדקו האם מקור הנזילה גלוי או סמוי

 

בחדר האמבטיה ישנן שתי אפשרויות כלליות לנזילת מים. האפשרות הראשונה היא נזילה גלויה, שבה ניתן לראות בקלות מהיכן מגיעים המים. בחדר זה ישנם המון ברזים המתחברים לצנרת כמו זו שבמקלחת, ברז הכיור ואפילו חיבור המים לניאגרה, כל אלה יכולים להוות מקור לנזילה. הסיבה לנזילה יכולה להיגרם מחיבור רעוע של הברז לקיר, מה שיוצר מרווח המאפשר למים לזלוג החוצה. כמו כן, הנזילה עשויה לנבוע מברזים ישנים שבהם האטמים כבר בלויים ואינם

 

מצליחים עוד למנוע יציאה של המים. במקרה זה תידרש התקנת ברז אמבטיה חדש שיפתור את הבעיה במהרה, זו גם הזדמנות להתחדש בברז איכותי בעיצוב מרשים שישדרג את נראות החדר כולו.

ישנה כאמור אפשרות נוספת לנזילה הדורשת טיפול מורכב יותר וזוהי נזילה סמויה. במקרה זה המים יצטברו מתחת לרצפות חדר האמבטיה או בקירות בשל סיבות שונות ומגוונות. נזילה סמויה תתבטא לאחר זמן מה בצורה של כתמי רטיבות או עובש. יחד עם זאת יש לזכור כי במקרה של הופעת עובש אין מדובר תמיד בנזילה אלא בהצטברות לחות שאין לה מפלט החוצה מתוך החלל.

 

מהם הגורמים לנזילה סמויה וכיצד מאתרים את המקור?

 

מכיוון שבנזילה סמויה אין אפשרות לראות במדויק מהו מקורה יידרש במקרים רבים סיוע של איש מקצוע. כיום ישנו מכשור מתקדם ביותר לאיתור נזילות המצטברות מתחת לרצפות חדר האמבטיה ובקירות, מכשור זה פועל בסיס סריקה הסביבה במצלמה טרמית. כמו כן, ישנם גם כלים מסורתיים יותר לאיתור הנזילה שעלותם נמוכה בהרבה.

 

רטיבות בקירות עשויה להתרחש בשל צנרת ישנה, חיבור רעוע בין ברז הכיור או האמבטיה לצינור הפנימי שבקיר, תקלה המתרחשת בצנרת של השכנים המתגוררים בדירה שמעל לדירתכם ועוד. כפי שניתן לראות מדובר במנעד רחב של מקורות כאשר כל אחד מהם דורש תיקון שונה לחלוטין. לדוגמה, במקרים רבים התיקון יהיה פשוט למדי וידרוש איטום מחדש של חיבור הברז לקיר, איטום הרווחים שבין אריחי הקיר או החלפת הברז. במקרים אחרים למרבה הצער התיקון יהיה משמעותי ומורכב יותר. למשל, תיקון איטום הגג שמעל לבית או לדירה, נזילה בחיבורי הצנרת בשל פיצוץ בצינורות ועוד. במקרים אלה פנו לבעל מקצוע המתמחה בתיקונים מסוג זה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!