איתור נזילות במרתפים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

איתור נזילות היא מלאכה לא פשוטה ומצריכה בדיקה מעמיקה או לחילופין שימוש באמצעים טכנולוגיים חדשניים כדי לאתר את המיקום המדויק של הנזילה.

איתור נזילות במרתפים

קומות המרתף בבתים ובבניינים השונים הן אלה שחשופות לקרקע מסביבם. קרקע זו היא לחה ורטובה מעת לעת ולכן משפיעה על איטומו של המרתף. בנוסף לכך, זהו המקום הנמוך ביותר בבית ולכן כל בעיה בקווי המים בקומות העליונות מתנקזת כלפי מטה לקומת המרתף.

די קשה לבצע איתור נזילות במרתפים מכיוון שהנזילות עלולות לצוץ בכל כיוון אפשרי, סימני רטיבות או נפיחות על התקרה או הקירות ושינוי בצבעי הרצפה ובגובהה עקב רטיבות או מים בין האריחים.

המכשיר החדשני סורק את הקירות, התקרה והאריחים ומצביע על הנקודות הספציפיות שבהן יש רטיבות. פעילותו זו חוסכת עבודות הריסה ובנייה מיותרות כיוון שמתקנים נקודתית רק במקומות הבעייתיים.

בדיקת בדק בית לאיתור נזילות מתבצעת בכל רחבי המרתף, לאורכו ולרוחבו. המהנדס בוחן מקטע אחרי מקטע בקירות, בתקרה, ליד החלון, ליד הדלת, בכל משטח האריחים ברצפה וגם בשירותים אם קיימים כאלה במרתף.

בתום הבדיקה, מעביר המהנדס דוח מפורט הכולל את מהות הליקויים ומיקומם המדויק. מעבר לכך הוא ממליץ מה לבצע בכל נקודה כזו, איך לתקן את הליקוי מהו האיטום המומלץ והערכה כספית של עלות כל אחד מהתיקונים.

אם מדובר במבנה חדש יחסית, הפניה לתיקון הליקויים מופנית לקבלן כדי שיכלול זאת בין התיקונים שעליו לבצע במהלך שנת האחריות. אם מדובר במבנה ישן, בעלי הנכס יטפלו בכך.

חשוב לבצע את השיפוץ בהקדם כיוון שהרטיבות מתפשטת במהירות ונוצרים מעליה עובש ורעלנים שהם מסוכנים לבריאות.  

תיקון הליקויים במרתף

במקום לשבור את כל הקיר כדי לאתר נזילה בצנרת, הורסים רק את המקום המסומן, מתקנים את המקטע הבעייתי של הצנרת, או מחליפים אותו ומחברים שוב. לאחר מכן בונים רק את המקום שנהרס, צובעים וקשה לגלות שבוצע תיקון צנרת מאחורי הקיר.

כשמדובר באריחים, מוציאים רק את האריחים שמתחתם קיימת רטיבות או מים כלואים, מטפלים בייבוש המקום ובודקים ממה נובעת הנזילה. אם לדוגמה נפתח החיבור של הצנרת, מחברים שוב באמצעות אביזרי חיבור חדשים, אם זו בעיית איטום, מייבשים את המקום באמצעות חומרי איטום בטיב מעולה. השלב הבא הוא הנחת תשתיות חדשות והדבקת אריחים. כך בוצע התיקון הנדרש ומעבר לכך הודבקו אריחים חדשים והמקום נראה זהה, אדם שיגיע למרתף בדרך כלל לא יחוש בהבדל אלא אם מדובר באריחים אחרים.

איטום במרתפים

במרתפים מבצעים איטום חיובי כלומר חוסמים את הרטיבות באמצעות משטח מהצד החיצוני של המבנה, או לחילופין איטום שלילי, מבצעים את החסימה מתוך המרתף כמו לדוגמה הזרקה שלילית של חומרי איטום ישירות לתוך סדק קיים והחומר מתפשט בתוך כל החלל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!