המלצות לבדיקת האיטום ואיתור של נזילה בדירה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

פתגם סיני ידוע מדבר על גרגר אורז אחד, שעשוי למוטט את כל הקערה. באותו האופן, מספיקה רק טיפה אחת של מים כדי לגרום לרטיבות משמעותית מהתקרה בבית. אחת המשימות החשובות לקראת בואו של החורף, היא איתור נזילות פוטנציאליות שמקורן בליקויים במערכת האיטום, אותן יש לסתום בהקדם האפשרי והרבה לפני שהגשם הראשון יגיע.

איטום נגד רטיבות בתקרה

מערכת האיטום שנמצאת על גגות ישראל נחשבת לטובה ואיכותית במיוחד, אך כמו כל מוצר וחומר קיימים, היא תסבול עם השנים מחולשה, סדקים וחריצים, מהם עלולים לחדור פנימה מי גשמים. כאשר מתגלה נזילה, חשוב ביותר להזמין איטום נגד רטיבות בתקרה ובקירות, על מנת שהחורף הקרוב יעבור בצורה יבשה, רגועה וגם בטוחה.

מתי מומלץ לעבור בדיקת נזילות ואיטום?

את בדיקת איתור הנזילות מומלץ בחום לעבור במהלך או סוף עונת הקיץ. בתקופה זו, האזור הגיאוגרפי שבו ישראל ממוקמת עדיין לא קולט גשמים, דבר שמאפשר לטפל בליקויים ובעיות במערכת האיטום ללא חשש מנזילות או דליפות לחלל הבית. סיבה נוספת לבדיקת האיטום במהלך העונה היבשה, היא על מנת לאפשר לכל חומרי האיטום המיושמים על הגג להתייבש היטב ולמנוע מצבים שבהם הרטיבות ממי הגשמים פוגעת בהתקשות החומר וביכולת העתידית שלו לאטום הרמטית את האזור הבעייתי.

כיצד בוחרים את שיטת התיקון?

לשמחתנו, כיום ישנן שיטות מתקדמות ואיכותיות המאפשרות איתור נזילות מהיר ופשוט. שיטות אלו בדרך כלל יחסכו בהרמת הרצפות, הרעפים או שבירת הקירות. לצידן עומדים גם מספר פתרונות איטום איכותיים, בהתאם לסוג המבנה, חשיפתו לשמש או צל מרובים, שטח הגג וגם סוג הליקוי שאותר במהלך בדיקת הנזילות.

נזקי הנזילות האפשריים

איתור נזילות לא אמור להתרחש כאשר כבר קיימת נזילה, אלא כטיפול מונע. ברגע שהנזילה מתרחשת, נזקיה נעים בין נזקים קלים ועד חמורים ויקרים ביותר, שבחלקם מונעים את השהות בבית עד לגמר התיקון. המים מחלחלים בנקודות שבהן קשה בשלב הראשון להבחין, מה שמקשה את היכולת להבין את חומרת הבעיה. גם הצנרת הביתית עשויה להתגלות כבעלת ליקויים מסוימים: היא צוברת חלודה עם הזמן, נשחקת או נסדקת והופכת לרגישה יותר.

freepik

אם הבחנתם בטפטוף, בעובש, קילופים או רטיבות על התקרה – סימן שקיימת נזילה שצריך לאתר ולתקן. את איתור מקור הבעיה יבצע קבלן איטום מוסמך, או אינסטלטור המתפקד כמומחה איתור נזילות. וודאו מראש שבעל המקצוע שתזמינו הוא אדם בעל ההכשרה המתאימה ושאלו במעמד הגעתו את כל השאלות החשובות לגבי מקור הנזילה, הדרכים לטפל בה וכמובן העלויות. בעל המקצוע יבדוק את מקום הרטיבות על פי בדיקת לחץ הברזים ויבין מהו מקור הבעיה: ייתכן שזוהי מערכת האיטום הלקויה ולעתים גם נזילה מדוד השמש או אחד המרזבים על הגג.

לסיכום

כיום, נחשב איטום נגד נזילות לעבודה מהירה, הודות לשיטת ההתזה שמאפשרת איטום מהיר ללא גישה ידנית לכל חלקי הגג. שיטות נוספות יאפשרו איטום שלא על ידי הרמת מרצפות או שבירת קירות, מה שחוסך במחיר וגם מונע נזקים נלווים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!