איתור תשתיות בבית דגן

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

תחת האדמה ישנן תשתיות שונות. אנחנו לא רואים אותן והן שימושיות אך לא מפריעות וישנם מצבים בהם נרצה לדעת היכן הן מונחות. התשתיות כוללות את מערכת המים והביוב, צינורות הגז, חוטי החשמל ותשתית התקשורת. לרוב, כל החוטים, הצינורות והפריטים הנוספים עוברים בנתיב מסודר ומתפצלים לבתים.

מתי נרצה לבצע איתור תשתיות?

כל חפירה, לצורך בניה, שיפוץ והנחת תשתיות, צריכה להתבצע תוך לקיחת אחריות מלאה על הפרויקט ועל הסביבה. איתור תשתיות בבית דגן יתבצע במקומות הקרובים לאזור מגורים ואזורים מרוחקים. בראשונים, התשתיות יהיו קרובות יותר לפני השטח ובשניים הן יהיו עמוקות יותר.

בעבודה רגילה בגינה אין צורך לקבל אישורים מיוחדים לחפירה, אך ברגע שמתבצעת עבודה בסביבת מגורים שכוללת חפירה לעומק של חצי מטר ויותר, יש להוציא אישור לביצוע העבודה מעיריית בית דגן וזאת לפני תחילת העבודה.

בעבודות המתבצעות שלא בשכונות מגורים או במקומות מרוחקים, יש לקבל אישור חפירה מהעירייה במידה והתכנון הוא להגיע לעומק של 75 ס"מ ויותר מכך. יש לציין כי במקומות בהם יש ספק מתי הונחו התשתיות הראשוניות או שאין מידע מקיף מספיק על האזור, מומלץ לבצע איתור של התשתיות בכל מקרה ולהימנע מפגיעה בהן. יש לזכור כי במידה והן יפגעו האחריות תחול על מבצע הפרויקט.

כיצד מבצעים איתור תשתיות בבית דגן?

יציאה לפרויקט בניה או יצירת תשתיות חדשות מחייב בירור היכן נמצאות התשתיות הקיימות. המטרה היא לבצע את העבודה ביעילות ובלי לפגוע בקווים קיימים. במידה ותהיה פגיעה, השכונות הסמוכות ולעתים אפילו המרוחקות יפגעו מידית. בנוסף, העלויות של הפרויקט יעלו כיוון שיהיה צורך לטפל בתשתיות ועלויות אלו יחולו על מבצעי הפרויקט או המזמינים שלו. בעיה נוספת אשר עולה במקרה כזה היא העיכוב בתהליך.

על מנת לדעת היכן בדיוק הקווים עוברים יש לבצע איתור תשתיות בבית דגן. ניתן להשתמש בדרכים שונות כדי לדעת היכן עובר כל קו:

איתור אלקטרומגנטי

איתור אשר מתבצע באמצעות מכשיר שיוצר שדה אלקטרומגנטי תחת הקרקע. לאחר שניצור את השדה נעבור עם מכשיר מיוחד שבחלקו העליון יש מצלמה שמאפשרת לנו להציץ אל מה שקורה בפנים. שיטה זו נחשבת לבטוחה לשימוש ויעילה, אך היא מוגבלת בקריאה של חלק מהחומרים.

חישוף

שיטה זו נחשבת למורכבת יותר כיוון שהיא דורשת חפירה אל תוך הקרקע וחשיפה של ממש של התשתיות. אמנם ההחלטה היכן לחפור מתקבלת לאחר בחינה מדוקדקת של מפות, מדידות ואף קריאות אלקטרומגנטיות, אך הן מחייבות חפירה שיכולה ליצור לכלוך ודורשת לבצע פעולות רבות לפני שאפשר יהיה להתחיל בפרויקט.

בדיקת תוכניות בניה

אפשרות נוספת היא לבחון את תוכניות הבניה והתשתית של האזור. במפות הראשוניות ששורטטו אמורות להופיע גם התשתיות. הבעיה היא שלא תמיד השרטוטים הראשונים באמת מייצגים את המציאות. לכן, לרוב נשתמש במפות כדי להעריך היכן עוברים הקווים השונים ובאזור זה נבצע בדיקה לגילוי שלהם.

התשתיות שניתנות לאיתור

הדרך הטובה ביותר להעביר את התשתיות השונות בבית דגן ובארץ תהיה דרך הקרקע. כשהמערכות השונות נמצאות מעל לאדמה, הן חשופות לשלל מפגעים בהם מפגעי טבע (רוחות, גשמים, חול ואחרים) ופגיעה שנעשית על ידי בני אדם.

איתור תשתיות בבית דגן מאפשר לגלות את כל התשתיות אשר עלולות להיפגע במידה וכלי גדול או חד יעבור באזור. בתהליך אפשר לאתר קווי חשמל במתח גבוה וקווי חשמל במתח נמוך. ניתן לאתר את הצינורות אשר מעבירים מים ברחבי העיר עד לכל אחד מהבתים והבניינים.

בתהליך האיתור נגלה היכן ממוקמת תשתית הגז ותשתית התקשורת. בכל קו ואזור יכולה להיות יותר מאשר תשתית תקשורת אחת כשזו יכולה לכלול את תשתית הכבלים, הטלפון ואף סיבים אופטיים. הדרך הטובה ביותר להגן על כל הקווים השונים היא לדאוג שהם יהיו תחת האדמה וכי כל פעולה שמתבצעת באזור תתבצע רק לאחר שברור מה קורה בפנים.

איתור תשתיות בבית דגן בזמן עבודות בשטח

אפשר לבצע את עבודת האיתור מבעוד מועד ובהתאם לתכנן את הפרויקט ואת הדרך הנכונה להשתמש בכלים השונים. לעתים יש צורך לעבוד בזמן אמת, במקביל לפעולות אחרות שמתבצעות, גם כשעוברים במקום באגרים, טרקטורים וכלים כבדים אחרים. במידה ולא ברור היכן נמצאות התשתיות השונות או במידה שהמידע הראשוני מבוסס רק על מפות, ניתן לבקש מאנשי מקצוע מומחים בתחום להיכנס לאזור ולתת תמונה מדויקת יותר של מה שקורה בתוך האדמה.

במידה והמידע המתקבל באמצעים אולטראסונים מספק, אפשר להמשיך את הפרויקט על פי המתוכנן. במידה וישנן ספקות לגבי המידע, יש להביא בחשבון שיכול להיות שיהיה צורך להפסיק את הפעולות המתבצעות ולהתפנות לפעולת חישוף השטח. חשוב לדעת כי כל מי שפוגע בתשתיות במהלך הפרויקט צריך לתקן את הנזק ולהביא בחשבון שיתכן ויהיו מי שיחליטו לצאת בתביעה אזרחית לפיצוי.

איתור תשתיות בבית דגן

הפער בין המפות לבין המציאות

עיריית בית דגןמחזיקה במפות העיר ובהן גם מפות התשתיות. כל זאת טוב ויפה, הבעיה היא שלא פעם ישנו פער בין מה שמסומן במפות לבין מה שקרה במציאות. הסיבות לכך יהיו בדרך כלל החלטה של אנשי מקצוע שונים לבצע את העבודה בצורה שונה מכפי שנקבע או מגבלות שהיו בשטח באותו הזמן ושהיום יכולות להיות קיימות או לא קיימות.

הפער בין מה שקורה במפות לבין מה שקיים במציאות מחייב איתור של הקווים השונים. אי אפשר לצאת לפרויקט שכולל חפירות של מעל ל-75 ס"מ עומק בתוך העיר בלי לדעת מה קורה באדמה. הדרך היחידה לגשר על הפער שבין המפות לבין המציאות הוא להביא אנשי מקצוע המתמחים בתחום.

למי לפנות כדי לבצע איתור של התשתיות?

איתור תשתיות בבית דגן צריך להתבצע על ידי מומחים בתחום. מדובר על משימה חשובה מאין כמותה ורק בעלי מקצוע שמכירים היטב את הנושא יוכלו לתת מידע מדויק שבזכותו אפשר להתקדם עם הפרויקט. הטיפים הבאים נועדו לעזור לנו לבחור את החברה המתאימה לעבודה:

בחינת הניסיון של החברה

יש לבדוק מהו הניסיון של החברה ולהעדיף אחת שכבר ביצעה איתור תשתיות בבית דגן. חברה אשר לא מכירה את התחום מספיק או את העיר, עלולה שלא לספק את המידע הנחוץ כמו שצריך. יש לשאול את החברה לא רק היכן היא עבדה אלא כיצד ביצעה את האיתור בעבר.

אפשר לשוחח עם לקוחות קודמים כדי לקבל עוד מידע, להתרשם מאופן העבודה ודיוק התוצאות שניתנו על ידה. אין להקל ראש במשימה וחשוב מאד לדעת שרק מי שמומחה בתחום יוכל לתת לנו את התוצאות הנכונות שימנעו מאיתנו לפגוע בתשתיות קיימות.

בירור באילו אמצעים החברה משתמשת

ציינו כי ישנן דרכים שונות לבדוק היכן ממוקמות התשתיות בעיר. המטרה היא להצליח לאתר את הנקודות והקווים שיש להימנע ממעבר עליהם בכלים כבדים ובמינימום הרס של המקום. יש לבדוק כיצד החברה עובדת כדי לספק את המידע הרצוי.

חברה מקצועית תעבוד עם המפות הקיימות של התשתיות ובנוסף תשלב אמצעי איתור מתקדמים כדי לעבור על המקומות הרלוונטיים בהם יכולת להיות תשתיות. יש לוודא כי האיתור לא יכלול הרס של הסביבה או שלפחות זו לא תהיה האופציה הראשונה של החברה.

חתימה על חוזה בין הצדדים

החברה אשר תבצע את איתור התשתיות צריכה לבצע עבודה יסודית ולהציג תמונה מלאה על התשתיות בסביבה. יש לשאול את החברה על מה היא לוקחת אחריות, כיצד היא מבצעת את האיתור ולחתום על חוזה מסודר. חברה אשר לא מתחייבת לתת לנו מידע צריכה לעורר אצלנו סימני שאלה וספקות לגבי היכולת שלה לבצע את העבודה.

בכל עבודה מול אנשי מקצוע יש צורך בהסכם וחתימה. רק אם שני הצדדים מרוצים ומסכימים על סוג העבודה והמחיר אפשר לצאת יחד לדרך.

מה קורה אם המידע אינו מדויק ב-100%?

המכשירים יכולים לספק מידע רב אך הוא לא תמיד יהיה מדויק ב-100%. יכולים להיות מצבים בהם חלק מהצינורות לא יזוהו מסיבות שונות ומגוונות. החברה עושה כל שביכולתה כדי לספק את המידע הטוב ביותר. היא תסתכל על המפות של האזור ובנוסף תפעיל אמצעים כדי לדעת היכן עובר כל קו ביוב, חשמל, מים ותשתיות אחרות ועם זאת, יכול להיות שמידע מסוים לא יופיע בתצוגה.

במקרה ויהיה אזור שיש בו ספק ויוחלט שלא לבצע חפירה, תתבצע הערכה של מיקום התשתיות. זוהי הדרך היעילה ביותר לבצע עבודות באזור בלי לחפור מבעוד מועד. במידה ובמהלך הפרויקט יקרה מצב של פגיעה בתשתית זו או אחרת, יהיה כמובן צורך לתקן אותה, אך ניתן לשער שלא תהיה על כך תביעה או שזו תסתיים במהרה.

ברגע שאנחנו פועלים כמיטב יכולתנו לאתר מראש תשתיות בבית דגן ואנחנו יכולים להראות שעשינו את כל המאמצים לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, אנחנו יכולים להיות נקיים מאשמת רשלנות. הבעיה הגדולה היא בפרויקטים בהם אנשים יוצאים לדרך בלי שניסו בכלל לאתר את המיקום המדויק של התשתית. במקרים אלה ישנן פגיעות רבות ואלו יכולות להיכנס תחת קטגוריית רשלנות. יש לציין כי מומלץ לבצע את הבדיקה בין אם העבודה קטנה ובין אם גדולה.

לעבוד מול עיריית בית דגן

עיריית בית דגן יכולה לספק את מפות התשתיות הרלוונטיות. חברה אשר מכירה את העירייה וכבר עבדה איתה מספר פעמים בעבר, תוכל לפנות בקלות ובמהירות לגורמים הרלוונטיים לצורך קבלת המידע הנחוץ לה. כדי לדעת היכן לנסות לאתר את התשתיות יש צורך לדעת מאיפה להתחיל ולאן להתקדם. לשם כך נחוץ לא פעם שיתוף פעולה מול הצדדים השונים ויש להבין כי למרות שכולם בעלי אינטרס משותף של שמירה על המרחב הציבורי, לא עדיף לעבוד עם אנשים שמכירים את הנפשות הפועלות.

חברה שמכירה את העיר תדע למי לפנות כדי לקבל את התוכניות הקיימות ולקדם את הפרויקט שלנו. היא תוכל לתת לנו תמונה עדכנית של מה שקורה מתחת לפני השטח ותעשה זאת במהירות האפשרית כדי שאנחנו לא נתעכב בשום שלב. כמובן, גם חברות מחוץ לעיר יכולות לבקש תוכניות ויותר מכך, אנחנו יכולים לבקש אותן בעצמנו.

נשמח לעמוד לרשותך

חברת פנדה איתור תשתיות מתמחה בתחום מזה שנים ויכולה לעמוד לרשותך בפרויקטים המתבצעים בבית דגן. אנו מחזיקים בציוד מתקדם ומביאים ניסיון רב לשטח כדי שהפרויקט שלך יתבצע על הצד הטוב ביותר.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!