גיזום עץ מנגו

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

 

מנגו הוא אחד הפירות הפופולריים והאהובים ביותר בקרב אנשים רבים. מי שגידל פעם או עדיין עץ מנגו יודע שהוא מצריך טיפול מיוחד הכולל גיזום בשיטה מסוימת ובמועד מסוים. אם לא תבצעו גיזום עץ מנגו בצורה נכונה אתם עלולים לפגוע בעץ שלכם ולמנוע ממנו להניב פירות. ריכזנו לכם מידע על עצי מנגו וכיצד לגזום אותם.

 

גיזום עץ מנגו- מה המאפיינים של עץ מנגו?

לפני שנעבור לגיזום עץ מנגו, כדאי להבין מה המאפיינים של עץ המנגו.

עץ מנגו הוא עץ ששייך לקבוצת עצים טרופיים ירוקי-עד. הוא גדל באזורים טרופיים וסובטרופיים. עץ המנגו משתייך למשפחת האלטיים ומקורו בהודו ובדרום מזרח אסיה.

בבגרותו, עץ מנגו יכול להגיע למימדים יחסית גדולים. זנים מסוימים יכולים להגיע אפילו לגובה של 30 מטרים או יותר. לכן, אם אתם מעוניינים בזן נמוך יותר, לפני שאתם שותלים את עץ המנגו וודאו מה הזן שלו ומה הגובה המירבי שיכול להגיע אליו. כמובן שגיזום יאפשר לכם לשלוט בגובה העץ.

פריחת עץ המנגו היא יפהפייה. היא תופיע באביב ולעתים תישאר גם לאחר הקטיף למשך כל עונות השנה. הפריחה תופיע באשכולות בצבע צהבהב אדמדם. שימו לב שתנובת הפירות של העץ תגדל עם השנים ויכולה להגיע עד ל-300 פירות בשנה.

 

מה המועד לביצוע גיזום עץ מנגו?

גיזום עצים חייב להיעשות בסוף תקופת החורף ובתחילת עונת האביב, לאחר שאספנו את הפירות ולפני שהתחילה הפריחה של ניצנים חדשים.

שימו לב כי בשנותיו הראשונות של עץ המנגו אין צורך לבצע גיזום. למעשה, רק בשנה הרביעית לנטיעת העץ לאחר עונת הפרי, יש להתחיל בפעולות גיזום ועיצוב של העץ.

חשוב מאוד לא לגזום את העץ כאשר הוא קטן על מנת לאפשר לו התפתחות תקינה ולא לפגוע בקצב הגדילה שלו.

 

כיצד מבצעים גיזום עץ מנגו?

גיזום עץ מנגו מצריך ידע וניסיון. אם תבצעו גיזום נכון אתם עלולים לפגוע בעץ ובצמיחה שלו. לכן אל תמהרו לעשות זאת בעצמכם. גיזום עץ מנגו יתבצע בדרך כלל על ידי מסור עץ או על ידי מזמרה.

הגיזום ייעשה על ידי קיטום הענפים. קיטום הוא גיזום בו מקצרים כשליש מענף העץ. הקיטום נועד לגיזום עצים קליל כך שלא יגרום לפציעה חמורה לענפי העץ. כמו כן, כאשר מדובר בעצים בוגרים הקיטום יסייע לקבלת לבלוב. על ידי קיטום ענפי עץ המנגו נוכל לכוון את גודל העץ וכך לאפשר תחזוקה שוטפת. שכן- ככל שהעץ גבוה יותר כך יהיה קשה יותר לטפל בו. בדרך כלל מומלץ לשמור על העץ בגובה של ארבעה עד חמישה מטרים.

חשוב להבין שהמטרה המרכזית בגיזום עץ מנגו הוא לחתוך ענפים שיכולים להפריע אחד לשני כאשר הם גודלים. כמו כן, כאשר מבצעים גיזום עץ מנגו חשוב מאוד להקפיד על הדרת ענפים שמונעים מאור לחדור לפירות המנגו וכך לאפשר לפירות לגדול כמו שצריך.

גם עיצוב העץ יכול לבוא לידי ביטוי בגיזום. לשם כך יש לגזום את הענפים בצורה אחידה מכל כיווני העץ.

 

האם כדאי להזמין גנן לביצוע גיזום עץ מנגו?

כפי שציינו קודם גיזום עץ מנגו מצריך ידע וניסיון. גם אם מדובר בעץ מנגו צעיר וגם אם מדובר בעץ מנגו בוגר כדאי להזמין גנן ושהגיזום יתבצע על ידיו מאשר שתעשו זאת בעצמכם.

עצי מנגו הם עצים יקרים. יש לטפל בהם נכון, לספק להם תנאי מחיה נכונים ולגזום אותם נכון. לכן, אם אתם רוצים לשמור עליהם כמו שצריך ושהם יניבו לכם פירות, מומלץ להזמין איש מקצוע לגזום אותם. גיזום לא מקצועי עלול לפגוע בעץ משמעותית.

לגנן מקצועי יהיה את הציוד המתאים לגיזום עץ מנגו. כמו כן הוא יידע בדיוק מתי לבצע את הגיזום, כיצד לבצע אותו, היכן לבצע אותו ובאיזו זווית לבצע אותו.

גיזום עץ מנגו צריך להתבצע תוך שמירה על המטרות שלשמן נועד הגיזום כמו הכנסת אור אל שטחים פנימיים בעץ המנגו, הורדת משקל מהעץ והסרת ענפים שמפריעים לאחרים לגדול. אם תעשו זאת בעצמכם לא תדעו לשמור על כל המטרות ולהתחשב בכל הפרמטרים וכך תוכלו לפגוע בעץ המנגו. לכן, אל תחשבו פעמיים והזמינו איש מקצוע לביצוע גיזום עץ מנגו.

 

כמה עולה גיזום עץ מנגו?

המחיר של גיזום עץ מנגו אינו חד משמעית ומושפע מקריטריונים שונים כמו גובה העץ, גודלו, האם הגישה לעץ מסובכת ומה הציוד הנדרש לגיזום.

כאשר אתם יודעים את כלל הקריטריונים המשפיעים על המחיר, תוכלו לפנות לאיש מקצוע מתאים ולקבל הצעת מחיר מדויקת שמתאימה לגיזום עץ מנגו שלכם. כמו כן תמיד תוכלו לבצע השוואת מחירים ולבחור במחיר שמתאים לכם ביותר. קחו בחשבון שלפעמים עדיף מחיר גבוה יותר על איש מקצוע לא טוב.

בדרך כלל, גיזום עץ מנגו צעיר שמגיע לגובה של 4 מטרים יעלה בין 300 שקלים ל500 שקלים.

גיזום עץ מנגו שגובהו נע בין 4 ל-7 מטרים  יעלה בין 600 ל1,200 שקלים. גיזום עץ מנגו בוגר שגובהו 7 מטר ומעלה יעלה כ-2,000 שקלים ויותר, בהתאם לקריטריונים שציינו קודם.

 

 

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!