דברים שכדאי לדעת: איתור נזילות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

הבית נחשב למקום הבטוח ביותר שלנו, ואנו חוזרים אליו לאחר שנגמרו כל יום הסידורים העמוס, לאחר יום עבודה וגם בחגים.

אבל, מה קורה כשהבית שלנו בבלגן וכבר לא כל כך נעים לשהות בבית? זה יכול לקרות כאשר צנרת המים דולפת… הנזילה עלולה לגרום לתחושת קור, רטיבות ולחות בבית המצריכה התערבות מומחה בהקדם והזמנת שרות איתור נזילות.

סימנים ראשוניים לנזילות שכדאי לשים לב.

דליפת מים יכולה להתבטא בדרכים רבות. נזילות עלולות להופיע ככתמי מים על הקיר או כתמי עובש חומים או ירוקים כהים. לפעמים קיר שסופח לחות יתקלף לגמרי, כיוון שהמים שחודרים לתוכו יגרמו להתקלפות הצבע.

בנוסף למראה המכוער, אתה גם תרגיש קר במיוחד בדירה ותריח לחות וריח טחב לא נעים. בנוסף לעובדה שדליפות צינורות פוגעות באיכות החיים, היא עלולה גם לגרום לנזקי תברואה ולפגוע בבריאותם של אנשים הסובלים ממערכת חיסונית מוחלשת כגון זקנים וילדים או לסובלים מאלרגיות כגון אסתמה.

מדוע יש נזילה?

ישנן סיבות רבות לדליפות מים בבית. אחת הסיבות הנפוצות יותר היא שחיקה ובלאי של הצינור, במיוחד אם מדובר בצינור המשותף למספר דירות. אם נחשוב על זה, כל סוגי החומרים יעברו דרך הצינורות, חלקם שומניים, אחרים הם חומר אורגני, ויש יותר מדי פסולת שהצינורות לא יכולים להתמודד איתם.

בנוסף, לצינור הביתי שלנו יש לא מעט "אויבים" חיצוניים. אחד הגורמים שבהחלט יפגעו בצינור הוא שורשי העצים והצמחים. הצמחייה מסביב לבית מחפשת מים במקומות עמוקים, חודרת צינורות וגורמת לדליפות.

סיבה נוספת שלעיתים מצריכה שירות איתור נזילות היא רשלנות של אינסטלטורים או קבלני שיפוצים. תחזוקה לא נכונה של הצינור או עבודת איטום לא תקינה עלולים לגרום לנזילה.

על פני השטח, בין אם הנזילה נגרמת עקב בלאי צינורות או עבודה לא תקינה של אנשי מקצוע, חשוב להזמין מאתר נזילות איכותי ומקצועי שיכול לפתור את הבעיה במהירות. איתור נזילה היא פעולה שחשוב להזמין בהקדם, כי ככל שתמתינו יותר כך הדליפה חמורה יותר ולמים יש נטייה להתפשט…

איך למצוא נזילות?

ישנן דרכים רבות לאתר נזילות בבית. יש אנשים ש"מקשיבים" לדליפות ולרעש הטפטוף, או משתמשים במערכות גז כדי לאתר נזילות תת קרקעיות. עם זאת, קיימת כיום שיטה מתקדמת במיוחד לזיהוי נזילות, שהיא מצלמה טרמית.

צילום נזילות איכותי יכול לאתר נזילות בקלות ובמהירות מבלי לשבור קירות. הדמיה הטרמית שולחת קרני אינפרא אדום דרך הקיר, ולאחר מכן משיגה מפה צבעונית ברורה לאיתור מיקום הדליפה. רק כך ניתן לשבור את הקיר במיקום המדויק לתיקון הנזילה.

איך לבחור חברה לאיתור נזילות?

כפי שצוין קודם לכן, בדיקת נזקי המים בבית צריכה להיעשות על ידי מאתר נזילות איכותי ומקצועי. בהתחשב בכך שיש מספר לא מבוטל של חובבים העוסקים בתחום זה, הסוד הוא למצוא את החברה המקצועית ביותר שתוכל לספק לכם את השירותים הנכונים.

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לך:

בקשה לתעודה – אל תהססו לבקש מבעל מקצוע תעודה ואישור מקצועי. זה אולי נראה לא נעים במבט ראשון, אך כך תוכל להימנע מאי נעימות. אם הם מקצוענים, אין להם מה להסתיר.

ניסיון מקצועי- שאל את מספר שנות הניסיון של מאתר נזילות בתחום זה. ככל שאנשי המקצוע מנוסים יותר, כך גדל הסיכוי לאתר את הנזילות בהצלחה.

פתרונות טכנולוגים מתקדמים- מאתר נזילות מקצועי מחזיק בארגזו ציוד טכנולוגי מתקדם כמו למשל, מצלמה טרמית שהוזכרה מקודם.

המאמר נכתב בשיתוף איתור נזילות משה שליו.

 

 

צילום:freepik
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!