דרכים מומלצות לתיקון נזילות ביוב

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

נזילות ביוב הן עניין לא נעים אך מעבר לכך, גם בעיה שעשויה להוביל לתגובת שרשרת ולנזקים משמעותיים ולכן חשוב לטפל בנזילות ביוב בהקדם וחשוב לא פחות, גם באופן יסודי מפני שתקלות ביוב שאינן מטופלות ביסודיות עלולות לשוב ולהופיע באופן קשה עוד יותר.

נזילות ביוב יכולות להיות גלויות אך גם נסתרות ולעתים יש צורך בהזמנת חברה לאיתור נזילות. כך או כך, חשוב לטפל בבעיה באופן הנכון. לפניכם שיטות מוכחות לטיפול בנזילות ביוב שיבטיחו שהנזילה תסתיים ולא תשוב עוד.

 

החלפת צינור ביוב

החלפת צינור ביוב ראשי היא הפעולה הנפוצה שנעשית על מנת לטפל בנזילות ביוב שנובעות כתוצאה מכשל בקו הראשי.

מדובר באחת התופעות הכי נפוצות שחשוב לטפל בהן כבר עם הופעתן מפני שכפי שנראה בהמשך, במידה שנזילת ביוב בקו ראשי אינה מטופלת כבר בתחילה, עשויים להיגרם נזקים שונים, החל ממפגע ריח ועד לסתימה של צנרת והצפת ביוב.

החלפת צינור ביוב נחשבת לפעולה מורכבת ויקרה ולא בגלל שצינור ביוב הוא חומר גלם יקר אלא מכיוון שהעבודה ממושכת והנזקים המשניים לסביבה הם הגדולים ביותר.

החלפת צינור ביוב חיונית כאשר קו הביוב הישן ניזוק, התיישן או כבר אינו עומד בלחצים ויש להחליפו לצינור חדש בקוטר גבוהה יותר.

מאחר שצינורות ביוב נמצאים בעומק האדמה, יש צורך לחפור תעלה כדי להוציא את הקו הישן ולהתקין את החדש.

הפעולה הזאת מלווה כאמור בהרס רב שמוביל לאי נוחות ובצורך לשקם את האזור וכאן נמצאות ההוצאות הגדולות שיכולות לנוע בין שיקום חצר וצמחים ועד לסלילת כביש או בניית שביל חדש.

החלפת קו ביוב היא פעולה יסודית שיכולה לסייע לכם להתגבר על כל בעיה שקשורה בתפקוד הצינורות הקיימים ואפשר לומר בוודאות שאם היא נעשית באופן הנכון, לא תהינה נזילות ביוב מהצינור במשך עשרות שנים לפחות.

 

תיקון צינור ביוב

תיקון צינור ביוב היא חלופה מעניינת מפני שבתרחישים מסויימים היא מאפשרת לכם להימנע מההוצאות והבלגן שכרוכים בהחלפת צינור ביוב ולקצר את משך הזמן שדרוש לפתרון התקלה ואפילו להוזיל את העלויות.

תיקון צינור ביוב בלי הרס הינה טכניקה חדשנית שבמסגרתה מצלמים את קו הביוב הקיים ומאתרים את התקלות שדרושות תיקון.

זה יכול להיות סדק או שבר שצריך לסתום וכדי לעשות את זה מצפים את צינור הביוב הישן בחומר פולימרי מוקצף וחזק במיוחד.

מעבר לחוזק והעמידות של החומר, הוא גם מאפשר ציפוי מרחוק בלי להוציא את הצינור כשהציפוי יוצר שכבה פנימית שאוטמת את כל הסדקים והשברים בצינור ומחזקת אותו.

תיקון צינור ביוב בלי הרס חייב להיעשות על ידי חברה שמומחית לכך מכיוון שצריך לקבל החלטה אם הציפוי צפוי לפתור את הבעיה ולבצע אותו באופן המיטבי שיאפשר את זרימת הביוב בצינור ללא הפרעות ומכשולים שיכולים לגרום לסתימות בעתיד.

 

החלפת בריכת ביוב

מערכת ביוב מורכבת מצינורות ובריכות ביוב ולעתים הבעיה אינה בצינור אלא דווקא בבריכה.

בריכת ביוב שאינה מתוכננת או מותקנת באופן הנדרש לפי התקן עשויה להוביל לסתימות ובעיות ריח. כמו כן בריכת ביוב שניזוקה כתוצאה משחיקה או גורם חיצוני חייבת להיות מתוקנת בהקדם מפני שהנזקים שעלולים להופיע כתוצאה מבריכת ביוב לא תקינה יכולים להיות חמורים.

החלפת בריכת ביוב חייבת להיעשות על ידי קבלן ביוב מוסמך מפני שעליו לתכנן אותה, להתאים ולהתקין בהתאם לדרישות התקן והשטח.

העלות של החלפת בריכת ביוב תלויות בהיקף העבודה וגודלה של הבריכה כשבדרך כלל המחיר ינוע באזור ה-1,000 ₪.

 

תיקון בריכת ביוב

המחיר הנגיש של החלפת בריכת ביוב והאפשרות לעשות את זה בלי להרוס את הסביבה, מובילים לכך שבדרך כלל הצרכן יעדיף להחליף בריכת ביוב למעט מקרים של נזקים מינוריים שניתן לתקן.

בין הנזקים אפשר למנות החלפת מכסה ביוב שניזוק, תיקוני מלט וטיח בבריכת ביוב קיימת או חיזוק שלה.

 

נזקי נזילת ביוב

כפי שהזכרנו בתחילה, נזקי נזילות ביוב יכולים להוביל לנזקים היקפיים חמורים כשבין הנפוצים אפשר למנות:

  1. חדירת שורשים למערכת ביוב כתוצאה מחור או סדק בצינור או בריכת ביוב.
  2. קריסה של הצינורות וסתימה של אבנים ואדמה – עניין שהטיפול בו יכול להיות מורכב ויקר למדי.
  3. מפגעי ריח ומקור משיכה למזיקים ומכרסמים.
  4. נזקי בניין כתוצאה מרטיבות מתמשכת.
  5. זרימה לא תקינה של ביוב, ריחות לא נעימים, סתימות והצפות חוזרות ונשנות.

 

איך מאתרים נזילת ביוב?

ניתן לאתר נזילת ביוב במגוון טכניקות אך לעתים קרובות אין צורך בכך מפני שניתן להבחין שמשהו אינו כשורה.

זה יכול להיות מים שלא זורמים, ריח רע ואפילו מים שיוצאים מהביוב. הזמנת קבלן ביוב שיבדוק את המערכת באמצעות מצלמת סיב אופטי יכולה להיות פתרון מהיר באופן יחסי.

יחד עם זאת ישנם מקרים שאיתור נזילת ביוב אינו פשוט. לדוגמה כאשר צינור הביוב מותקן בקירות ופתאום מתגלים כתמי רטיבות. במצב כזה קשה להבין מהיכן הנזילה ואם היא מהביוב או מצינורות המים. כמו כן יש קושי להבין מה היקף הנזק ומה הפעולה שצריכה להתבצע.

במצב כזה ניתן להשתמש במצלמה טרמית אשר תספק תמונת מצב של מקור הנזילה וההיקף שלה. לאחר שברור מעל לכל ספק שהנזילה מצינורות הביוב, יש להזמין קבלן ביוב כדי שיצלם את הצנרת ויספק הבנה חד משמעית בנוגע למקור התקלה והדרך המומלצת לפתרון שלה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!