האם ביובית מתאימה גם לשאיבת אלכוהול ונפט?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

פיתוח כלי העבודה הזה שנקרא ביובית נועד בראש ובראשונה לסייע במשימות תיקון וטיפול בתקלות ביוב. הביובית היא למעשה משאית שעל גביה מותקן מכל גדול

קרדיט תמונה: freepik

מאוד בנפח של אלפי עד עשרות אלפי ליטרים, עם משאבה רבת עוצמה המאפשרת לשאוב נוזלים מהשטח אל תוך המכל שעל גבי המשאית. השימוש בשירותי ביוביות מתאים למשל לשאיבת מי הצפה בתוך מבנים ובשטח הפתוח, שאיבת מי ביוב שהתפזרו במרחב, שאיבת לחץ מתוך מערכת ביוב על מנת לשחרר סתימה וכן הלאה. יחד עם זאת, שירות ביובית בצפון יכול להתאים לא רק לשאיבה של מי ביוב או מים צלולים, אלא גם של חומרים אחרים ובהם גם חומרים המוגדרים כמסוכנים.

 

מהם החומרים שניתן לשאוב באמצעות ביובית?

ובכן, ההגדרה של חומרים כחומרים מסוכנים היא הגדרה גנרית, שחלה על המון חומרים על אף שמידת הסכנה הנובעת מכל אחד מהם יכולה להיות שונה מאוד. כך למשל, נוזלי קירור לכור גרעיני הם לבטח חומרים מסוכנים, אבל הם הרבה פחות מסוכנים מאלכוהול שנשפך במפעל לייצור משקאות חריפים. בשני המקרים, יוגדרו החומרים הללו כחומרים מסוכנים, אבל כל אחד מהם מסוכן במידה שונה לחלוטין. אותו דבר ניתן לומר לגבי חומצות שונות, בעלות רמת חומציות שונה ורמת סכנה שונה לסביבה ולאדם. מן הסתם, לכל אחד מסוגי הנוזלים המסוכנים ישנם אמצעים שמאפשרים להתמודד עימם ולפתור כל בעיה סביבתית שנוצרת, אלא שכאשר מדובר במשאית ביובית המשמשת למתן שירותי ביוב ושאיבת מי ביוב, מי גשמים או מים צלולים, ישנה מגבלה על סוגי החומרים שעימם יודעת הביובית לעבוד.

 

שאיבת אלכוהול ונפט באמצעות ביובית – האם זה אפשרי?

קרדיט תמונה: frreepik

אלכוהול ונפט מוגדרים כחומרים מסוכנים בעיקר לאור מידת הדליקות והנפיצות שלהם. מגע עם חומרים אלה אינו מזיק כמו חומצה, אם כי רצוי שלא לגעת בהם לאורך זמן. יחד עם זאת, רכיבי הפנים מהם עשויה ביובית לכל אורך נתיב השאיבה ואחסון הנוזלים שלה, מותאמים לעבודה עם חומרים כדוגמת אלכוהול ונפט שרמת החומציות שלהם אינה מהווה סכנה לרכיבי הביובית. בהתאם לכך, גם במקרים בהם נדרשת שאיבה של נפט או אלכוהול מהסביבה או ממבנה, ניתן להזמין שירות ביובית בצפון לצורך התמודדות עם הבעיה. יחד עם זאת, עליכם לוודא שספק השירות ממנו אתם שוכרים את שירותי הביובית, הוא בעל רישיון להובלת חומרים מסוכנים מהדרגה המתאימה לאלכוהול ולנפט. על הביובית עצמה צריך להיות מותקן שילוט עם מספר רישוי, שמשקף את הרישיון של המשאית ובעליה להוביל חומרים מסוכנים מדרגת אלכוהול ונפט.

בכלל, חשוב לוודא שהגורם המקצועי ממנו אתם מזמינים את השירות של ביובית בצפון, מורשה, מורגל ומנוסה בשאיבת חומרים מסוכנים כדוגמת אלכוהול ונפט, שכן הנזק בביצוע לא נכון של העבודה יכול להשפיע לא רק על הביובית עצמה, אלא גם על העסק או המרחב שלכם, ממנו אתם מבצעים את השאיבה ומדובר בסכנה שיכולה להיות סכנת נפשות וסכנה משמעותית לרכוש והסביבה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!