הכל על איתור וטיפול בנזילה בבית

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

 

נזילת מים בדירה, גם אם קטנה, הוא עניין שחשוב לתת עליו את הדעת במהירות. מדוע? כיצד מאבחנים נזילה כזו? וכיצד מטפלים בה? אלה כמה טיפים מסייעים: 

 

זיהוי ראשוני – אילו סימנים יאותתו לנו כי ישנה נזילה?

מים הם כמובן סימן ברור לנזילה, אלא שלא תמיד רואים אותם! לכן, כדאי לבדוק לנזילות באופן תקופתי ויזום, כולל פתיחת דלתות בכדי לראות מה קורה מתחת לכיורים. 

עובש הוא עוד סימן מובהק לרטיבות, אשר לעתים רואים ולעתים אף מריחים. עם זאת, הוא עשוי לנבוע ממקורות אחרים. למשל מאדים בחדר אמבטיה, שלא זכה לאוורור מספיק. אגב, העובש בקירות מופיע פעמים רבות יחד עם התפרקות של הטיח.  

לחץ מים נמוך מהרגיל הוא כמובן סימן מחשיד משמעותי. עם זאת, סביר שתבחינו בתופעה כזו, רק במקרה של נזילה משמעותית למדי. כך שלא מומלץ לבנות על סימן זה בלבד.  

פניות משכנים שנמצאים בדירה מתחתיכם, לגבי נזילה אצלם בתקרה או בקיר, עשויות להיות אינדיקציה נוספת לנזילה נסתרת שמקורה אצלכם. 

יתושים בתוך הדירה, מהווים סימן נוסף לנוכחות מים קבועה. 

חשבון המים הוא אינדיקאטור נוסף לתקלה, מאחר שהוא עשוי להראות "צריכת מים" גבוהה מהרגיל (למעשה, צריכה + נזילה). כמובן, חשבון המים מגיע אחת לתקופה, כך שהוא לא אמצעי שיעזור מיידית. אבל זה הוא אינדיקאטור נוסף. 

צעד מיוחד שאתם יכולים לעשות בכדי לנסות לזהות נזילה, גם ללא אינסטלאטור, הוא לוודא שכל ברזי המים בדירה סגורים ולבדוק אם מד המים למרות זאת נע. קחו בחשבון, שהנזילה עשויה להיות בהיקף כזה, שלא תראו תנועה במד המים. כך שאין לסמוך רק על בדיקה כזו, לשם שלילת נזילה. 

 

מדוע איתור נזילות חשוב באופן מיידי?

נזילה קטנה עלולה להתפתח לנזילה גדולה או להיות סימן לרטיבות שהתפשטה כבר על פני מרחק רב. למעשה, הנזילה עלולה להגיע גם לשכנים ולגרום שם לנזקים, שאתם בכלל לא מודעים להם. רטיבות בקירות עשויה לגרום לנזקים משמעותיים, דוגמת עובש בבגדים בארון שצמוד לקיר או פגיעה ברהיטי עץ שונים. כאן נזכיר, שעובש הוא גם סיכון בריאותי של ממש – הוא מתבטא גם בנבגים אשר נעים באוויר ומסכנים אתכם בנשימתם. נזילות מגיעות לעתים גם למערכות החשמל אשר עוברות בתוך הקירות ובכך יש כמובן סיכון בטיחותי גדול. כך שבהחלט יש מספיק סיבות טובות, לזהות נזילות ולטפל בהן, במהירות האפשרית. אם זה לא מספיק, הנה סיבה נוספת: רטיבות בקירות פוגעת ביכולתם לבודד ביחס למזג האוויר החיצוני. קיר לח כזה, יהיה קר יותר בחורף. 

 

מתי נזמין אינסטלטור מומחה לאיתור נזילות? 

כאמור, חשוב שאיתור הנזילות יבוצע במהירות. לכן, כדאי להזמין אינסטלטור בהקדם. מה גם, שהיחס בין עלות ביקור אינסטלטור לשם הערכת המצב ועלות תיקונים נרחבים עקב נזילות, הוא כזה שעושה את העניין משתלם, גם כספית. אנשים מזמינים אינסטלטור כאשר יש צורך ברור דוגמת פתיחת סתימות, אבל כדאי להזמין אותו גם במקרה של חשד לתקלה כמו נזילה. אגב, הוא עשוי בין השאר להשתמש במצלמה תרמית, אשר חוסכת זמן ותהליכי שבירת קירות (ותיקונם לאחר מכן) לשם איתור מקור הנזילה. בכל מקרה, חשוב לזכור, שנזילה היא פעמים רבות סמויה – ללא סימנים חיצוניים אשר גלויים לכם. כך שמוטב לא לקחת סיכונים ובכל חשד לנזילה כזו, להזמין בעל מקצוע. באופן מיוחד, חשוב להיות רגישים לנושא זה בדירות ישנות. זאת, מאחר שצנרת ישנה היא צנרת שחוקה יותר והיא גם עשויה להיות כזו שפחות עמידה לנזילות, ביחס לצנרת שיוצרה בטכנולוגיות מודרניות ובתקני ייצור יותר מחמירים. כמו כן, דירות ישנות עשויות להיות במצב פחות טוב מבחינת איטום בפני גשמים והתוצאה, רטיבות בגג ובקירות חיצוניים. מקרה יוצא דופן, הוא כאשר יש חשד לנזילה, זמן קצר לאחר שבוצע שינוי מסוים בדירה. למשל – הותקן ריצוף חדש. במקרה כזה, ייתכן מאוד שהנזילה קשור לכך ואז יש לפנות לבעלי המקצוע שעשו זאת. 

 

טיפים למניעת נזילה בבית 

גומיות במצב טוב – נזילות מציוד אינסטלציה, מתרחשות פעמים רבות מההברגות, עקב התיישנות והתייבשות של גומיות האיטום. החלפה יזומה של הגומיות, מהווה תהליך מהיר ופשוט יחסית, שימנע במקרים רבים נזילות. 

ריבוי ליפופים – מספר הכריכות של הטפלון (הסרט הלבן שאינסטלטורים שמים במסגרת סגירת הברגות שונות) משמעותי מאוד מבחינת נזילות. אינסטלטור שמחפף, יחסוך לעצמו כמה גרושים ושניות, בליפוף של 2-3 סיבובים. המקצוענים ישימו בנחת, סדר גודל של 8-10 ליפופים ואפילו יותר! הדבר רלוונטי כמובן גם עבורכם, אם אתם מבצעים התקנות ותיקונים שונים לבד. 

מוצרים איכותיים – יש באינסטלציה מוצרים רבים שהם זולים למדי. אם בנוסף לכך בוחרים במוצר מאיכות נמוכה, זה הוא מתכון בטוח כמעט לתקלות, כולל נזילות. המסקנה היא כמובן, להעדיף מוצרים איכותיים, ככל הניתן. 

חיזוק ידני – כאשר סוגרים הברגות של חיבורי אינסטלציה, חשוב להקפיד על חיזוק ידני בלבד של החיבור. אם תתפתו לחזק אותו "עוד קצת" באמצעות כלי עבודה כמו מפתח שבדי, בכדי לוודא שיהיה סגור היטב ולא ינזל, דווקא חיזוק כזה עשוי לפגוע בחיבור. חיבור ידני בלבד, יהיה רגיש וזהיר יותר. 

התקנות ותיקונים איכותיים – חיוני לעבוד עם אינסטלטור רציני ו"משקיען". אם אינסטלטור חפיפניק התקין עבורכם דבר מה היום, מחר זה עלול להיות מקור לנזילה. 

 

באדיבות אתר טוב תודה המציג אינסטלטורים מומלצים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!