הסרת צו מבנה מסוכן

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

 

לרוב מבנים ישנים שלא טופלו היטב עשויים להפוך לסכנה ממשית שעלולה לסכן עוברים ושבים ולכן לעירייה או הרשות המקומית יש את הזכות להטיל צו מבנה מסוכן ובכך לגרום לדיירים לטפל בליקויים ולדאוג שהמבנה יהיה בטיחותי גם לעוברי האורח וגם לדיירים המתגוררים בו.

 

מה זה צו מבנה מסוכן?

לרשויות המקומיות ניתנת הזכות להוציא צווי מבנה מסוכן שאומרת שבמבנה עליו הוטל צו כזה נמצאו ליקויים רציניים וחמורים העלולים להוות סכנה ממשית לדיירים ולעוברי האורח, לכן על הדיירים המתגוררים בו לשפץ לתחזק ולתקן את הנזקים שנגרמו למבנה. לרוב נזקים כאלו נגרים בעקבות הזנחה וטיפול לקוי באחזקת הבניין.

 

אילו ליקויים במבנה הופכים אותו למסוכן?

מחלקת ההנדסה של העירייה בודקים מדי כמה זמן מבנים בעיר, על מנת לוודא שכולם תקינים ואינם מהווים סכנה. כאשר מוצאים את אחד מהליקויים הבאים עובדי המחלקה עשויים להוציא את הצו, אלו חלק מהליקויים המעמידים את הציבור בסיכון בגלל מצב הבניין

        מרפסות, עמודים או מעקות אותם צריך לחזק במשך זמן רב ועוברים הזנחה.

        אריחים העלולים ליפול על עוברי האורח

      סדקים בעמודים או בקירות מעטפת המבנה

        חיפוי רעוע

בצו יפורטו הליקויים הנדרשים לתיקון כדי שהמידע יגיע לאנשי המקצוע שיסייעו בשיפוץ ולדיירים על מנת למצוא את בעלי המקצוע הרלוונטיים.

 

כיצד ניתן לבטל את הצו?

פניה לחברה המתמחה בתחום כמו חברת GREEN BUILD הדרך הכמעט יחידה להסרת צו מבנה מסוכן היא טיפול בנזקים שנמצאו על ידי מחלקת ההנדסה של הרשות המקומית וזאת כדי למנוע אבידות בנפש או נזקים גופניים או חומריים אחרים.

טיפול בבניין מסוכן צריך להתבצע עם בעלי מקצוע רלוונטים המסוגלים להתמודד עם הדרישות של העירייה, אותם מפרטים בצו לצד הליקויים השרויים במבנה. ברוב המקרים הדרישה לתיקון הינה מיידית שאינה סובלת דיחוי ורק בסוף תהליך השיקום של המבנה עם אישור של קבלן חיצוני וביקור של מהנדס מומחה מטעם הרשות מגיע למבנה ומוודא שהתכנית בוצעה על צידה הטוב ביותר ולא נותרו ליקויים לתיקון, ורק יכול לבקש מהדיירים ובעלי הנכסים לדאוג לתחזוקה כזו באופן שוטף על מנת להימנע מלהגיע למצב דומה בשנית, שאף יכול להסתיים בצורה קשה וטרגית יותר.

 

על מי מוטלת האחריות לתיקון המבנה?

האחריות לטיפול ותיקון מבנה מסוכן, על מנת לבטל צו מבנה מסוכן, מוטלת על דיירי המבנה או בעלי הנכסים במבנה. ברוב המקרים, במצבים של תחזוקה נכונה ביוםיום מצד הדיירים וועד הבית או חברת האחזקה של הבניין גם במבנים מאוד ישנים ניתן להימנע ב-100 אחוז מצו כזה, לכן אם ביציאתכם או בכניסתכם למבנה בו אתם או יקיריכם מתגוררים ניתן לזהות סימנים לליקויים (כמו למשל אריחים או טיח שנופלים, רטיבות קיצונית, ברזלים חשופים או סדקים) עדכנו את הגורמים הרלוונטים ודאגו כי כל התקלות הניתנות לטיפולכם יטופלו בהקדם, על מנת לחסוך כסף, או סכנת חיים ממשית.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!