כך תרכיבו את הכיור המושלם שלא יהיו נזילות והפתעות מיותרות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

אמנם אנחנו מבלים בחדר הרחצה זמן קצר יחסית בכל יום, אבל גם כך כדאי כמובן לוודא שהוא יהיה מטופח, נעים ומזמין. אחד הפריטים הדומיננטיים בחלל זה הוא הכיור, ולכן חשוב לבחור את האופציה המתאימה ביותר עבורכם וגם להרכיב את הכיור הנבחר באופן מקצועי – כדי להימנע מנזילות והפתעות לא רצויות המידע כאן בעמוד יעזור לכם להגיע לכיור המושלם.

כיור מונח – למראה מרשים במיוחד

הטרנד החם ביותר בתחום עיצוב חדרי הרחצה הוא כיור מונח. מעבר להיותם אופנתיים מאוד כיום, הכיורים המונחים מאפשרים לכל אחד ואחת להביא לידי ביטוי את הסטייל האישי שלהם בחדר האמבטיה, להעניק טוויסט מעניין לחלל זה ואפילו ליצור בו אווירה של בית מלון או ספא יוקרתי. עוד יתרון משמעותי של בחירת כיור מונח לאמבטיה הוא שפע הדגמים ומבחר הצורות והאפשרויות – כך שניתן להגיע להרמוניה מרשימה עם שאר הפריטים בחדר הרחצה.

סוף מעשה במחשבה תחילה – תכנון מוקפד של כל חדר הרחצה

עוד לפני בחירת כיור מונח, חשוב לתכנן היטב את כל חדר הרחצה – בין אם מדובר בחדר בדירה חדשה ובין אם מדובר על שיפוץ מקיף שבמסגרתו מעוצב מחדש חדר זה. כמובן שניתן גם "רק" להחליף את הכיור הקיים בכיור מונח, אולם לשם כך יש לוודא קודם כל שמשטח השיש מאפשר זאת. הכוונה היא לגובה המשטח – מאחר שהכיור המונח ניצב עליו, אם המשטח גבוה מהסטנדרט המקובל ייווצר מן הסתם קושי של ממש להשתמש בכיור. גם אם אין מרווח מספיק בין המשטח לבין פריטים שנמצאים מעליו – למשל ארון עם מראה שמקובל בחדרי רחצה רבים – תיווצר בעיה. בתכנון חדר רחצה חדש בעיות אלה כמובן יימנעו מראש, אבל חשוב להתייחס לכך.

בחירת המיקום של הברז

הקונספט של כיור מונח הוא בהשראת סין והמזרח הרחוק באופן כללי, שם היה נהוג בעבר להשתמש בקערות גדולות שאליהן זרמו מים מנהרות. בחדר רחצה מודרני ישנו כמובן ברז, וגם הוא מהווה חלק בלתי נפרד מהכיור – גם בהיבט האסתטי וגם בהיבט התפעולי. בכיור שקוע אין צורך בתשומת לב מיוחדת להתאמת הברז, אולם כשמדובר על כיור מונח כן נדרשת התייחסות ספציפית: ברז נמוך מדי יהפוך את השימוש בכיור ללא נוח. ברז גבוה מדי יגרום להתזת המים שיוצאים ממנו אל מחוץ לכיור. הגובה האופטימלי נקבע גם על סמך עומק הכיור, ועוד כדאי לקחת בחשבון שהברז עשוי להיות מותקן על משטח השיש, על הכיור עצמו וכמובן בקיר הצמוד לו. רכישת כיור מונח מחברה ותיקה ורצינית תקבלו ממנה גם ייעוץ לגבי מיקום הברז.

פיצול מדויק של הצנרת בחדר הרחצה

לאחר בחירת הדגם האידיאלי בהתאם להעדפות האסתטיות שלכם – פעולה שמן הסתם מושכת את מרב תשומת הלב (כשבחלק מהמקרים ריבוי הדגמים מרהיבי העין מייצר קושי של ממש לבחור "רק" כיור מונח אחד) – השלב הבא הוא הכנת התשתית בחדר הרחצה. כיור שמונח על משטח השיש מחייב יצירת פיצול בצנרת בין הזרימה של המים מהברז לבין הניקוז של המים מהכיור. בפרט נדרש פיצול כשהברז יוצא ישירות מהקיר. על-מנת לפצל באופן מדויק ויעיל את הצנרת חשוב להזמין איש מקצוע מיומן ובעל ניסיון ספציפי בהכנת חדר האמבטיה להתקנתו של הכיור המונח. איש מקצוע מנוסה גם יפרק את הכיור הקיים בלי לפגוע בתשתיות חיוניות ובלי לגרום לפיצוצים בצנרת או לנזקים מסוגים אחרים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!