לימודי פסיכולוגיה או מדעי ההתנהגות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

הרבה אנשים שאוהבים אנשים מעוניינים ללמוד תואר שקשור לתחום שמרגש אותם – בני אדם והדברים שמניעים אותם. שניים מהתארים שעוסקים בתחום אבל בצורות מאוד שונות הם פסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות, שני תארים שאנשים נוטים להתבלבל ביניהם. במאמר זה תוכלו לקרוא על ההבדלים בין התחומים, מה לומדים בכל תואר, מה עושים עם התארים הללו אחר כך ועוד נתונים שחשוב לדעת לפני שמקבלים החלטה

 

כיצד בוחרים תואר?

בחירת תואר היא דבר אישי מאוד, כאשר השיקולים המנחים בבחירה שונים מאדם לאדם ותלויים במידה רבה בערכים שמנחים אותו ובחיים שהוא מדמיין לעצמו בעתיד. יש אנשים שמחפשים עבודה עם כסף וכבוד, יש אנשים שמחפשים עבודה שתאתגר אותם ותעניין אותם, יש אנשים שמעוניינים לתרום לחברה ויש אנשים שלא כל כך אכפת להם ורק רוצים יציבות תעסוקתית.

כל אחד מהשיקולים לגיטימי וזה חשוב מאוד לדעת מה מנחה אותכם לפני שאתם מחליטים.

 

מה לומדים בלימודי פסיכולוגיה?

המונח "לימודי פסיכולוגיה" מעלה לאנשים רבים תמונה של זיגמונד פרויד עם מקטרת. בפועל, לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה מתמקדים בהמון דברים, וכוללים בתוכם תחומים רבים ומגוונים מעבר לתיאוריות הטיפול הפסיכודינמיות – ביניהם סטטיסטיקה, פסיכולוגיה התנהגותית, פסיכולוגיה חברתית ושאלות רחבות יותר מהאדם הספציפי.

 

מה לומדים בתואר במדעי ההתנהגות?

תואר במדעי ההתנהגות הוא בעצם תואר רב תחומי שמתמקד במדעי החברה. מי שלומד את התואר הזה עוסק במגוון רב של תחומים – ביניהם פיתוח והדרכת כוח אדם, פסיכולוגיה ארגונית, ניהול משאבי אנוש ודפוסי התנהגות אנושית וחברתית.

 

במה עובדים אחרי התואר?

תואר בפסיכולוגיה

בניגוד למה שהייתם חושבים, אנשים עם תואר ראשון בפסיכולוגיה אינם פסיכולוגים. מי שרוצה לטפל יאלץ לעשות תואר שני בפסיכולוגיה קלינית – שהוא תואר נחשק שקשה מאוד להתקבל אליו. מי שיש לו תואר ראשון בפסיכולוגיה ללא תואר שני יכול להשתלב בתחומי הייעוץ הארגוני, משאבי אנוש ובעולם המחקר. בנוסף יכול מי שיש לו תואר ראשון בפסיכולוגיה לעבוד בכל עבודה שדורשת תואר ראשון במדעי החברה.

חשוב לציין!

מי שרוצה ללמוד תואר שני בפסיכולוגיה לאחר התואר הראשון צריך ללכת ללמוד באוניברסיטה את התואר הראשון שלו, וזאת מכיוון שהאוניברסיטאות והמכללות שמציעות תואר שני מתעדפות את מי שלמד במוסדות הללו

 

תואר במדעי ההתנהגות

תואר ראשון במדעי ההתנהגות הוא תואר שנועד למי שמעוניין להשתלב בעולם העסקי בתחום משאבי האנוש. רבים מבעלי התואר בתחום זה הולכים לייעץ לאחר הלימודים לארגונים מגוונים, ועובדים במחלקות משאבי האנוש בתהליכי שימור והשבחת כוח העבודה.

חשוב לציין!

מי שרוצה ללמוד לטפל צריך ללמוד תואר בפסיכולוגיה או בעבודה סוציאלית, שכן תואר במדעי ההתנהגות לא מקנה אפיק טיפולי.

 

לסיכום

כפי שראיתם לעיל, מדעי התנהגות ופסיכולוגיה הם שני תארים די דומים, שיכולים כל אחד מהם להביא את הלומד לעבודות בתחום משאבי האנוש והייעוץ הארגוני. ההבדל העיקרי בין שני התארים הוא באפשרות להמשיך לתואר שני טיפולי, שקיימת רק עבור מי שלמד תואר בפסיכולוגיה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!