מהו מיפוי תשתיות?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

כאשר ישנו מוקד נזילה בדירה או בניין, הרי שיש להזעיק את שירותיו של מאתר נזילות מקצועי אשר יבחן את הקירות והמרצפות, ובעזרת מכשור טכנולוגי מתקדם, יאתר את מקור הנזילה. מכשור זה לרוב כולל מצלמות טרמיות אשר מסוגלות לאתר את מקור הנזילה באמצעות מוקדי קור לעומת מוקדי חום. אך מה עושים כאשר מדובר בנזילה המתרחשת במעמקי האדמה?

מים? ביוב? גז?

בעוד שאיתור נזילות במבנים נחשב לאתגר פחות במידה רבה, הרי שאיתור נזילות המתרחשות במעמקי האדמה, טומן בחובו שפע של אתגרים ושיקולים.

איננו יכולים סתם כך לנתץ את מרצפות המדרכה או האספלט של הכביש עד לאיתור מוקד הבעיה. מדובר באירוע בסדר גודל רחב הרבה יותר אשר יצריך מלאכת שיפוצים שיכולה להתפרש על פני חודשים. לפיכך, בכל אשר נוגע לאיתור נזילות בקרב תשתיות, הרי שיש להזעיק את שירותיה של חברה המתמחה במיפוי תשתיות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

תשתיות אלו יכולות לכלול מים וביוב, גז ואף גז. על כן, יש לעמוד על טעות שרבים נוטים לעשות, והיא לראות באיתור נזילות ומיפוי  תשתיות כאותה הפעולה, רק בקנה מידה משתנה.

מיפוי תשתיות – רק בעת תקלה?

מיפוי תשתיות איננו נדרש רק לצורך איתור מוקדים תקולים אשר נדרשים לתיקון. את הפעולה הזו ניתן לבצע גם באתרי בנייה בעת הקמת מבנים. איתור ומיפוי התשתיות, מסייע לצורך חיבור המבנים החדשים לתשתיות חשמל, מים, גז וטלפוניה.

איתור ומיפוי התשתיות הממוקמות בשכבות שמתחת לאדמה הוא הרבה יותר מאתגר, ועל כן הוא כולל מכשור טכנולוגי המשתנה על פי הצורך.

כיצד המיפוי מתבצע בפועל?

באם מדובר בתקלה, הרי שאין כל דרך לראות באופן ויזואלי ומדויק את התשתיות. על כן,  נהוג להשתמש במכשור המדמה את פעילותו של המכ"ם ובמסגרתו משודרים אותות קוליים אל עבר מעמקי האדמה. אותות אלו מאפשרים לזהות את החזרה האקוסטית המשודרת כלפי מעלה, ולהבין היכן ישנם חללים בהם קיימים סדקים.

דרך נוספת בה נהוג להשתמש במקרים בהם מדובר בצנרת הממוקמת באזורים בעייתיים, היא בניתוב גז שאיננו רעיל או דליק אל עבר התשתיות. באמצעים טכנולוגיים מיוחדים, ניתן לאתר היכן הגז דולף וכך להבין את מוקד התקלה.

אך המיפוי איננו מתרחש רק עבור טיפול מוקדי תקלה, וישנו הצורך גם במיפוי התשתיות לצורך הנחתן. במקרים כאלו מתבצעות חפירות באזורי שטח המתכוננים בקפידה בהתאם למיקומן של התשתיות הקיימות.

מטרת המיפוי היא כפולה: האחת, להבין היכן ממוקמות התשתיות לצורך תכנון חיבורן העתידי. והשנייה היא להבין את מיקום התשתיות כדי שבמהלך החפירות להקמת המבנה החדש, לא תתבצע כל פגיעה בתשתית הקיימת.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!