מכשיר לאיתור נזילות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

אם יש לכם נזילה במבנה, חשוב שתדעו כי טיפול מידי בנזילה הינו במעלה ראשונה! שכן הזנחה של נזילות או רטיבות: עלולות להוביל לניפוח הקירות, עובש, התפוררות הקיר ושאר נזקים למבנה, כמו גם לאנשים שנמצאים בו. בשל כך ישנו של מכשיר לאיתור נזילות המסייע להבין ולאתר את מקור הנזילה ואת חומרת המצב. אבל מה צריך לדעת על המכשיר? כיצד הוא עובד ואיך משתמשים בו? הכל בהמשך! 50 סיבות לנזילות מים

מכשיר לאיתור נזילות – כל מה שצריך לדעת

נזילות, רטיבות, נפיחות בקיר, עובש ושאר נזקים, כולם מצבים שעלולים להתרחש עקב נזילה במבנה, כמו גם בשל שלל סיבות כמו: פיצוץ צינור, סתימה בביוב או הצפה של ביוב, בעיות בכלים הסניטריים, איטום לקוי או לא תקין, מרזבים תקולים, ומגוון גורמים אשר מעודדים הצפה ונזילה  – מה שמשפיע על המבנה בצורה ישירה וגורם לו לתקלות והתפוררות.

מלבד זאת, נזילות שאינן מקבלות את היחס הראוי שדורש תיקון, הן כאלה שמן הסתם יתפתחו, יהפכו לחמורות יותר, יסבו נזק לרכוש ובמקרה של עובש: עלולות לסכן את האנשים שנמצאים במבנה: כמו גם את בעלי החיים והסביבה. לכן חשוב תמיד לבצע איתור נזילות באמצעות מכשירים מתקדמים.

מה זה מכשיר לאיתור נזילות?

כדי להבין מה משמעותו ומה מידת יעילתו של מכשיר זה, חשוב לדעת בתחילה, כי בעבר כדי לאתר נזילה, היו מנסים אנשי המקצוע להבין מהיכן היא נובעת ולאחר מכן באמצעות חציבה בקירות, שבירה של קירות או עמודים תומכים, כמו גם הרמת מרצפות: מאתרים את מקור הנזילה – מה שהוביל לפתרון בעיית הרטיבות אך הוליד בעיה חדשה והיא מבנה הרוס. לכן מכשיר לאיתור נזילות הפך כה פופולארי בקרב בעלי המקצוע והלקוחות שלהם, כמובן.

מכשיר לאיתור נזילות הוא בעצם מצלמה טרמית ייחודית שמיוצרת במגוון ורסיות כמו מצלמה שהיא סוג של רובוט בדומה לציוד המשמב לצילום קווי ביוב, היא יכולה להיות מחוברת אל האייפון, ישנה מצלמה טרמית מקצועית, כזאת שמחוברת לטאבלט ועוד, איתור נזילות מים כאשר תפקידה של המצלמה היא לזהות מקורות של חום וקור במבנה ומכן לאפשר לבעל המקצוע להבין היכן ישנה נזילה.

איתור נזילות במצלמה טרמית כוללת חיישן מיוחד המאתר את החום והקור במבנה, הצגת תמונה ברורה לבעל המקצוע, כמו גם רגישות טרמית של המצלמה בעת זיהוי קירות שיש בהן מעלות נמוכות במיוחד.

כיצד עובדת מצלמה תרמית?

על מנת לא לבצע הרס של קירות במבנה, משתמשים אנשי המקצוע במצלמה תוך החדרה של צינור קטן אל הקיר שמצלם את תוך הקירות ומורה על אזורים בהם קר, מה שמתריע כי במקום ישנה נזילה.

הצבעים במצלמה שהופכים כהים בעת חום בקירות ובהירים בעת זיהוי מקור של קור, מאפשרים לבעל המקצוע לאתר את הנזילה בקלות ובכך מונעים הרס של הקיר ומקנים תיקון ממוקד של המקור ממנו בוקעת הנזילה.

כיצד מטפלים בנזילה בבית?

אם יש לכם נזילה במקום המגורים, חשוב בראשית לבצע גילוי נזילות מקצועי על ידי המומחים אשר להם הציוד לביצוע הפעולה. לאחר שבעל המקצוע יבין מהיכן הרטיבות נובעת, יתבצע תיקון בהתאם למקור הנזילה, בעוד שישנם מגוון סוגי תיקונים אפשריים, כגון:

תיקון דוודים ומערכות אינסטלציה – במידה והרטיבות והמים מגיעים מצנרת תקולה, יתבצע על ידי המומחים תיקון של מערכות אינסטלציה פגומות, חסומות או תקולות. בכך יהיה אפשר לפתוח את הצנרת ולאפשר שימוש איכותי יותר במים ובכלים הסניטריים שבמבנה.

תיקון מרזבים – מרזבים שתפקידם להוביל מי גשם מהגג אל מקומות ייעודיים, נועדו על מנת להגן על המבנה מפני הכבדה או הצפה. במידה והמרזב תקול, יש לתקנו או להחליפו למען מניעת ריכוז מים על גבי הגג.

 איטום מחודש של המבנה – איטום המבנה חייב להיות תקין שכן איטום לא מקצועי או שאינו מושלם: יגרום לנזקי מים, רטיבות, מבנה חם מידי בימי הקיץ, קר מאד בחורף וכזה שאינו מוגן נגד תהודה. לכן יש תמיד לבדוק מה מצבו של האיטום ובמידה והוא תקול: יש לבצע איטום מחודש של הגגות והמבנה .

פתיחת סתימות – סתימות בשירותים, באמבטיה, בכיור המטבח ועוד, כולן יכולות להוביל לנזילות ורטיבות ולכן יש לבצע פתיחת סתימות ותיקון כלים סניטריים בעת הצורך.

לסיכום, כדי שהמבנה שלכם תמיד יהיה נעים וכזה שאינו מסכן את האנשים שנמצאים בו יש תמיד לבדוק מקורות נזילה על ידי מכשיר לאיתור נזילות וזאת ללא נזק למבנה וביצוע הפעולות בצורה מקצועית ונכונה.

מכשיר לאיתור נזילות

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!