סתימות במשאבות ביוב ותיקונן באמצעות צילום קווי ביוב

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

משאבות ביוב הן משאבות רובסטיות שמתמודדות בכל רגע נתון עם עומס רב של מי שפכים העוברים דרכן. סתימות במשאבות ביוב הן לא אירוע נדיר אך כאשר הן מתרחשות הן יכולות לגרום לעוגמת נפש רבה ופגיעה משמעותית בתפקוד התקין של קו ביוב שלם. בהתאם לכך, בכל מקרה של סתימה במשאבת ביוב, ישנה חשיבות רבה למהירות בה ניתן לאתר את גורם הסתימה, להבין בדיוק מה קורה בתוך המשאבה ולטפל בה במהירות על מנת להחזיר את פעולת הקו לסדרה. אחד הפתרונות היותר יעילים לעניין זה הוא צילום קווי ביוב ועל כך נדבר בשורות הבאות.

תיקון צינור ביוב חיצוני

סתימות במשאבות ביוב – הגורמים

סתימות במשאבה יכולות להיגרם ממגוון רחב של גורמים, בין היתר בהתאם למיקום שבו היא מותקנת, שגם מצביע על "הרגישות" שלה לאלמנטים שיכולים לסתום אותה. כך למשל, משאבות ביוב המותקנות בבית פרטי או בבניין יכולות להיסתם גם מחיתול, מגבונים לחים או צבר של שיערות. משאבת ביוב המותקנת בקו ביוב בינעירוני תיסתם בדרך כלל בעקבות תקלה בקו הביוב או בגין הצטברות של גורמים גושיים לאורך זמן, אבל קשה לחשוב על משהו שעובר בקו ביוב ויכול לסתום משאבות בסדר גודל כזה בעצמו. בכל מקרה, הסתימה קיימת וכעת צריך לשחרר אותה ולשם כך יש לבצע שתי פעולות מרכזיות.

פתיחת סתימה במשאבות ביוב

פתיחת הסתימה במשאבת הביוב מתחילה קודם כל באיתור המיקום המדויק בו מתרחשת הסתימה. סתימה במשאבת ביוב על קו ביוב בינעירוני יכולה להשפיע על עיר שלמה, אבל בסופו של דבר הסתימה היא במקום אחד נקודתי, ואותו צריך לאתר. אחד הכלים הטובים ביותר לאיתור סתימות במשאבות ביוב הוא טכנולוגיית צילום קווי ביוב, שעליו נרחיב אוטוטו. הדבר השני שצריך לעשות בכדי לפתוח את הסתימה הוא להבין בדיוק מהו הגורם הסותם אותה וכיצד מטפלים בו. לעיתים יש צורך להגיע פיזית אל הגורם הסותם ולעיתים ניתן לפתוח את הסתימה באמצעות הזרמת חומרים חומציים הממסים את הגורם הסותם וגם בהיבט הזה יכולה לתרום מאוד הטכנולוגיה של צילום קווי ביוב.

צילום קווי ביוב – מה זה ואיך זה מסייע בפתיחת סתימות במשאבות ביוב?

צילום קווי ביוב היא טכנולוגיה המבוססת על צינור ארוך וגמיש שבראשו מותקנת מצלמה ברזולוציה גבוהה עם גוף תאורה חזק. את הצינור ניתן להחדיר אל תוך קו הביוב ולהניע אותו לאורך מרחקים גדולים בקו כשהתמונה ממנו נשלחת אל מסך המתופעל מעל פני הקרקע.. בצורה זו ניתן לאתר בקלות רבה מאוד את המיקום המדויק של הסתימה, אם כי ללא ספק ישנה חשיבות רבה גם לרמה המקצועית של איש המקצוע בכדי להעריך את המיקום שנכון בכלל לחפש בו. באמצעות אותה טכנולוגיה ניתן לזהות גם את הגורם הסותם ולקבל החלטה לגבי אופן הטיפול המיטבי, כל זאת ללא צורך ביצירת גישה ישירה למשאבת הביוב הסתומה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!