5 בדיקות שאתם חייבים לעשות אם יש לכם נזילה מהקיר

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

נזילה מקיר כזה או אחר בבית היא מצב שעלול להוביל לנזקים קשים: פגיעה בקיר עצמו, נזק לרכוש וגם היווצרות עובש שכידוע הוא לא "רק" מפגע אסתטי אלא גם מקור לתחלואה (בעיקר מחלות של דרכי הנשימה, וגם סוגים שונים של סרטן). כשמתגלה נזילה כזו, חשוב לבצע את אחת מ-5 הפעולות הבאות:

מצב הקיר החיצוני

אחת הסיבות הנפוצות לרטיבות בתוך הבית היא פגיעה באיטום של הקיר החיצוני. כך למשל האזור שסביב החלונות מהווה נקודת תורפה מבחינת איטום קירות, ובפרט אם בוצעה עבודה לא מקצועית בזמן התקנת החלון. עוד מקומות שעלולים להוות פתח לחדירת מים הם מזגנים והצנרת שלהם, וכך גם קיבוע של חבלי כביסה לקיר. בחלק מהמקרים אפשר לראות את הבעיה גם במבט לא מקצועי, ובפרט אם הדירה בקומה נמוכה. במצבים אחרים נדרשת בדיקה יסודית של מומחה בתחום האיטום.

מצב הגג

עוד סיבה שכיחה להיווצרות רטיבות בבית היא נזילה מהגג. במקרים אלה הבדיקה הנדרשת היא של איטום הגג – אפשרות אחת היא קרע ביריעה ביטומנית שדרכו מחלחלים מי הגשם, ואם הגג שלכם עבר זיפות, כדאי לדעת ששינויי מזג האוויר מובילים להתרחבות והתכווצות של שכבת הזפת, עד שבנקודה מסוימת היא עלולה להיסדק. קבלן איטום מיומן יזהה במהירות את הפגמים בכל שכבת איטום שהיא – אפשרויות נוספות הן חומרים אקריליים
וחומרים פולימרים – וכמובן גם יתקן אותם.

בלאי במעטפת הבידוד של הקיר

כל איטום קיר, כולל המושקעים ביותר, עלול להתבלות עם זמן. בפרט כך הדבר בבניינים הישנים, שבהם הקירות מחופים עם "שפריץ" (תערובת של טיח ומלט לבן). ככל שעובר יותר זמן, כך נוצרות עוד ועוד נקבוביות בתוךהשפריץ ודרכן עוברים מים.
הפתרון היעיל ביותר למספר מועט של סדקים קטנים יחסית הוא שליכט צמנטי. במקרים שבהם נדרש פתרון מקיף יותר, מומלצת האופציה של שליכט אקרילי – וזאת משום שמדובר בחומר בעל יכולת להתמתח ולכסות שטח נרחב. בקירות מחופים באבן עבודת האיטום כוללת חריצה לאורך הפוגות עם דיסק ייעודי, איטום המרווחים עם מלט שחור או לבן, ולאחר מכן יישום רובה אפוקסית או אקרילית באותם מרווחים. במידת הצורך ייעשה שימוש גם בסילר על האבן עצמה.

בדיקת עובש

במצבים מסוימים ישנה תחושה כאילו מתרחשת נזילה מהקיר אבל בפועל הרטיבות היא תוצאה של עיבוי אדים. הסיבה לכך היא הפרשי טמפרטורות משמעותיים בין הקירות החיצוניים לקירות הפנימיים, וזאת עקב אוורור לקוי של הבית. העיבוי מייצר עובש, ועל כן הוא מסוכן – משום שהעובש כאמור עלול לגרום להתפרצות מחלות. הבדיקה היא בעיקר באמצעות התבוננות: כשיש בועות, זוהי אינדיקציה לאיטום לקוי או נזילה, וכשיש "רק" סימנים של עובש, זהו עיבוי.

נזילה עקב תקלה בצנרת

עוד גורם לרטיבות בקירות הוא כמובן נזילה מצינור שעובר בתוך הקיר. גם פגם בצינור שעובר מתחת לרצפה מייצר נזילה, שעלולה לפגוע בדירה שבקומה שמתחת לבית עצמו. בכל מקרה של חשד לליקוי בצינור, איש המקצוע המתאים הוא לא קבלן איטום אלא אינסטלטור – ורצוי כזה שמצויד במצלמה תרמית שיכולה לזהות בוודאות את המיקום המדויק של התקלה. האינדיקציה הטובה ביותר לבעיית צנרת היא התרחבות משמעותית של כתם הרטיבות. באופן טבעי מצב שכזה מחייב הזעקת איש מקצוע באופן מידי, אם כי גם במקרים של ליקויי איטום מומלץ לא להמתין אלא לפתור את הבעיה כשהיא עדיין קטנה וקלה יותר לפתרון.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!