איך להתמודד עם עובש בקירות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

הופעת עובש בחדר האמבטיה או על הקירות ברחבי הבית זו תופעה מאוד מטרידה – מעבר לאסתטיקה שנפגעת, גם מאוד מאתגר להיפטר מכתמי העובש בקלות. ובכל זאת, אין זה אומר שההתמודדות עם העובש הנה בלתי אפשרית, במידה ויש לכם את המוצרים המתאימים תוכלו להיפטר מהעובש המעיק בהצלחה ואפילו למנוע ממנו להופיע שוב.

 

קודם כל מתחילים מהבסיס – כיצד עובש נוצר?

עובש נגרם כתוצאה מלחות ורטיבות בפנים הקיר. לחות ורטיבות יכולות להיווצר בדרכים שונות ומגוונות, אם על ידי חדירה של מים דרך סדקים בקירות החיצוניים של המבנה, אם בגלל בעיות איטום כאלו ואחרות, אם בשל נזילות, מים עומדים ואם בחדרים רטובים בהם ישנה רמת לחות גבוהה אך לא הרבה אוורור.

ברגע שהופיע עובש על הקיר הוא יכול להתפשט בקצב מסחרר, מה שעשוי להוביל ללא מעט בעיות מלבד הפגיעה באסתטיקה, החל בריחות לוואי לא נעימים, ועד בעיות בריאותיות כמו בעיות נשימה, אלרגיות או בעיות עור כתוצאה מחשיפה לרעלנים.

 

כיצד מנקים עובש מהקירות?

עובש יכול להתפתח במקומות שונים ומגוונים ברחבי הבית, אך אחד המקומות היותר מועדים לפורענות יהיה חדר המקלחת. זה לא נדיר למצוא עובש על קירות המקלחת או בין האריחים. כאשר מדובר במקרה קל, ניתן להסיר עובש על ידי קרצוף האזור עם סקוץ' וחומרי ניקוי יעילים נגד עובש, כמו למשל אקונומיקה או כל חומר ניקוי ייעודי.

יש לציין שעל אף היעילות שלה בהתמודדות עם כתמי לכלוך קשים, אקונומיקה לא תמיד תהיה יעילה כאשר מדובר בעובש, שכן היא בעיקר מלבינה את העובש, אך לא נפטרת ממנו באופן מוחלט. לכן הרבה פעמים שימוש באקונומיקה יהיה על תקן "פלסטר", ויפתור רק את הפגע האסתטי.

כדי להסיר עובש באופן מוחלט, קודם כל יש לטפל בגורמים אשר מובילים להיווצרותו. מה שאומר שאם ישנן בעיות איטום, נזילות, סדקים בקירות, צריך לטפל בהם במקביל ולאחר מכן להסיר את העובש באמצעות חומר ניקוי ייעודי אשר פותח כדי להתמודד עם עובש באופן נקודתי.

מסיר עובש וטחב ג'ומקס מתאים לניקוי משטחים שונים מעובש, עושה זאת די בקלות ומשמש גם כטיפול מונע לפני צביעת הקירות מחדש, על מנת שהעובש לא יחזור שנית.

 

מדוע חשוב לטפל בעובש בקירות כמה שיותר מהר?

עובש מתחיל את דרכו ככתם לבן, וללא טיפול מתאים, עם הזמן הוא יכול לשנות את צבעו לכהה יותר, להתנפח, ליצור בועות, לגרום לצבע להתקלף, כאשר משלב לשלב הכתם רק יהפוך לכהה יותר ויותר. מעבר לכך, הוא גם יכול להתרחב ולהתפשט למקומות אחרים בבית.

לכן חשוב להסיר את העובש אחת ולתמיד, והטיפים הבאים יעזרו לכם:

  • ישנו הבדל בין עובש טרי לבין עובש ישן – עובש שרק הופיע הרבה יותר קל לנקות באמצעות מסיר עובש ייעודי כי הוא עדיין לא התנפח או גרם לקילופי צבע. לכן לא תצטרכו יותר מאשר חומר ניקוי חזק ויעיל, וכמובן, לטפל במקור הבעיה במקביל.
  • נפיחות וקילופי צבע בקיר מעידים על רטיבות – במידה ואתם מתמודדים עם מקרה כזה, עליכם קודם כל לקלף את הקיר באמצעות שפכטל, או ללטש אותו על ידי מלטשת או נייר ליטוש כדי להסיר את שכבת העובש. לאחר מכן, יש לנקות את האזור עם מסיר עובש ייעודי ולאחר ייבוש, למלא את הקיר במלט או שכבת גבס וללטש את המשטח עד שנעשה חלק.
  • יישום צבע נגד עובש – לאחר טיפול בעובש יש ליישם על הקיר צבע נגד עובש, אשר יכול לספק שכבת הגנה טובה למשך שנים. חומר נגד עובש יהיה יעיל במיוחד בחדרים לחים ורטובים.

 

ולבסוף – מניעה

לאחר שטיפלתם בעובש, ודאי תרצו למנוע ממנו לשוב ו"לקשט" את קירות הבית שלכם. עובש עשוי להיגרם כתוצאה מחוסר אוורור, לכן שימו לב שהחדרים בבית מאווררים, קל וחומר חדרים בהם אחוזי הלחות גבוהים כמו מרתפים או חדרי אמבטיה. כמו כן הקפידו על ניקיון של חדר האמבטיה אחת לשבועיים, על מנת למנוע היווצרות של עובש בין האריחים או על הסיליקון.

תוכלו להשתמש בחומר מסיר עובש גם עבור מניעה, שכן בכוחו למנוע היווצרות של עובש. ולבסוף הקפידו על איטום מיטבי, על ניקיון המרזבים, על טיפול בנזילות ועל טיפולים מונעים אחת לכמה זמן כדי לשמור על הקירות שלכם יפים ונקיים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!