מהי מצלמת תרמית ואיך היא עוזרת לנו לאתר נזילות בשטח?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

אחד האמצעים הקיימים ברשותנו במטרה לאתר חדירות מים מסוגים שונים היא מצלמה תרמית. בעזרת המצלמה המשתמשת לאיתור נזילות במצלמה טרמית, ניתן לבצע הדמיות ולזהות מה קורה מבעד לקירות או הריצוף, כאשר בחלקם האחורי מסתתרת מערכת שלמה של צינורות. המצלמה מקלה עלינו ומאפשרת לנו לזהות ולפתור את מקור הנזילה או חדירה המים, מבלי לבצע הרס או נזק לקירות או לריצוף.

איתור נזילות במצלמה טרמית

מהי מצלמת תרמית

מצלמה תרמית מבוססת טכנולוגיית אינפרא אדום שפועלת על הבדלי טמפרטורה. הצילום אשר מתבצע בעזרת המצלמה מספק לבעל המקצוע מידע בתצורה של צבעים: אדום, צהוב, כחול וירוק. צבעים בגוון כחול מראים על אזורים קרים ורטובים. אין די בכך לקבוע שהאזורים המאופיינים בגוונים כחולים מעידים דווקא על אזור הנזילה ונדרש פענוח על ידי מומחה שידע לזהות את מקור הנזילה ולהתאים לה את הפתרון המתאים.

צילום תרמי לאיתור נזילות- מה זה אומר ולמה חשוב לשים לב?

איתור נזילות באמצעות שימוש במצלמה תרמית מתאפשר למגוון של פעולות כמו למשל איתור נזילות בצנרת שבה עוברים המים, איתור נזילות ממערכת הסקה או מערכת דולחין, איתור כשלים או ליקויים של מערכת האיטום ואיתור חדירות של מים דרל המרזבים.

יש המון סוגים של מצלמות תרמיות כאשר ההבדל ביניהם בא לידי ביטוי ברמת הרגישות וביכולת של המצלמה לזהות הפרשי טמפרטורה.

ככל שהמצלמה מתקדמת ואיכותית יותר, כך הדבר בא לידי ביטוי ברמת הרזולוציה של המסך, מה שמאפשר למומחה לאתר את מקור הנזילה בצורה מדוייקת.

לא כל מצלמה תרמית עוזרת לנו לאתר נזילות בתוך מבנים. יש למשל מצלמות תרמיות שבכלל פותחו בכדי לאתר תקלות חשמל. כדי שהמצלמה תתאים לאיתור נזילות בתוך המבנה, רמת הרגישות שלה צריכה להיות בין 0.02-0.06 מעלות. רמת רגישות זו מאפשרת לבצע תהליך של מיפוי הצנרת, בין אם המערכת נמצאת מתחת לריצוף ובין אם מאחורי הריצוף.

טיפים לאיתור נזילות, לפני שקוראים למומחה

  • ניתן לבחון את המספרים של מד המים כאשר אין שימוש במים במשך מספר שעות, למשל בלילה וכך להבין כמה מים איבדנו על פי מספר שעות הבדיקה.
  • יש לבדוק שכל מוקדי המים בבית סגורים כולל בגינה וכך לבצע בדיקה של מונה המים.
  • ניתן לבדוק האם יש זרימה של מים נקיים לבריכת הביוב בעזרת פנס.
  • ניתן לבדוק את שעון לחץ המים על ידי סגירה של כל הברזים בבית.

כמובן, שבמקרה של נזילה הנמשכת, מומלץ לקרוא למומחה צילום תרמי לאיתור נזילות

ומה קורה כאשר מדובר בבעיות איטום ?

בעיות איטום נחשבות לקשות ביותר בתהליך איתור הנזילה. במקרים רבים המים חודרים מחוץ אל פנים המבנה במצבים בהם יש ליקויים במבנה של המרפסת או הגג. במצב זה, לרוב יופיעו כתמים בתקרה.

כאן נכנסים לתמונה הניסיון ורמת המקצועיות של המומחה שחשובה הרבה יותר מהמצלמה עצמה. דרך הסתכלות ובחינת השטח איתור נזילות מים בבית, ניתן לאתר את הכשלים ולהבין מאיפה מגיעה הרטיבות. בנוסף, פרט למצלמה יש כלים נוספים שעוזרים לנו כמו למשל הצפת המרזב באמצעות בלון מיוחד אשר בוחן את רמת הרטיבות בחלל ושימוש מצלמת פנים צנרת בעזרתה ניתן לשקף את מה שקורה בצינורות עצמם ולקבל מידע מדויק יותר.

צילום תרמי לאיתור נזילות הצעד הראשון לפתרון

בכל מקרה שלא יהיה, מאוד חשוב שלא להזניח מצב של רטיבות מכל סוג שהוא, שכן אי טיפול בבעיה יחמיר אותה ויכול לגרום לנזק בלתי הפיך ואף להוביל למפגע תברואתי כמו הופעה של עובש למשל.

לסיכום, השימוש במצלמה תרמית לאיתור נזילות הוכיח את עצמו פעמים רבות. מצלמה תרמית נחשבת לפתרון טכנולוגי מתקדם, עוזרת לנו במגוון של כשלים וליקויים, מסייעת לבדוק את הפרשי הטמפרטורה ברמת רגישות גבוהה, חוסכת זמן וכסף רב ובכך מונעת נזקים מצטברים.

זיהיתם בבית כתמי רטיבות או סימני עובש? סביר להניח שמדובר בנזילה מצינור המים בתוך הקיר. היום, בשונה מבעבר, ניתן להימנע משבירה מסיבית של הקירות ובעזרת שימוש במצלמה תרמית ניתן לאתר בצורה מדויקת את מקור הנזילה הסמויה. על גבי מסך המצלמה, אנו מקבלים תמונה תרמוגרפית אשר מסייעת לבעל המקצוע למפות את מוקדי הלחות והרטיבות.

מצלמה תרמית – כל מה שצריך לדעת

מצלמה תרמית הינה מצלמה אשר תהליך הייצור שלה נעשה במטרה שניתן יהיה לאתר בקלות נזילות, מקור של רטיבויות, כשלים באיטום וכדומה…

כידוע, בעיות רטיבות ונזילות נחשבות לטורדניות מבין מגוון של כשלים וליקויים בבית ולא רק זה… כאשר אנו מזהים בעיות מהסוג הזה, הפתרון חייב להיות מיידי ולהתבצע ביסודיות, אחרת הבעיה חוזרת ועלולה לגרום להופעה של טחב, עובש ועוד שלל בעיות הפוגעות הן באיכות חיינו והן מהוות סכנה בריאותית.

מצלמה תרמית – איך זה עובד ?

מצלמה תרמית היא מצלמה הפועלת על אנרגיית החום בשילוב גלי אינפרא אדום שאינם נראים לעין האנושית. כאשר נוצרת נזילה של מים בתוך הקיר, נוצר מצב של שינויי טמפרטורה באזור הנזילה. צבעים כחולים למשל מסמנים אזורים קרים וצבעים אדומים וכתומים מסמנים אזורים חמים.

המצלמה עוזרת לנו על פי אותם שינויים להבין את המקור המדויק של הנזילה. בפועל, השינויים הללו נראים באמצעות צבעים המשתנים בהתאם לאזור אותו אנו סורקים באמצעות המצלמה. בעבר, המצלמה שימשה כבאים במטרה לזהות אנשים או בעלי חיים אשר כלואים בתוך השריפה ולהצילם.

אם למשל ניקח את כף ידנו ונניח אותה על גבי הקיר, נסיר את היד שלנו ונחכה שלוש שניות, לאחר מכן נפעיל את המצלמה לכיוון הקיר, נוכל לראות את הסימן של כף ידנו שכבר איננה מונחת על הקיר בצבעים משתנים. ככל שרמת הרזולוציה והרגישות של המצלמה גבוהה יותר, כך הנזילה או הרטיבות שמסתתרת מאחורי הקיר יתגלו אלינו מבעד למצלמה בצורה ברורה ושקופה, כך שלא יישאר מקום לשאלות.

מצלמה תרמית אנו מתמחים במצלמות איכותיות

יתרונות העבודה עם מצלמה תרמית

  1. מקלה ומקצרת את זמן איתור הנזילה
  2. מאפשרת לתקן את הנזילה מבלי לשבור קירות או תשתיות
  3. מאפשרת לבצע את התיקון בצורה יעילה, מהירה ונקייה
  4. מתאימה לסריקה של שטחים גדולים בזמן מינימלי
  5. מתאימה לבדיקה של נכס מיד שנייה או נכס חדש

נזילות מים הן ללא כל ספק אחת מהבעיות המעצבנות והטורדניות שקיימות בכל מה שקשור למערכת הצינורות והמים בבית. הן יכולות להתרחש מכל מיני גורמים וסיבות בין אם זה התקנה לקויה של הצינורות, בין אם כתוצאה ממים שחדרו, לחץ מים גבוה או תקלה טכנית.

צילום תרמי

בכל מקרה, במצבים בהם הנזילה מתרחשת מבעד לקירות עצמם או מתחת למרצפות, מאוד קשה לאתר בצורה מדוייקת את מקורה. אם בעבר היו מחברים נתונים אשר נראו בשטח, היום באמצעות טכנולוגיה המכונה צילום תרמי, ניתן לזהות את מקור הנזילה בצורה מדויקת וספציפית וכך לתקנה מבלי לשבור קירות או מרצפות, מה שחוסך זמן רב, אנרגיה וכמובן – כסף.

כל מה שרציתם לדעת על צילום תרמי

בשנים האחרונות חל שינוי ניכר בכל מה שקשור לאיתור נזילות במערכות צנרת ותהליכים המערבים מים. כידוע, מים הם כמובן פלאו של הטבע אך הם גם יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך, ליצור נזילות קשות, פיצוצי צנרת, רטיבויות בקירות ואף לעודד הופעה של עובש וטחב. אחד הפתרונות המובילים לאיתור נזילות מכונה צילום תרמי. הרעיון מבוסס על טכנולוגיית אינפרא אדום.

מצלמה תרמית הפועלת על קרני האינפרא מסייעת להמיר את מה שאנחנו רואים בעין רגילה לתמונה צבעונית עם אלמנטים תרמיים, כאשר כל צבע משקף מצב חום או קור הקיים מבעד לקיר או לרצפה.

צילום תרמי – איך זה מתבצע בפועל?

בגדול, יש היום המון סוגים של מצלמות תרמיות כאשר ההבדלים בין המצלמות השונות באים לידי ביטוי ברמת הרגישות שהמצלמה מסוגלת לזהות לצד איכויות רזולוציה. ככל שלמצלמה יש יכולת רגישות גבוהה יותר, כך התוצאות שנקבל יהיו טובות יותר.

כל מה שצריך לעשות זה לסרוק את האזורים המתבקשים באמצעות המצלמה, לקבל את התשקיף מבעד לתצוגת המסך ולנתח את הנתונים. כמובן, שבמקרים רבים אין מספיקה המצלמה ויש לעשות שימוש באמצעים טכנולוגים נוספים וכמובן גם לשלב ידע מקצועי ורק אז להגיע למסקנה לגבי מקור הנזילה ופתרון הבעיה

צילום תרמי – היתרונות שבשימוש במצלמה תרמית

  1. מה מסתתר מבעד לקירות – אם בעבר היינו צריכים לשבור קירות ולהרוס רצפות בכדי לגלות מאין מגיעה הנזילה ולפעמים גם בכדי לתקן את הבעיה, היום הצילום התרמי מאפשר לנו לגלות מה קורה מבעד לקירות ולרצפות מה שחוסך המון זמן והרס.
  2. קולעים בול למטרה – בעזרת השימוש במצלמה תרמית וציוד מתקדם נוסף, ניתן לאתר בצורה מדויקת את מיקום הנזילה. בעבר, פעמים רבות היו שוברים את הקיר במקום לא נכון ואז לא רק שהיה נוצר הרס באותה נקודה, אלא שההרס נוצר לחינם.
  3. מונעים את הנזק מראש – היום אפשר לבצע שימוש במצלמה תרמית במגוון של מצבים כמו למשל תוך כדי תהליך בנייה, לפני שנכנסים לנכס, אחרי שיפוץ וכך מראש למנוע הופעה של נזילות. ברגע שזיהינו כי יש בעיה בחשבון המים מאתר נזילות מים או כי שעון המים לא עובד כמו שצריך, אפשר להבין כי מדובר בנזילה ומיד לקרוא לחברה מקצועית המתמחה באיתור נזילות.

חברתנו מתמחה באיתור נזילות

באמצעות שימוש במצלמה תרמית מהמתקדמות שיש היום בשוק. בנוסף אנו מתמחים באיתור ליקויי בנייה, מתן חוות דעת ובדק בית. נשמח לסייע לכם בתהליך איתור רטיבות בבית או במשרד ולמצוא את מקור הנזילה בצורה מקצועית המתבצעת על ידי מומחה החברה. אנו עושים שימוש בציוד הטכנולוגי המתקדם ביותר על בסיס תקנים אירופאיים, במטרה לזהות את מקור הרטיבות או הנזילה ולפתור את הבעיה מהשורש בצורה יסודית, יעילה ומקצועית.

למידע נוסף וקבלת הצעת מחיר על איתור וטיפול ברטיבות, אנו מזמינים אתכם להשאיר את הפרטים שלכם ועוד היום נציג מטעמנו יחזור אליכם עם כל הפרטים.

צילום תרמי

אחת השיטות החדשות בתחום האינסטלציה, הבנייה והשיפוצים היא איתור נזילות באמצעות מצלמה טרמית. מצלמה מסוג זה משמשת לאבחון ואיתור מקור הנזילה והיא הפכה למוצר חובה בכל עבודת אינסטלציה. אבל מה צריך לדעת על מצלמה לאיתור נזילות מים? כל המידע בהמשך.

מצלמה לאיתור נזילות מים מים

נזילות, סתימות בכלים סניטריים, הצפות, עובש, רטיבות ולחות: כולן תקלות שעלולות להתרחש בכל מבנה, בין אם מדובר במבנה מגורים, עד למבנה מוסדי, ציבורי ועסקי.

בעיות באינסטלציה באשר הן, מחייבות טיפול מידי שכן העדר טיפול מוביל להזנחה של כלים סניטריים ומערכות מים, כמו גם להרס של המבנה, נזקים בלתי הפיכים, תוך שעובש ולחות עלולים להוביל לבעיות בריאות בקרב האנשים ששוהים במקום. לכן איתור התקלות באמצעות מצלמה טרמית, הפך פופולארי ויעיל.

נזילות מים הם אחד המפגעים השכיחים ביותר שיכולים להופיע במבנה, כאשר הנזילה שמפתיעה אותנו דווקא ברגעים הכי לא צפויים: יכולה להיגרם בשל כמה וכמה סיבות, ביניהן:

בעיות באיטום – בעיות באיטום מתרחשות לעיתים קרובות גם במבנים שנבנו ללא פיקוח כמו גם במבנים ישנים אשר האיטום בהם כבר ישן, פגום ודורש תחזוקה ותיקון. בעיות באיטום בגגות ובקירות החיצוניים כמו גם הפנימיים, עלול להוביל לנזילות מים, לכן חשוב לבצע איטום מחודש וזאת לאחר אבחון שמתבצע באמצעות מצלמה לאיתור נזילות מים.

צינורות תקולים – רטיבות ונזילות כמו גם הצפות, עלולות לקרות בשל צינורות תקולים במערכות האינסטלציה. במבנים ישנים קיימת לעיתים בעיה בצינורות ובמערכות האינסטלציה שדורשת טיפול, החלפה ותיקון מידי, בשל כך יש לבצע את האבחון והתיקון על ידי אנשי המקצוע.

כלים סניטריים שבורים – שברים בבסיס האסלה, כיורים לא יציבים או רופפים, אמבטים ומקלחונים ישנים, כולם כלים סניטריים שחייבים תחזוקה והחלפה מידי תקופה. נזילה מהאסלה יכולה לקרות עקב חיבורים לא תקינים או חלקים שבורים, לכן יש לזהות את מקור הבעיה ולבצע החלפה ותיקון מקצועי.

צנרת ישנה – צנרת ישנה בבתים פרטיים או במבנים משותפים תוביל לנזילות ושאר בעיות באספקת המים. בשל כך חשוב להבין מהו מקור הנזילה, לאתר אותו באופן מדויק ולאחר מכן לבצע את התיקונים הנדרשים על מנת להחזיר את פעילות הצינורות למצב תקין.

מרזבים לא עובדים – מרזבים תפקידם להעביר את המים שהצטברו על גג המבנה הלאה אל מקומות ייעודיים וזאת כדי שניתן יהיה להוריד את המים בצורה מכנית מהגגות ובכך למנוע היווצרות מים על גג המבנה – מה שעלול לגרום לנזילות והצטברות מים מסוכנת. במידה והנזילה מגיעה מהמרזב, יש להחליף את צינורות המרזב או לתקן נקודתית את התקלה.

איתור נזילות מקצועי ויעיל – הרגע בו מצלמה לאיתור נזילות נכנסת לתמונה!

כל התקלות שהזכרנו, נוגעות מן הסתם לנזילת מים שיכולה להתרחש בכל מקום ובכל שעה. עם זאת אנשים פרטיים לא תמיד יודעים מהיכן נובע מקור הנזילה וכאן מצלמה לאיתור נזילות מים נכנסת לתמונה.

מצלמה תרמית, למי שטרם התוודע למושג, היא בעצם מצלמה מקצועית רובוטית מתקדמת שמסייעת לבעל המקצוע לאתר את מקור הנזילה, בין אם הוא מגיע מהצנרת, מאיטום לקוי, מרזבים תקולים, ברזים שבורים ועוד וזאת ללא הרס של המבנה או חציבה  בקירות, בזמן שהמצלמה מספקת מענה מדויק אודות המיקום של הנזילה והמקור שלה.

כיצד עובדת המצלמה?

מצלמה לאיתור נזילות מים הידועה גם כמצלמה טרמית, היא כזאת שפועל על טכנולוגיית מתקדמות, מאתר נזילות מים תוך שהמצלמה יכולה באמצעות גילוי אזורים חמים וקרים במבנה.

המצלמה תתריע בפני בעל המקצוע באמצעות צבעים על כל שינויי טמפרטורה, בעוד שהיכן שמתחילה הנזילה יתחלפו הצבעים לצבעים קרים והיכן שאין מים, המצלמה תציג על המסך צבעים חמים. בכך ניתן לאתר בצורה מדויקת את מקור הנזילה ללא צורך בקידוחים או בשיטות קדומות יותר ומסורבלות לאיתור נזילות.

היתרונות של מצלמה טרמית לאיתור נזילות מים

מצלמה מסוג זה שהפכה גם חיונית לעבודות אינסטלציה, צנרות ועבודות שיפוצים, היא כזאת שמציעה גם לאנשי המקצוע וגם ללקוחות שלל יתרונות, ביניהם:

איתור מהיר ומדויק של הבעיה – באמצעות מצלמה לגילוי נזילות ניתן לבצע איתור מהיר ומדויק של הנזילה תוך קבלת תוצאות נכונות שמובילות לתיקון טוב יותר ללא הרס של המבנה.

חסכון במשאבים, זמן וכסף – בשל כך שהמצלמה מייעלת את העבודה, יכולים גם אנשי המקצוע וגם הלקוחות לחסוך בזמן, כסף ומשאבים שהיו מתבזבזים בעבודות אינסטלציה מסיביות יותר.

העדר חציבה בקירות והרמת מרצפות – באמצעות המצלמה החכמה ניתן למנוע חציבה בקירות, הרמת מרצפות ושלל נזקים למבנה, בעוד שבכך אפשר לחזור לשגרה במהירות.

דרכים לפתרון מהיר – אנשי המקצוע כמו גם אינסטלטורים וקבלני שיפוצים יכולים למצוא באמצעות המצלמה פתרון מהיר לכל מקור נזילה, תוך תיקון יעיל ונכון יותר.

תיעוד – מצלמה טרמית לזיהוי נזילות תקנה גם תיעוד של מצב האלמנטים במבנה, כמו גם צילומים וקטעי וידאו עם זמני הצילום, תאריכים וקבלת דוח מפורט.

לסיכום, מצלמה לאיתור נזילות מים היא דרך יעילה נכונה וחכמה יותר לאבחון מצב המבנה וטיפול בתקלות תוך זמן קצר באמצעות עבודה שמקנה חסכון ויעילות.

מצלמה לאיתור נזילות מים

מצלמה תרמית – חשוב לדעת

לפני שמזמינים בעל מקצוע לאיתור או טיפול בנזילה או רטיבות, חשוב לדעת שיש כל מיני סוגים של מצלמות תרמיות בטכנולוגיות מגוונות המספקות רמות שונות של רזולוציה ורגישות. בנוסף, יש לשלב עוד כל מיני סוגים של מכשירים בשילוב מידע אותו נקבל מהלקוח, לנתח את הנתונים ורק אז ניתן יהיה להבין את סוג הבעיה ולהתאים לה את הפתרון המתאים.

אנו מציעים מגוון של פתרונות מתקדמים לאיתור של בעיות צנרת, איטום, רטיבות ונזילות מסוגים שונים. לרשותנו צוות מקצועי ומנוסה אשר התנסה באיתור כל סוגי בעיות הרטיבות, האיטום והצנרת תוך שימוש במצלמה תרמית,איתור נזילות מים בבית צילומי אינפר אדום, החדרה של סיבים אופטיים ועוד.

לקבלת הצעת מחיר והזמנת איש מקצוע לביתכם, צרו עמנו קשר ומומחה מטעם החברה יחזור אליכם תוך זמן קצר. אנו מציעים לקהל לקוחותנו מגוון של שירותים ביניהם ביקורות מבנים, בדק בית, בדיקת צנרות ומתן חוות דעת מקצועית הקבילה בבית המשפט במקרה של הגשת תביעה. אל תחכו שהנזילה או הרטיבות תגיע או תחמיר, הכינו את ביתכם לחורף והישארו עם בית חם, יבש ונעים.

מצלמה תרמית

אנו עושים שימוש בפתרונות המתקדמים ביותר לאיתור נזילות לרבות מצלמה תרמית, מד לחץ, מצלמת פנים צנרת ועוד. השילוב בין ציוד טכנולוגי מתקדם לצוות בעל ידע מקצועי וניסיון של שנים באיתור נזילות וליקויים, הופך עבורנו את התהליך לפשוט, קצר, מבלי לבצע הרס בקירות, צנרת ותשתיות. בנוסף, אנו מבצעים בדק בית לפני ותוך כדי כניסה לדירה או בית חדשים. לקבל מידע נוסף לגבי צילום תרמי לאיתור נזילות, פנו אלינו ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם עם מענה מדויק על כל השאלות.

צילום תרמי לאיתור נזילות

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!