איך מאתרים נזילות בדודי שמש?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

דוד השמש האחראי לחימום המים בבית חשוף בפני נזקים פוטנציאליים רבים כמו תנאי מזג האוויר המשתנים, לכלוך קשה, כימיקלים וזיהומים ובאופן טבעי עשוי להישחק ולהיפגע עם השנים.

התקלות שיכולות לגרום לנזילות בדוד שמש
אחת התופעות הנפוצות של בעיה בדוד השמש היא דליפה. לרוב מדובר בבעיה בשסתום בטמפרטורה של הדוד או בעיה בצנרת כתוצאה מלחץ גבוה במערכת, אך יש גם אפשרות של בעיה בחיבורים של הצנרת או שסתום רפוי.
לעיתים מקור הבעיה טמון באזור משאבות חום האחראיות על חימום המים בדרך מהדוד לברז או בגוף החימום עצמו. נזילה מהפלאנג' אף היא נחשבת לבעיה שכיחה בתחום כאשר התושבת שעליה יושבים גופי החימום והתרמוסטט תקולה והליקוי בה הוא זה שגורם לפריצת המים החוצה ולנזילה. כמו כן, תיתכן גם בעיה בבקרה או בחיישנים או שארע קצר חשמלי שאחראי מלכתחילה לבעיה במערכת החימום. יש לקחת בחשבון שמדובר ברכיבים שברגע שמתעוררת עמם בעיה חשוב לתקן אותם או להחליפם.
בכל מקרה, חשוב להיות ערים לכך שנזילה בדוד שמש יכולה להתפרץ בפתאומיות ולגרום נזק רב או לחילופין להימשך זמן רב ולכן, יש לבצע בדיקה תקופתית או לשים לב לכל סממן שמעלה את החשד לכך שיש נזילה מהדוד כאשר הנזילה יכולה, כאמור, לנבוע ממקומות שונים בדוד כמו נזילה מהצנרת הנכנסת או מהצנרת היוצאת של הדוד, מגוף הדוד עצמו או נזילה מהפלאנג' שבשל מיקומו בחלק התחתון של הדוד הוא גם חשוף יותר לתקלות הקשורות לאיטום וגם להצטברות אבנית.
אם לא ארע פיצוץ פתאומי הנזילה יכולה לבוא לידי ביטוי גם בהופעת סימני רטיבות ברחבי הבית וזו צריכה להדליק נורה אדומה. סממני אזהרה נוספים הם עלייה בחשבון המים או פעילות לא תקינה של דוד השמש – כשהוא אמור לספק מים חמים והמים פושרים ואפילו קרים.

כדאי כמובן לעלות לגג ולבחון אם אתם שמים לב לבעיה כלשהי בדוד כמו היווצרות של שלולית מים ליד הדוד או סימני עובש, אבל לרוב אם אין לכם ניסיון כמו שיש לטכנאי דודים לא באמת תדעו אם יש בעיה בדוד השמש ולא גם מה גרם לבעיה האם אלו תנאי מזג האוויר או בעיה חשמלית או תקלה באחד מהחלקים הפנימיים של הדוד כמו הפלאנג' או משאבת החימום.
כל זה כמובן אם בכלל הבחנתם בבעיה קונקרטית בדוד עצמו אבל לעיתים מקור הבעיה כלל לא גלוי לעין וגורם לחוסר אונים.


מאתרים את התקלה – מייעלים את תהליך התיקון


ללא ספק איתור נזילות מחיר ששווה לשלם כי זה חוס המון הבשורות המעודדות הן שיש איך לאתר היום גם נזילות סמויות ובצורה מאוד מדויקת. אם בעבר היה נהוג לעבוד בשיטה הקשה שדרשה הרמת אריחי רצפה או הריסת קירות, כיום יש טכנולוגיה מתקדמת שמאפשרת לבצע איתור נזילות באמצעות מצלמת תרמית המבוססת על קרני אינפרא אדום שמסוגלות לבחון את הטמפרטורה במקומות סמויים כמו בתוך קירות. המצלמה מזהה הבדלי טמפרטורה בתוך צנרת, מזבים, ניקוזים ומערכות איטום וכך ניתן לאתר את מקור הנזילה ולחסוך זמן וכסף ולייעל באופן משמעותי את תהליך התיקון. כאשר מדובר בנזילה מינורית יחסית קיימים חומרים מיוחדים לסתימת הנזילה או חיזוק של ברגים רופפים למשל באזור הפלאנג', אך לעיתים לא יהיה מנוס מהחלפת חלקים בדוד או בקולטים.

חשוב מאוד למנוע מראש בעיות הקשורות לחימום מים בבחירתה והתקנתה של משאבת חימום איכותית ועמידה וכן לבצע בדיקות תקופתיות של תקינות הדוד ותחזוקה שוטפת מונעת. הקפדה על בידוד, מניעת קורוזיה, ניקוי וכל מה שנדרש כדי לשמור על עמידות לאורך זמן. הגיבו במהרה לליקויים ואולי תוכלו לחסוך כסף על החלפות של חלקים יקרים בדוד השמש שלכם.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!