בדיקת אינסטלציה לפני רכישת הנכס

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

קניית הדירה או הבית עומדת להיות אחת המרגשות בחיינו. היא הרכישה הגדולה ביותר מבחינת העלויות ומבחינת ההתחייבות שלנו. לאחר בחינת הנכסים השונים וסיום תהליך המשא ומתן על המחיר, עלינו לוודא כי הנכס הנבחר הוא אכן במצב שאנחנו מצפים לו.

בדיקת אינסטלציה היא אחת מהבדיקות המומלצות ביותר. מערכת המים בבית מובילה את המים למקומות השונים, אך היא הרבה יותר מורכבת מכך. היא יכולה להיות תקועה ויכולות להיות נזילות שלא נוכל לזהות בלי להיעזר באנשי מקצוע המתמחים בתחום זה.

מה כוללת בדיקת אינסטלציה?

הבדיקה בוחנת את המערכת כולה ומאתרים כשלים ופגעים, אם ישנם. המטרה שלנו היא לרכוש נכס או לחיות בנכס ללא תקלות ולכן השאיפה שלנו היא שהבדיקה תצא מצוינת. עם זאת, במידה וישנם פגעים שזיהינו מבעוד מועד, נשמח על כך. הבדיקה בוחנת את כל הפרטים אשר קשורים במערכת המים שלנו לרבות: קווי המים, החמים והקרים, לחץ המים, מערכת הביוב ואת הספק המים.

על מנת לאתר נזילות, פגיעות וכשלים, יש צורך להשתמש בציוד מקצועי שיופעל על ידי בבעל מקצוע שמומחה בתחום. הציוד יכלול מצלמה תרמית, מצלמת אינפרה אדום, חיישני גז וקול, מד לחות וכן כל ציוד אחר שבעל המקצוע ימצא לנכון (הבדיקה תהיה תואמת למקום ולכן לעתים ידרשו כלים מיוחדים או שלא כולם יהיו בשימוש). חשוב לציין כי כל המכשירים מאפשרים לבצע את הבדיקה בלי לפגוע במבנה ולמעשה, בלי שנרגיש שהבדיקה נעשתה.

הזמן הנכון לבצע את הבדיקה

את הבדיקה נבצע לפני רכישת נכס או במהלך השיפוץ. במידה ויש לנו חשש כי המערכת אינה תקינה, נבצע את הבדיקה כחלק בלתי נפרד מהטיפול במערכת. את הבדיקה נרצה לבצע גם בתהליך רכישת נכס מיד שנייה, בין אם כבר התגוררו במקום ובין אם מדובר על נכס מקבלן.

נקודה זו חשובה מאד. גם בדירות אשר רק נבנו, יכולים להיות כשלים ולכן יש לבדוק לא רק דירות ובתים ישנים. אף אחד מאיתנו לא רוצה להיכנס לבית שהמערכות בו אינן עובדות כמו שצריך או שלא תוכננו ובוצעו כראוי והדרך היחידה לוודא זאת לפני סגירת החוזה והתשלום היא על ידי ביצוע בדיקת אינסטלציה מקצועית.

ההבדלים בין בדיקה במבנה חדש לוותיק

הבניה הישראלית יכולה להיות ברמה גבוהה מאד ומערכות הבתים יכולות להחזיק מעמד לאורך שנים רבות. עם זאת, במקרה של שחיקה או פגיעה, נרצה לאתר את הבעיה ולהעריך אותה עוד לפני שנחתום על החוזה. כיוון שאת הבדיקה אנחנו יכולים לבצע בכל מבנה, כדאי שנכיר את ההבדלים בין הבדיקה בבית שרק נבנה לבין בדיקה במבנה וותיק.

בדיקות למבנה חדש

במבנה חדש, שאנחנו עומדים להיות הדיירים הראשונים שלו, נבצע בדיקת אינסטלציה כדי לבדוק שבעלי המקצוע אכן ביצעו את העבודה על פי הנדרש. נרצה לבדוק את לחץ המים, את החיבורים השונים, לבחון שאכן המים זורמים כראוי ושלא תהיה שום בעיה בחודשים שלאחר המעבר.

בדיקות למבנה וותיק

במבנה שכבר עומד שנים נרצה לוודא כי המערכת עדיין תקינה. נרצה לוודא שאין כל בעיה בחיבורים, פיצוצים בצנרת ולבצע גם בדיקות עובש. בהזדמנות זו נשלב בדיקת איכות מים, נבדוק את דוד החימום ונוודא שאין נזילות או לחות בגג.

לבצע בדיקה מקצועית

הדרך הטובה ביותר להבטיח לעצמנו שהנכס שלנו אכן במצב שאנחנו מצפים שיהיה היא לפנות לחברה מקצועית לבצע בדיקת אינסטלציה. חברת תדמור טכנולוגיות תבצע עבורנו את הבדיקה, גם במבנה חדש וגם במבנה ישן. כל שעלינו לעשות הוא ליצור קשר ולקבוע את זמן הבדיקה הנוח עבורנו.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!