מהו בטון מוחלק לגינה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

בטון מוחלק בכינה יכולה להיות פתרון טוב, עמיד ועיצובי לחצר. ניתן לעצב בבטון מוחלק לרצפה שביל ומדרגות כאשר הכל יהיה במראה נקי ומודרני ובד בבד בעמידות גבוהה לכל תנאי מזג האוויר. אם אתם תוהים מהו אותו בטון מוחלק לגינה והאם הוא יתאים לחצר שלכם, מהם היתרונות של השיטה, מהם החסרונות של השיטה ועוד, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

 

עיצוב הגינה- מה צריך לדעת?

בין אם אתם לפני עיצוב מלא של הגינה שלכם ובין אם אתם רוצים לעצב חלק כלשהו בגינה שלכם או ליצור פינה מיוחדת בגינה שלכם, הרי שטרם אתם מתחילים בהליך העיצוב עליכם לשאול את עצמכם כמה שאלות: האם אתם צריכים מקום בגינה עבור הילדים שלכם בכדי שיתרוצצו וייהנו ממרחב לשח' בו, האם אתם מעוניינים בצמחייה בגינה, האם אתם רוצים לארגן לעצמכם פינת ישיבה שקטה ונעימה בגינה ועוד. כמובן שחשוב מאוד שתדעו כיצד לשלב את כל הצרכים והרצונות שלכם בצורה הטובה ביותר בגינה שלכם. הפתרון המושלם ביותר כיום לעיצוב גינה הוא בטון מוחלק. בטון מוחלק נחשב לחומר חזק ואטום מפני נזקי הסביבה וניתן להשתמש בו לריצוף החצר, ליצירת מדרגות ואף ליצירת שביל בטון מוחלק. לבטון המוחלק לגינה יש חסרונות וגם יתרונות ועל כן חשוב מאוד להכיר את האופי של החומר ולהחליט בצורה הטובה והשקולה ביותר האם לצקת בטון מוחלט לגינה או שמא לבחור דווקא בריצוף או דק.

 

מה צריך לדעת על בטון מוחלק?

באופן כללי ניתן לומר כי בטון מוחלק הוא אכן בטון. מדובר על תערובת של חצץ, מים, מלט וחול אשר מערבבים את כולם יחד ומייבשים באופן ממושך וכך נוצר החומר החזק והיציב שמוכר לכולנו. כאשר מדובר על בטון מוחלק, אכן מדובר על תערובת של אותם חומרים, אך אחוז החצץ יורד, לאור העובדה שחצץ יכול ליצור חספוס או גבישים ביציקה הסופית. בכדי לקבל בטון מוחלק, חוץ מתערובת מיוחדת יש לבצע גם יישור בטון שהוא למעשה החלקה נוספת של היציקה באמצעות הליקופטר מיוחד. השלב המדובר מתבצע ממש בצמוד לייבוש הסופי.

 

מהם היתרונות של בטון מוחלק לגינה?

ישנם לא מעט יתרונות ליציקת בטון מוחלק בגינה לעומת אפשרויות חיפוי אחרות לרבות דק או ריצוף. הראשון והבולט ביותר הוא כמובן העמידות מול נזקי מזג האוויר והחוזק של החומר וזאת בניגוד לריצוף הסטנדרטי בטון מוחלק לא יתרומם וכן לא יוצרו רווחים בפוגות שהוא החיבור החזק של הרובה בין המרצפות, כך לא יחדור מים מתחת לריצוף. מול הבחירה בדק, היתרונות ברורים שכן התחזוקה של בטון מוחלק מאוד נוחה ולא דורשת צביעה או שיוף כל מספר שנים וכמובן שלכלוך לא נלכד בין המרווחים.

בטון מוחלק וצבע

האלמנט העיצובי של הבטון המוחלק לגינה הוא אלמנט שמוגדר מראש כתעשייתי ומודרני. אם בחרתם לשלב בטון מוחלק בגינה שלכם, הרי שתקבל משטח חלק ויפה בגוון של בטון כזה או אחר. בכדי להתאים את צבע הבטון המוחלק, עוד בשלב הייבוש של הבטון ולפני החלקת הבטון באמצעות הליקופטר, יש לפזר פיגמנט של צבע על הבטון אשר יאפשר להבהיר או להכהות בהתאם לגוון הרצוי.

אין ספק כי בטון מוחלק לגינה מהווה פתרון מצוין עבור מספר יישומים אפשריים לגינה. בסופו של דבר חשוב לזכור כי מדובר על חומר חזק ועמיד וכאשר מעצבים שביל או רצפה בחוץ, מדובר על נתון חשוב ומשמעותי ביותר. חשוב כמובן לבחור עבור ישר בטון מוחלק בגינה שלכם את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום.

 

 

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!