מהם נזקי רטיבות ואיך למנוע אותם?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

החורף כבר כאן וזה הזמן לטפל ברטיבות. מבנים רבים סובלים מבעיות רטיבות בשל ליקויים בתהליך הבנייה או כתוצאה מבעיות איטום שנוצרו במשך השנים. נזקי רטיבות עשויים להסב נזקים כספיים כבדים ולפגוע באיכות החיים. בעיית הרטיבות אפשרית בסוגים שונים של מבנים כאשר יש סיכוי גבוה יותר לרטיבות בבתי קרקע ובחללים רטובים.
תופעת הרטיבות עשויה להוביל לכתמים ולכלוך ולאחת הבעיות הנפוצות במקרה זה – עובש. פטריית העובש אינה רק פוגמת במראה הקירות, אלא היא גם מהווה סכנה בריאותית ועשויה לגרום לסימפטומים של גירוד בעיניים, שיעול, קשיי נשימה, כאב ראש, אלרגיות ואפילו להחליש את המערכת החיסונית.

לא מטפלים לפני שבודקים


חשוב מאוד לטפל ברטיבות לפני שזו תתפשט כאשר היום עומדים לרשות אנשי המקצוע המטפלים בנזקי רטיבות מכשור מתקדם לאיתור ליקויים ונזילות, מקור הרטיבות וחומרים עמידים לטיפול ברטיבות, למניעתה ולסיום הבעיה. יש לקחת בחשבון שלא תמיד נדע שמדובר ברטיבות. אומנם היא עשויה לגרום לעיוות והתפוררות בקירות, כתמים וכמובן, ריח רע, אבל לרוב נצטרך איש מקצוע המצויד במכשיר המבצע צילום תרמוגרפי שנועד לזהות הבדלי טמפרטורות ולמפות את אזור הרטיבות כדי שיהיה ניתן לבצע טיפול כירורגי ממוקד בבעיה, כמו למשל, במקרה של רטיבות קפילארית הדורשת שימוש בחומרי איטום ייעודיים.
מקור הרטיבות משתנה ויכול לנבוע מסיבות רבות כמו למשל, מים שמחלחלים אל הקיר, איטום לקוי של הרצפה ועל ידי שימוש במצלמה תרמית אפשר לחסוך זמן וכסף באיתור ותיקון הבעיה.

ההיערכות לטיפול ברטיבות כוללת אבחון של הבעיה אך גם טיפול במרחב, כמו דיפוזיה של הלחות. היות ורוב הפעמים חללים הנוטים ללחות גבוהה הם אלה שסובלים מרטיבות כמו למשל, חדרי רחצה ומטבח. כאשר הלחות גבוהה מ-55% יש סיכוי משמעותי להיווצרות של עובש. חומרי האיטום האיכותיים מסייעים מאוד בהתמודדות עם בעיית עובש בקיר, כשמדובר בחומרי איטום מקצועיים שאנשי מקצוע ידעו לבחור ולהשתמש בהם על פי ההוראות וההנחיות להשגת התוצאה הטובה ביותר בשיקום המבנה והישנות התופעה.

אוטמים עם הטובים ביותר


מרבית תערובות האיטום מבוססות על אגרגטים ואחוז קטן של צמנט כאשר יש חשיבות היכן מיישמים את התערובת, קירות, רצפה, פנים או חוץ ויש להעדיף תערובת המסוגלת להיצמד בחוזקה לתשתית, למנוע היווצרות עובש לאורך זמן. ישנן גם תערובות טיח שמיועדות לגימור על גבי משטחים הסובלים מרטיבות. במידה ומדובר במוקד נקודתי בעייתי, ניתן להשתמש בקרם על בסיס מים אותו מחדירים לחור בקיר באמצעות אקדח סיליקון ותפקידו של הקרם הוא במניעת עליית המים והלחות. יש חומרים שניתן יהיה ליישם באופן ידני בעוד אחרים מתאימים ליישום באמצעות מכונה בלבד. קיימים חומרי איטום שעמידים במים וניתנים לצביעה לאחר טיפול לקבלת מראה אסתטי ומתאימים לשימוש על מגוון רחב של משטחים מסוגים שונים.
בכל מקרה, יש לוודא שהחומרים אינם רעילים ואינם דליקים, ושהם בעלי אחוז גבוה של חומרים פעילים, כיוון שחומרים אלה מאפשרים להשיג ביצועים טובים ביותר. יש להקפיד גם לאחר פעולת האיטום על יובש, חלל נקי ומאוורר ובטוח יותר לשהייה.

כאמור, יש חשיבות רבה לפנייה למומחי איטום שידעו לאתר נזילות בין אם בשימוש בטכנולוגיות איתור נזילות בסאונד או בגז – השקעה שתחסוך לכם בהמשך כאב ראש משמעותי. זכרו שמערכת המים הביתית היא מורכבת ודורשת ידע וניסיון באיתור כשלי איטום וכן בתיקון יעיל ונזילות רבות אינן נראות כלל לעין וכשכבר מדובר בסימנים, יתכן שמאוחר מדי, הנזק יהיה כבד יותר והתיקון מסובך יותר לביצוע. אל תחכו – אתרו וטפלו בהקדם!

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!