מי משלם על נזילת מים בדירה שכורה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

תיקונים לבלאי בדירה שכורה או תשלום בגין נזק הנגרם כתוצאה מליקוי זה או אחר יכולים להוות גורם למחלוקת בין השוכר למשכיר, במיוחד במקרים בהם אין הסדר מעוגן ומפורט בחוזה. חשוב לדעת כי לטובת פתרון מחלוקות מעין אלו, עומדים חוקי הגנת הדייר (הגוברים גם על חוזה בין הצדדים), אשר קובעים את האחריות של משכיר הדירה בכל הנוגע לתחזוקת הנכס, טיפול במפגעים ובתקלות שוטפות אשר מתרחשים כתוצאה מבלאי טבעי ו/או איכות הנכס/המערכות המותקנות בנכס.

הגדרה זו למעשה מחייבת לא אחת לא רק הוכחת קיום של המפגע או התקלה, כי אם גם הצגה של הגורמים לתקלה, כאשר שימוש בלתי סביר בנכס וברכוש ישיב את האחריות למימון ולתיקון אל השוכר.

מה עושים כאשר יש נזילת מים בדירה שכורה?

נזילת מים בדירה עשויה לגרום לנזק לתשתית ולמבנה, כמו גם להביא לניפוח חשבונות המים- אשר מצויים באחריותו של שוכר הדירה. במטרה להימנע הן מאלה והן מזה, מומלץ מיד עם קיום החשד לנזילה, לבצע איתור של מקור הנזילה והסיבה לכך, וכמובן לטפל בהתאם. כיום קיימות מגוון שיטות לגילוי נזילות מים בטכנולוגיית אל הרס, ותוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות דוגמת מצלמה תרמית, לאיתור מהיר ומדויק של מקור הנזילה.

מצלמה תרמית היא הכלי הנפוץ והפופולרי ביותר לצורך איתור נזילות סמויות, ופועלת באמצעות טכנולוגיית אינפרה אדום אשר מבצעת סריקה של הקיר או התשתית, בתוכם מועברת הצנרת החשודה בנזילה, תוך איתור שינויי הטמפרטורה לאורך הקיר, עד לאיתור מוקד הנזילה אשר יתאפיין בטמפרטורה נמוכה במיוחד.

בין מגוון שיטות לגילוי נזילות מים בצנרת סמויה ללא צורך בהרס של תשתיות, נמצאים גם שיטות איתור נזילות בגז ואיתור נזילות בטכנולוגיית מדידת דציבלים, אולם אלו נפוצות פחות ומותאמות יותר לצנרת בגינה, צנרת עמוקה ובעיות נגישות אחרות.

הזמנה של שירות איתור נזילות באמצעות מצלמה תרמית יספק מענה מקצועי, מדויק ומהיר בדירות ובתי מגורים, ויספק גם תשובה לשאלת גורם הנזק: האם מדובר בנזילה כתוצאה מבלאי של הצנרת או לחילופין שימוש בלתי סביר.

חשוב לציין כי כאשר מדובר בנזילות סמויות, במרבית המקרים הסריקה תצביע על ליקויים כתוצאה מבלאי או התקנה לקויה, שכן הצנרת חבויה בעומק התשתית ואינה נגישה לשוכר.

על מי חלה חובת התשלום

כאמור, חובת התשלום כאשר מדובר יהיה בבלאי טבעי, צנרת פגומה, שחרור בין חיבורי צנרת וכדומה תחול על בעל הדירה הוא המשכיר.

במידה והנזילה התרחשה כתוצאה מפעולה לא סבירה של השוכר דוגמת קידוח בקיא משותף עם חדר רטוב ופגיעה בצנרת- יהיה השוכר אחראי על תיקון הנזילה והתשלום עליה.

תיקון הנזילה

את הנזילה יש לתקן בטווח זמן מהיר ככל הניתן, במטרה למנוע בזבוז של מים, ניפוח של חשבון המים לתשלום, וכן נזק מצטבר למבנה: יצירת רטיבות ועובש בקירות, ליקויי איטום, ריקבון, פגיעה בחוזק של המבנה (במקרי קיצון של נזילה מתמשכת שלא טופלה ו/או פיצוצי צנרת.

בהיבט החוקי: החוק מבדיל בין טיפול בתקלות מסכנות חיים ו/או אשר פוגעות באיכות החיים דוגמת: סכנת חשמל, טיפול בדוד שמש שאינו מחמם, וקובע טווח בן שלושה ימים לתיקון. נזילת מים אינה מצויה בהגדרת סכנת חיים, אולם בעלת השפעה על השוכר: יוצרת רטיבות ופגיעה בתנאי התברואה בדירה ומחייבת אותו בעלויות מים גבוהות. תקלה כזאת יש לתקן תוך שלושה עד שבעה ימים, כאשר זו מצויה באחריות המשכיר, ומידה ולא התקיים איתור הנזילה והתיקון בטווח זה, יהיה השוכר רשאי לבצע התיקון על חשבונו ולהפחית את העלות מדמי השכירות כנגד הצגת חשבונית לתשלום.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!