מניעת נזילות בחדרי אמבטיות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

נזילות בחדרי אמבטיה, הן מטרד לא קטן, לצערנו אופייני שהן מתגלות רק לאחר זמן רב וכתוצאה מכך, הנזק מתרחב ותיקונו מתייקר. נזק זה, עלול להגיע גם לשכנים שבקומה נמוכה יותר. מה ניתן לעשות בכדי לצמצם סיכון זה? כיצד מונעים נזילות בחדר האמבטיה?

ראשית – מה מיוחד בחדר זה?

חדרי אמבטיה הם בין המקומות שבהם מתגלים הכי הרבה מקרי נזילה בבתים פרטיים. זאת, בין השאר מאחר שלא פשוט לזהות בהם נזילות. חדרי אמבטיות הם סביבה שבה עוברות לרוב כמויות המים הגדולות ביותר בבית בכל יום ממוצע וזה יכול להיות במקלחת, בכיור, באמבטיה וגם באסלה. בנוסף, חדר זה רטוב חלקית פעמים רבות ולכן פחות נוטים לשים לב לגביו, לרטיבות שמקורה בנזילה. בנוסף לנזילות ממערכת המים שבחדר האמבטיה, נזילות יכולות להתגלות גם ממקור חיצוני, כגשם שחודר דרך קיר חיצוני או גג או נזילה מהשכנים שמעל החדר.

בבנייה

איתור נזילות מים בבית

מניעת נזילות בכל חדר שהוא בבית, מתחילה אידיאלית בבנייה איכותית ואטומה לנזילות וכך חוסכים את העלויות של איתור נזילות. סביב אמבטיות ומקלחות ישנם קירות שחשופים לרטיבות רבה וחיוני לטפל בהם מראש, עם איטום מקצועי. איטום הרצפה היטב, יימנע נזילות מחדר האמבטיה אל הדירה שמתחת. כל הציוד בו עוברים מים, כולל כיורים, ברזים וצנרת, צריך להיות מאיכות טובה ולהיות מותקן ונבדק לגבי נזילות מראש. 

בדיקה תקופתית

כיורים, ברזים, אמבטיות , ראשי דוש, כוללים כולם חלקים גלויים שניתן ורצוי לסקור תקופתית ויזואלית. כך גם אריחי האמבטיה, שכדאי לוודא את שלמותם ואיטום החריצים שביניהם, בכדי שלא תגיע רטיבות דרכם או מסביבם, לקיר שמאחוריהם. עוד יש לבדוק, סדקים או מרווחים בין המרצפות לבין אריחי הקיר. עוד חלקים גלויים לעתים בארון מתחת לכיור.

סימן נוסף לנזילה אפשרית מספקים עובש בקירות ויתושים, אם כי יש לקחת בחשבון שאלה עשויים להיגרם גם כתוצאה מאוורור לקוי. אם האוורור תקין ומנקים את העובש ומסתבר שהוא חוזר או שיתושים מחבבים את חדר האמבטיה שלכם יותר מדי, יש חשד לנזילה ואולי העובש והיתושים ירמזו על מיקומה.

תלונות שכנים מספקים עוד אינדיקציה לנזילה. מוטב שלא למהר לבטל אותן בתיאוריות על מקור הרטיבות אצלם, מאחר שלמים יש נטייה לנוע בקירות באופנים מורכבים, שלא קל לחזות. כמובן, אם הרטיבות אצלם בתקרה היא היישר מתחת לחדר האמבטיה, גדול הסיכוי שזה מגיע ממנו.

כשמתרחשת תקלה

איכות התיקונים חשובה מאוד. כשמתרחשת תקלה, התיקון לא שונה מהותית מבניה וכמוה, חיוני שהוא יהיה איכותי. בעל מקצוע לא איכותי, עלול לפתור עניינים בגישה של "לשים פלסטר", שתספק תיקון זמני בלבד ותספק לו עוד עבודה עתידית בקרוב.. בעל מקצוע איכותי, יעבוד עם חלקים יקרים יותר ויעבוד יותר זמן, אבל יספק ראש שקט לזמן רב. הוא עשוי אפילו לשפר את המצב ביחס למצב המקורי שהביא לתקלה.

גם אם מתקנים לבד, חשוב לעשות זאת עם חומרים ומוצרים איכותיים. אחרת, הזול יעלה ביוקר.  

לסיכום

השקעה במניעת נזילות בחדר האמבטיה, חוסכת בטווח הארוך כסף, זמן ועוגמת נפש. זו היא למעשה דוגמא קלאסית, לנושא שבו המניעה עדיפה בהרבה על גישת "יהיה בסדר" ו"לא עכשיו".

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!