שיפוץ קירות אחרי נזילה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

גיליתם כתם לחות או רטיבות באחד הקירות בבית? הצבע התנפח והחל להיפרד? יש להניח שהזמנתם אינסטלטור, והוא גילה את מקור הנזילה ותיקן את הדורש תיקון, אבל מה עכשיו?

freepik

כיצד משפצים את הקיר אחרי תיקון אינסטלציה?

נזילות או דליפות מים לתוך קירות, בין אם מצנרת פגומה ובין אם מים שמקורם בחדירת גשם דרך הקיר, הן בעיה מוכרת בבתים בישראל.

אחד הדברים הראשונים שצריך לעשות כאשר מתגלה כתם רטיבות או לחות, הוא לאתר במהירות האפשרית את מקור הנזילה והמים. איתור מקור הנזילה חשוב על מנת להבטיח תיקון יעיל ומהיר שלה, אבל גם כדי למזער ככל האפשר את הנזק לקיר, ואת הזמן שיידרש כדי להחזיר אותו למראה המקורי.

כדי להבין קצת על שיפוץ הקיר, כדאי להבין איך בנויים מרבית הקירות בבתים בישראל.

בבתים ישנים, כמו כאלה שיש בערים ותיקות כמו פתח תקווה, אנחנו עדיין רואים קירות בנויים בלבני סיליקט: לבנים לבנות, קשות, ששימשו בבנייה בישראל עד שנות ה- 70. מי שעוסקים למשל בשיפוצים בפתח תקווה, מכירים היטב את הקירות האלה, שהיו בנויים מלבנים שכוסו בטיח ואז בצבע. בקירות אלה החציבה הייתה קשה ורוב הצנרת הונחה פחות או יותר בצורה גלויה. אם קורה ויש נזילה בצנרת גלויה, רואים אותה מיד והיא לא גורמת נזק לקיר.

היכנסו לאתר בזק 144 עסקים והזמינו קבלן שיפוץ לכל סוגי השיפוצים והתיקונים

הלבנים המסורתיות הללו הוחלפו בבלוקים שאנחנו מכירים היום. בבלוקים קל מאוד לחצוב תעלות ולהניח בתוכן את צינורות המים (והחשמל) ואז לטייח מעל ולצבוע. כדי לחסוך בחציבה, יש מי שבמקרים מסוימים גם מעבירים את הצנרת בתוך חללי הבלוקים: מעבירים או מניחים אותה על החול שמתחת לרצפה, ואז מוציאים את הצינורות דרך חורים בבלוקים, במקומות הרלוונטיים. רצוי או שלא – זה נעשה.

כך או אחרת, הצנרת מונחת מתחת לרצפה (ולחול שתחת הרצפות) ולטיח. אם קורית נזילה או דליפה דרך צינור שהתיישן או חיבור שנחלש או נסתם ונפרץ, המים מתחילים להרטיב את הטיח או את החול.

  • אם הדליפה היא בקיר – הטיח הוא זה שנרטב ואז, כאשר הוא לא יכול לספוג יותר מים, הם יוצאים דרך הקיר ואנחנו רואים כתם רטיבות.
  • אם הדליפה היא בצינור שמונח מתחת לרצפה, המים מרטיבים את החול ו'זורמים' תחת הרצפה. אנחנו רואים אותם יוצאים ומרטיבים את הקיר כאשר הם עולים בכוח הנימים, מרטיבים ומספיגים את הטיח, ואז יוצאים דרך הצבע.

כל ההסבר הארוך הזה נועד להבהיר שלא משנה מה שתעשו, לפני שאתם צובעים את המקום בו הייתה הנזילה, אתם חייבים להניח לו להתייבש היטב; לטיח ולחול שמתחת למרצפות (אם הוא רטוב).

תיקון ושיפוץ הקיר אחרי נזילה

זה לא משנה אם אתם עושים שיפוצים בפתח תקווה או בכל מקום אחר: ברגע שהקיר רטוב, חייבים להניח לו להתייבש היטב, לפני שסוגרים אותו, מטייחים וצובעים או מניחים מחדש אריחי קרמיקה.

כדי לתקן את הנזילה, יש להניח שהאינסטלטור פתח פַּתח בקיר. אם על הקיר הייתה מונחת קרמיקה, הוא בוודאי היה צריך לשבור אריח או שניים, ואם התקלה הייתה מתחת לרצפות, הוא כמעט תמיד היה צריך לפרק בלטה או שתיים, מה שאומר גם לשבור אותן (או לנסר חלקים מהן בדיסק).

אחרי התיקון, כל הקיר או החול סביב מקור המים עדיין רטוב. במצב הזה, בהתאם לחומרת הדברים, כדאי להשאיר את המקום פתוח ומאוורר ככל האפשר. בחורף, אם המצב ממש חמור, אפשר לזרז את הייבוש בעזרת תנור.

לאחר שהמקום התייבש למגע והחול או הטיח נראים יבשים לחלוטין גם בעומק, אפשר להניח בוודאות שהנזילה תוקנה, לסגור את החור בטיח או בטון ולהחליק את הנקודה.

גם כאן, מניחים לטיח להתייבש היטב לפני שצובעים או מניחים קרמיקה. הנחת קרמיקה על טיח רטוב תגרום לאריחים להתפרק.

  • אם אחרי שחלף זמן סביר עדיין יש רטיבות, כדאי להזמין איתור נזילות, כיון שייתכן והצנרת חלשה ונוצרה דליפה בנקודת חולשה נוספת, בהמשך הקו.

לאחר שהטיח התייבש, מחליקים אותו היטב בעזרת נייר לטש. אם הכוונה היא לצבוע אותו, אפשר לעשות שפכטל, לחכות לייבוש ואז לצבוע פריימר.

מעל לפריימר, אחרי שהתייבש, צובעים בצבע הרלוונטי. כדאי מאוד – במיוחד אם הכתם היה גדול – להחליק היטב את כל האזור ולצבוע מחדש שטח גדול ככל האפשר, אפילו את כל הקיר.

אם הכוונה היא להניח קרמיקה, הרי שאז אפשר להחליק את הטיח, להניח דבק קרמיקה (או דבק סיליקון מתאים) ולהדביק את האריח החדש במקום. לאחר ייבוש והתייצבות סוגרים עם רובה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!