תיקון צינור ביוב בבית משותף

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

הצנרת בבית המשותף עוברת בין הדירות השונות והתנהלות של דייר אחד יכולה להשפיע על כל הבניין. אם כל הדיירים מקפידים לזרוק למערכת הביוב רק את השפכים המותרים, ללא חפצים ושאריות לכלוך שלא אמורות להיכנס למערכת, ככל הנראה היא תמשיך לשרת אותם לאורך שנים רבות. ברגע שדייר אחד לא מקפיד על כך או שבעלי מקצוע שנכנסו לשפץ זרקו שאריות בניה, התוצאה תתבטא בריח רע.

אחד פוגע, אחר נפגע

אחת הבעיות של מערכת הביוב בבניין היא שפעמים רבות מי שפוגע במערכת הוא לא זה שנפגע או לא היחיד שנפגע. הדבר מוביל לא פעם לסכסוך בין השכנים וויכוחים על אופן תיקון צינור ביוב בבית משותף ואחריות כלכלית.

בנושא הכלכלי כדאי לדעת כי על פי האגודה לתרבות הדיור, במידה והבעיה בצנרת היא בקטע אשר שייך לדירה אחת, יהיה על בעליה לשאת באחריות ובעלות התיקון. אם המקטע הבעייתי הוא בצנרת הראשית, כל דיירי הבניין יהיו אחראיים לתיקון והעלות תתחלק בין כולם. לעתים הדיירים רוצים לבדוק מה גרם לבעיה ולדעת אם יש דייר שאחראי עליה. במקרה זה יש לפנות לבעל מקצוע שיכול להפיק דו"ח מסודר שכולל את הממצאים ואיתו אפשר יהיה ליישב סכסוכים.

לא רק הגורם האנושי

תיקון צינור ביוב בבית משותף יתבצע בדרך כלל לאחר שמי מהדיירים לא דאג למערכת. הפגיעה הנפוצה ביותר נוצרת בשל השלכת מגבונים והם גורמים לסתימה (יש לציין כי פעמים רבות גם מגבונים שרשום עליהם שהם מתאימים להשלכה לאסלה עושים בעיות). למרות שזו הבעיה הנפוצה, כדאי לדעת כי לא תמיד הגורם האנושי מוביל לפגיעה.

בעיה נפוצה יותר מכפי שנהוג לחשוב עליה היא התפתחות של שורשים בתוך מערכת הביוב המשותפת. שורשי הצמחים יכולים לצמוח בתוך האדמה, הרחק מהמיקום של הצמח. הם אוהבים את הפסולת שיש בביוב ואם הם ימצאו דרך לחדור פנימה, הם יעשו זאת. לאחר החדירה, השורשים ימשיכו לגדול ולהתפתח בתוך המערכת. במקרה זה הם יגדלו רשת שתסתום את המעבר והתוצאה תריח רע.

תיקון צינור ביוב בבית משותף עם מומחה בתחום

הזמנת בעל מקצוע שמומחה בתחום ושיכול לאתר את הבעיה ואף להפיק דו"ח היא הדרך הנכונה לטפל בבעיה. בעל המקצוע יכול להגיע עם מכשור מקצועי שיאפשר לו לגלות מה גורם לבעיה והאם מדובר בשורשים או חפצים ושאריות שהושלכו למערכת ולא אמורים להיות בה. אם יש צורך בהפקת דו"ח חשוב מאד לוודא כי בעל המקצוע יכול לעשות זאת ומהי העלות שלו (לרוב מדובר בעלות נוספת).

התיקון של הביוב לא חייב להיות מורכב ולא לארוך זמן רב. אי הנוחות יכולה להסתיים במהירות כל עוד נעשה שימוש בכלים המתאימים ולא מתבצע ניחוש של אופן העבודה הנדרשת. תדמור טכנולוגיות מזמינים אותך ליצור קשר ולפתור את הבעיה במהירות וביעילות.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!