סתימת ביוב בבית משותף – כיצד נכון לפעול

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

אחת התופעות הלא נעימות אך הנפוצות יחסית בבניינים משותפים היא סתימה של הביוב. ברגע שישנה סתימה, ההרגשה של כולם לא נעימה ולא פעם עולה הדילמה כיצד לגשת לעניין ומי בכלל אחראי על הטיפול. במאמר זה נעבור על שלבים השונים בדרך לפתיחת הסתימה.

פתיחת סתימת ביוב בבית משותף – שלב אחר שלב

ישנם מספר גורמים אשר יכולים להוביל לסתימה של הביוב בבניין. בין היתר זריקת חפצים וחומרים שאינם מיועדים למערכת מובילה לנזק, צמחייה שהצליחה לחדור אליה, אבנים והיא יכולה להיגרם משאריות של מלט וחומרי בניה. לפחות חלק מהנזקים אפשר למנוע, אך אם הנזק כבר קרה והתחיל להופיע ריח רע, נטפל בו על בשלבים הבאים:

שלב ראשון – איתור הבעיה

סתימת ביוב בבית משותף יכולה להיגרם מסיבות שונות ובכל אחת יש לטפל בצורה שונה. לעתים יספיק כוח אדיר שידחוף הלאה את הלכלוך ולעתים יש לפנות אותו. במקרה של שורשים שחדרו פנימה, יש לחתוך אותם ולאחר מכן לטפל במערכת. לפני שאפשר יהיה להחליט כיצד לגשת לאזור, יש להבין מה בדיוק יוצר את הסתימה ולשם כך יש להשתמש במערכות מתקדמות.

היום ישנן מצלמות שיכולות לחדור אל המערכת, בלי לפתוח אותה ובלי ליצור נזק. אנשי מקצוע המתמחים בתחום יחדירו את המצלמה, ישלטו בה מבחוץ ויראו על המסך את הבעיה. לאחר שיהיה מידע מדויק על אופי המפגע אפשר יהיה לעבור לשלב הבא.

שלב שני – טיפול

הטיפול יתבצע בהתאם לסוג הבעיה ועל ידי אנשי מקצוע שמתמחים בתחום הביוב. חשוב להבין כי כל בעיה דורשת טיפול שונה ובעוד שצמחייה חייבת גדיעה, מגבונים וחיתולים שהצליחו לחדור למערכת צריכים להיות מפונים. חשוב לציין כי היום ישנם אמצעים מתקדמים שלא דורשים חיתוך של המערכת והחדירה אליה יכולה להתבצע בצורה נקייה ובמינימום נזקים (ועלויות).

שלב שלישי – הגנה

אם יש צורך, יבוצעו פעולות הגנה על המערכת. למשל, במקרה של שורשים ניתן לתקן את הביוב מבפנים בעזרת רובוטים מתאימים. אלא אם המערכת ישנה ואכולה, אין צורך להחליף את כל הצינורות ואין צורך בחפירות. בצילומים המוקדמים של הביוב אפשר לדעת מה מצבו ולא רק מה מפריע וסותם אותו.

איתור הבעיה עם המומחים

המערכת יכולה לשרת אותנו לאורך שנים רבות ללא כל בעיה או הפרעה. עם זאת, סתימות בביוב בבית משותף יכולות להיות מטרד של ממש. ברגע שהבעיה צצה קשה להתעלם מהריח ויש להזמין אנשי מקצוע בהקדם. למרות שהבעיה נראית דחופה ושיש לטפל בה במיידי, חשוב לעצור לרגע ולהבין כי איתור מוקדם שמתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים יכול לחסוך בזמן ובעלויות הטיפול.

תדמור טכנולוגיות מבצעים מזה שנים איתור של סתימות במערכות שונות וגם במערכות ביוב שנראות סבוכות ומסובכות. אנו מזמינים אותך ליצור קשר ולקבל הצעה לבדיקת המערכת בבניין המשותף.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!