בדיקת רטיבות בדירה: המדריך השלם

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

רכישת דירה היא אירוע משמח, ולפני שאתם חותמים על חוזה אתם ודאי חוקרים כל פינה בבית, כל קיר, כל חלון וכל אריח. אך מה עם הליקויים הסמויים? מה עם מה שמסתתר מאחורי הקירות ומתחת למרצפות? חשוב לדעת שרטיבות ונזילות יכולות להתגלות בשלב מאוחר, אחרי שהמים נספגים בקירות לאורך זמן ומוצאים את הנתיב לפני השטח. נושא איתור נזילות בקירות הבית ואיטום הוא מרכזי וחשוב, ורצוי לבצע בדיקת רטיבות בדירה לפני שמתגלות הבעיות הדורשות הוצאות גדולות ועוגמת נפש.

אנשי מקצוע בעלי הכשרה וניסיון בתחום האיטום ואיתור רטיבות ונזילות יידעו לתת לכם חוות דעת מקצועית, גם כאשר אין רמז לבעיה. אם הכול תקין תוכלו לישון בשקט, לעצב את הדירה החדשה, לצבוע, להתקין פרקט אם תרצו. אבל אם תתגלה בעיית רטיבות ונזילות שטרם נתנה סימנים, תרצו לדעת זאת לפני שהמצב יחמיר. סדקים, ליקויי צנרת, בעיות איטום ונזילות עלולים להחמיר לפתע, ולעיתים יום אחד של גשם מגלה בעיית נזילות קשה שלא ידעתם עליה. כשעומדים בפני נזילות ורטיבות, הנזק כבר נגרם לקירות, רק מפני שלא בוצעה בדיקה לאיתור נזילות מים או איטום.

רטיבות ברצפה

כיצד מתבצעת בדיקת רטיבות בדירה?

צנרת הדירה היא מערכת המותקנת לאורך הקירות ומתחת למרצפות. בצנרת עוברים מים חמים וקרים מהמקלחות אל הביוב, מהדוד אל המקלחות ואל הכיורים. מהאסלות אל הביוב ועוד. ישנה צנרת של חימום ושל קירור והכול סמוי מן העין לצרכים אסתטיים. זוהי רשת מורכבת הכוללת גדלים שונים של צינורות באורכים שונים עם חיבורים לאורכם. כיצד ניתן לבצע איתור נזילות מים ובדיקת רטיבות באופן יעיל ויסודי? הדרך הנכונה והיעילה ביותר לבצע איתור נזילות מים ללא הרס – בלי להסב נזק למבנה – היא באמצעות תהליך סריקה של הקירות והמרצפות בעזרת קרניים אינפרה אדומות או מצלמות המותאמות לאיתור רטיבות בקירות ונזילות ברחבי הבית. כך ניתן לעבור לאורך הקירות שמאחוריהם מותקנים צינורות ולבדוק שאין נזילה. ניתן לבדוק קירות פנים וחוץ, איטום במקלחות ומאחורי הקרמיקה, את התקרה, הגג, המרזב, החלונות והרעפים, כדי למנוע בעתיד שבירה והרס. כמו כן ניתן לבדוק את מצב צינורות הביוב, מערכות הניקוז והמרפסות כדי לוודא שהם במצב תקין.

גילוי מוקדם של הליקויים

אחרי בדיקת רטיבות בדירה, יינתן דוח מפורט על כל המקומות שנבדקו והממצאים שעלו. אם התגלו ליקויים, אנשי המקצוע המנוסים יפרטו את הבעיות, יספקו תמונות אם ניתן וייתנו המלצות לתיקון עם עלויות משוערות. לצורך קבלת אינדיקציה מקצועית יש לפנות לחברה מקצועית בעלת מוניטין וניסיון רב שנים בתחום. זכרו, לא כל מי שמחזיק ברשותו מצלמה טרמית הוא איש מקצוע אמין ומקצועי. צריך לדעת לפענח את הממצאים, להבין מה רואים ומה הסיבות לממצאים. יש צורך להכיר את רשת הצינורות בבתים, כיצד הם פרושים ומה תפקידם. התורה הזו מצריכה ניסיון רב בתחום. תדמור טכנולוגיות היא חברה ותיקה, שמאחוריה מעל עשור של עשייה מקצועית ואמינה. אנו נותנים שירות לאורך כל היממה, שבעה ימים בשבוע, כי אנו מאמינים שיש לתת פתרונות מהירים כשמדובר בנזקי מים.

אנו ממליצים לבצע בדיקת רטיבות בדירה וגילוי נזילות באמצעות מכשור חדשני ולא פולשני כדי לאתר ליקויים סמויים. אם אתם עומדים להיכנס לדירה, משפצים או גיליתם בעיה העלולה להצביע על נזילות או רטיבות, אל תחכו לסימנים נוספים ופנו אלינו במהרה. כך תוכלו לאתר מבעוד מועד בעיות כשהן עדיין לא גרמו נזק בשטח נרחב, אשר עלול להביא לצורך בהרס סביבתי גדול ולהוצאות גדולות.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!