האם רטיבות בקיר מסוכנת?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

רטיבות היא בראש ובראשונה פגיעה אסתטית, אבל היא לא יכולה להישאר כזאת לאורך זמן. רטיבות שאינה מטופלת, בהכרח תהפוך לאורך זמן לפגיעה במבנה עצמו, בשלד, בטיח ובתשתיות ועוד הרבה לפני כן, היא יכולה גם להפוך לסיכון בטיחותי. השאלה האם רטיבות בקיר מסוכנת עולה בעיקר כאשר הרטיבות מופיעה בקרבת שקע חשמלי או ארון חשמל וזהו אכן המצב המסוכן ביותר, אבל הסיכון לא נובע רק מסכנת המגע של מים בחשמל אלא גם מהפגיעה שיכולים המים לייצר בשלד המבנה לאורך זמן ועל כך מספרים לכם בשורות הבאות, המומחים של חברת תדמור טכנולוגיות.

מתי הופכת רטיבות בקיר למסוכנת?

רטיבות בקיר משמעותה אחת: יש מים בתוך הקיר. המים אמנם לא ממש נוזלים בתוך הקיר, אלא נספגים בתוכו, אבל רמת הלחות באזור הרטיבות יכולה להיות גבוהה דיה בכדי לייצר נזילה של מים היכן שהם רק יכולים להתגבש לכדי טיפה. כאשר הרטיבות הזאת מופיעה סביב שקע חשמלי למשל, או בקרבת שקע חשמלי או ארון חשמל, ישנה סכנה מיידית לגרימת קצר או גרוע מכך, לשיבוש המעגלים החשמליים באופן שימנע מהמפסק הפחת לפעול בצורה תקינה בשעת הצורך. רטיבות בקיר יכולה להיות מסוכנת לא רק בגלל המגע של מים בחשמל, אלא גם בגלל הפגיעה של המים בשלד המבנה. הפגיעה בטיח היא ברורה אבל לא סביר שפיסת טיח שנופלת על ראשו של מישהו, תגרום לו נזק כלשהו. גם לא סביר שרטיבות תגרום לנפילה של גוש בטון. מה שכן סביר הוא שרטיבות שאינה מטופלת לאורך זמן, תגרום להיחלשות של השלד ותוביל לפגיעה בחוזק המבני של המבנה כולו. במקרי קיצון, כאשר הרטיבות היא חמורה, יכול עומס חריג מלמעלה לגרום גם להתפוררות גושים של בטון, וזה כבר כן יוצר סכנה מוחשית ומיידית. אבל התשובה הברורה לשאלה האם רטיבות בקיר מסוכנת, היא שכן ומקור הסכנה המשמעותי ביותר הוא המגע עם זרם חשמלי.

מה עושים בכדי למנוע את הסכנה?

ובכן, הדבר החשוב ביותר הוא לטפל ברטיבות בהקדם האפשרי. כל עוד יזרמו המים באזור בו עוברים מעגלים וחוטים חשמליים הסיכון עומד בעינו ולכן רק טיפול ברטיבות יכול לפתור את הסכנה. בכדי לעשות זאת, עליכם להזמין איש מקצוע שיאתר את הסיבה לרטיבות ואת מקור הנזילה ויבצע את התיקון הנדרש על מנת להפסיק את הנזילה. לאחר פתרון הבעיה, צפויה לעבור עוד זמן קצר עד שהמים שנספגו בקיר יתייבשו ויותירו את המקום יבש. אמנם צפוי להישאר כתם באזור הרטיבות, אבל האזור לפחות יהיה יבש וכבר לא תתקיים הסכנה הנובעת מהרטיבות עצמה. במקרה של רטיבות תוכלו לקרוא לאנשי הצוות המקצועיים של חברת תדמור טכנולוגיות, המתמחה באיתור ותיקון נזילות ורטיבות באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ללא גרימת נזק לקירות המבנה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!