תיקון פיצוץ צינור מים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

אחד הדברים שאנחנו לא רוצים שיקרו בבית לנו הוא פיצוץ של צינור המים. זהו מצב לא נעים אשר מוביל לתנועה של מים רבים אל תוך המבנה. במקרה והדבר קרה, הדבר הראשון שעלינו לעשות הוא לסגור את ברז המים הראשי ואז להזמין בעל מקצוע. אנחנו לא רוצים להגביר את הזרימה ולהחמיר את הנזק ולכן עד שלא נטפל בבעיה עדיף שלא יזרמו מים במערכת.

לעתים הצורך לבצע תיקון פיצוץ צינור מים מגיע בהפתעה וללא כל התראה מוקדמת, אך לא פעם ישנם סימנים מקדמים שאם נכיר אותם נוכל למנוע את הפגיעה.

נזילת ברז מים

שחיקה של המערכת

מערכות רבות מתיישנות עם השנים והדבר נכון גם לצינורות המים. ככל שהמבנה ישן יותר כך הצינורות עלולים להעלות בלאי ולנזול וכדאי לשקול לבצע בדיקת צינורות מים. גורם נוסף אשר יכול להוביל לפיצוץ הוא קיפאון. כאשר הטמפרטורות יורדות באופן דרסטי והמים קופאים בתוך הצנרת, התוצאה עלולה להיות פיצוץ, גם אם לא מדובר עם מערכת ישנה. במקרה זה מומלץ להשאיר ברז מטפטף גם בשעות הלילה וזאת כדי למנוע מהמים להישאר במקום ולקפוא. 

סימנים מקדימים שיכולים לעורר חשד

אף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע לנקודה בה צנרת המים מתפוצצת. לכן כדאי להכיר גם את הסימנים המקדימים אשר מעידים על תקלה במערכת ושאם לא יטופלו יוכלו להוביל לפיצוץ של הצינור.

רטיבות בקיר או בתקרה

רטיבות שמופיעה על הקיר או על התקרה בקומה למטה (בבית שלנו או אצל השכנים בבניין) יכולה להעיד על בעיה. הרטיבות תתחיל לרוב ככתם קטנטן ותגדל לכתם גדול. היא לא תיעלם מעצמה והיא מעידה על כך שהצינור שבור או סדוק במקום כלשהו (לאו דווקא במקום בו נראה את הנזילה).

חשבון מים חריג או שעון מים ש"רץ"

סימן אזהרה שכדאי שנכיר הוא צריכת המים שלנו. אם קיבלנו חשבון מים חריג ללא סיבה שאנחנו יודעים עליה, עלינו לחשוד כי מדובר בנזילה בבית. יש לפנות לאנשי המקצוע ולבדוק אם אכן כך הדבר. גם אם שעון המים שלנו ממשיך להסתובב כשהברזים סגורים, הדבר יכול להעיד על בעיה שיש לבדוק בהקדם.

כיצד עלינו לפעול ברגע שישנו פיצוץ צינור מים

אם צינור המים התפוצץ, אנחנו נדע מכך. מדובר על תופעה לא נעימה שאנחנו לא רוצים לחוות, אך ישנם אנשי מקצוע שיעמדו לרשותנו ויגיעו בהקדם לטפל בבעיה. הדבר הראשון שעלינו לעשות במקרה זה הוא לסגור את הברז הראשי. אנחנו רוצים למנוע מהמים להמשיך לזרום וכל עוד הברז הראשי פתוח, המים ימשיכו לזרום מאזור הפיצוץ והנזק לבית יגדל.

לאחר סגירת הברז הראשי נוכל לקרוא לאנשי המקצוע ולציין את דחיפות הבעיה. התיקון עצמו יתבצע בהתאם לסוג הצנרת ולמיקום הפיצוץ. ישנו הבדל בין מערכת צנרת ממתכת לצנרת פלסטיק ובין צנרת שמראש הורכבה כשרוול. בכל מקרה, בכל מקום ובכל סוג של צנרת מומלץ להזמין בעל מקצוע ולקבוע את אופן החלפת הצינור.

החלפת מקטע קטן או גדול

ברגע שהצינור כבר התפוצץ זהו סימן לכך שהשחיקה כבר גדולה. יכול להיות שמדובר בשבר קטן ויכול להיות שמדובר בשבר במקטע גדול. איש המקצוע יצטרך להגיע אל אזור השבר ולרוב יהיה צורך לשבור חלק מהקיר או להרים חלק מהמרצפות. המטרה היא לטפל בבעיה במהירות האפשרית וככל האפשר תוך מזעור הנזק.

חברת תדמור טכנולוגיות עומדת לרשותנו. החברה מבצעת תיקון פיצוץ צינור מים במקצועיות, מהירות ושקיפות מלאה מולנו כמו גם איתור נזילות מים. במקרה של פיצוץ בצנרת, לאחר סגירת הברז הראשי, נרצה ליצור קשר עם החברה ולהזמין שירות.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!