בדיקת רטיבות בתקרה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

רטיבות בתקרה תיגרם כתוצאה מבעיה בקומה שמעל או בגג. נזילה של מים אשר נובעת מצנרת שהתפוצצה או כתוצאה מפגם באיטום בגג, יובילו בסופו של דבר לרטיבות בתקרה. בכל מקרה הבעיה נובעת מהקומה שמעל ולא תמיד המקום בו הרטיבות תופיע הוא המקום הבעייתי.

המים נוטים באופן טבעי לחלחל למקומות שנוח להם לזרום בהם. לכן, יכול להיות מצב בו ישנה פגיעה בנקודה אחת במבנה ומשם המים יתחילו לזרום, בתוכו, עד שימצאו את נקודת היציאה הנוחה להם ביותר. באותה הנקודה נראה את הרטיבות כשזו יכולה להתבטא בעיבוי של התקרה, מים שיורדים ממנה וכתם של רטיבות.

בנאדם מתוסכל בגלל נזילת מים בתקרה

בדיקת רטיבות באמצעים מתקדמים

מצב של רטיבות בבית הוא אינו מצב נעים והוא דורש טיפול מהיר וביצוע בדיקת רטיבות. במידה ומדובר על בניין משותף, לרוב יהיה צורך לערב את השכנים מלמעלה כדי לטפל ברטיבות. במידה ומדובר על קומה אחרונה בבניין, הרטיבות כמעט תמיד תצביע על בעיות באיטום של הגג ולכן יש לערב את וועד הבית או האחראיים בבניין לקראת הבדיקה.

הבדיקה נעשית באמצעות איתור נזילות במצלמה טרמית ואם יש צורך במצלמות נוספות. היא מגלה את המיקום המדויק של הבעיה ומזהה את המקום בו המים מתחילים לחלחל. זה המקום שיהיה צורך לטפל בו ובמקביל יהיה צורך לייבש את התקרה ולוודא שהמים לא נשארו ולא יגרמו נזק כמו היווצרות של עובש.

שאלות נפוצות על בדיקת רטיבות בתקרה

בעבר, בדיקות לזיהוי מקור הרטיבות דרשו ניסוי וטעיה. לרוב, הגורם המטפל היה מתחיל לבצע קידוח באזור בו נראית הרטיבות וממשיך משם לאורך קו המים, עד לאיתור הנקודה הבעייתית. היום אין צורך לבצע נזק גדול לתקרה ואפשר למקד את העבודה. רבים אשר תוהים על מהות הבדיקה מעלים את השאלות הבאות:

מדוע חשוב לבצע בדיקת רטיבות לפני הטיפול?

טיפול ברטיבות שנראית על פני השטח בלי להבין את מקור הבעיה ולטפל בה היא עבודה שנעשית לחינם. אמנם לתקופה קצרה המקום ייראה תקין, אך ברגע שישנה בעיה היא נמצאת בעומק המבנה ולכן היא תחזור על עצמה. בדיקה מקדימה תאפשר לבצע את הטיפול המתאים בצורה הממוקדת והמשתלמת ביותר.

באילו אמצעים נשתמש במהלך הבדיקה?

את בדיקת הרטיבות כדאי לבצע בעזרת מכשור מתקדם. לרוב מצלמה תרמית תבצע עבודה מצוינת וזאת בתנאי שהיא מתבצעת על ידי בעל מקצוע המנוסה בתחום. המצלמה מאפשרת לראות מה מתרחש בתוך הקיר, בלי לחצוב בתוכו ומצביעה באופן מדויק על המיקום הבעייתי.

עד כמה מדויקות התוצאות?

כאשר הבדיקה מתבצעת באמצעים הנכונים ועל ידי אנשי מקצוע מנוסים, התוצאות מדויקות מאד. ברור כי לא כל אחד יכול לבצע את האבחון של המקום, אך ברגע שבעל מקצוע מנוסה משתמש במצלמה מתאימה, הוא יוכל להציג תוצאות מדויקות מאד. התוצאות יאפשרו לקבל החלטה כיצד לטפל ברטיבות.

האם יש צורך באישור של השכנים לביצוע הבדיקה?

המצלמות התרמיות מאפשרות לבצע בדיקת רטיבות בתקרה בבית שבו יש בעיה. כלומר, אין זה הכרחי שהשכנים יסכימו שאנשי המקצוע ייכנסו אליהם לבית. עם זאת, המקור של הבעיה יהיה בקומה העליונה ולכן לצורך טיפול לרוב יהיה עליהם לשתף פעולה. במקרה של אי שיתוף פעולה לעתים יהיה צורך לערב גורמים משפטיים ושם כך יש לוודא מראש שמי שיבצע את הבדיקה יוכל לספק דו"ח שישמש לחוות דעת משפטית.

לפנות לחברה מקצועית

חברת תדמור טכנולוגיות מבצעת בדיקות רבות לאורך כל השנה ומביאה לכל בית ניסיון רב בתחום ואת הציוד המתקדם הנדרש בשטח. בדיקה מקדימה תוביל לטיפול יסודי, ממוקד ותאפשר לך לגור בבית בטוח ונעים.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!