איך מזהים פיצוץ בצנרת

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

הצנרת של הבית פעילה כל הזמן. היא לעולם לא יוצאת לחופש ומשמשת בשלל פעולות הקשורות בתנועת המים. את הצנרת יש להתקין בשלב הבניה בהתאם לתכנון ולזכור כי לאורך השנים יכולים להיות לא מעט אתגרים וכן התיישנות של החומר. הלחץ שמופעל בעת העברת המים (על ידי פתיחת הברזים) יכול להוביל לשחיקה של הצנרת ומכאן, לפיצוץ.

פיצוץ בצנרת יתבטא בהופעה של מים בתוך הבית או בקומה שמתחת. ברגע שהפיצוץ מופיע בקיר יכולה להיות תופעה של מים שיוצאים החוצה כשזו יכולה להיות עוצמתית או "קלה" של טפטוף בלבד. פיצוץ ברצפה יתבטא במים שעולים על פני הרצפות או, במים שנוזלים מהתקרה אל הקומה שמתחת.

הנזק שגורם הפיצוץ

פיצוץ בצנרת יכול לגרום לנזק רב. אם הפיצוץ הוא בקיר, הוא יירטב ועלול להיסדק ולפגוע בחלקים נרחבים שלו. אם הפיצוץ מופיע בצנרת של הרצפה, הנזק ייגרם לקומה מתחת ולמרצפות אשר עלולות "לעלות" ולהתנתק ממקומן. בשני המקרים, יכול להיות גם נזק רחב שנובע מהמים שנשטפים בתוך הבית. המים עלולים לפגוע ברהיטים והרטיבות שתישאר במקום עשויה להוביל להיווצרות טחב, עובש ולהוות קרקע להתפתחות פטריות ומזיקים נוספים.

איך מזהים פיצוץ בצנרת לפני הנזק הגדול

אין כל ספק שחשוב לזהות את המפגע בשלב מוקדם ככל הניתן. במקום למצוא את הבית מוצף או לקבל תלונה מהשכנים שבקומה למטה על כך שהתקרה שלהם מטפטפת, כדאי להכיר את הסימנים הבאים:

עיבוי בקיר

עיבוי של הקיר יכול להצביע על היווצרות של נוזלים בתוך הקיר כתוצאה מפיצוץ או נזילה של הצנרת. העיבוי לא בהכרח יצביע על פיצוץ, אך זהו סימן שחשוב לבדוק אותו בהקדם כדי להימנע מנזקים לא רצויים וכבדים יותר לבית.

יציאה של מים החוצה

יכול להיות מצב של טיפות מים שמופיעות במקומות שונים בבית. המים יכולים להופיע בכל נקודה בקיר, על גבי המרצפות, סביב האסלה או הכיור ובחיבורים נוספים. במקרה זה מדובר על נזילה או פיצוץ שאפשר לטפל בהם, אך חשוב לדעת כי לא תמיד המקום בו הופיעו המים הוא המקום הבעייתי שיש לטפל בו.

נזילה חזקה

במידה וישנה התפרצות של מים מהקיר או הרצפה, זהו סימן מאוחר לכך שישנה בעיה במערכת האינסטלציה בבית. במקרים אלו יש לטפל במהרה ומומלץ לקרוא לאינסטלטור בדחיפות ולסגור את ברז המים הראשי עד שיגיע כדי למנוע המשך של זרימת המים.

לזהות את מקור הפיצוץ

מעבר לכך שחשוב לדעת איך מזהים פיצוץ בצנרת כדאי גם לדעת איך אפשר לדעת מהו המקור של הבעיה. המקום בו נראה את המים יוצאים החוצה לא תמיד יהיה המקום הבעייתי. המים נוטים לנזול ולעבור למקום שנוח להם ולכן אם תתבצע חפירה, בקיר או ברצפה, במקום בו מופיעה הנזילה, לא בהכרח תהיה הפתרון הנכון.

הדרך הטובה ביותר לדעת מה המצב האמיתי של הצנרת ולמצוא את המקור של הנזילה או הפיצוץ היא להשתמש במצלמה ייעודית לכך. בעל המקצוע יבחן את המצב של הקיר או הרצפה, בלי לשבור שום דבר וימליץ על דרך הטיפול הנכונה ביותר בהתאם לממצאים שמצא.

איתור פיצוץ בצנרת באמצעים מתקדמים

אין כל סיבה לשבור קירות או להרים מרצפות בלי לדעת היכן הבעיה במבנה. זוהי דרך מיושנת ולא ידידותית למציאת הנזילה או הפיצוץ. היום אפשר לבצע את האיתור, בין אם כבר יש בעיה שנראית לעין ובין אם חשד בלבד, על ידי שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. חברת תדמור טכנולוגיות תוכל לסייע לך באיתור הבעיה, בלי לפגוע במבנה ובבדיקה מהירה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!