איתור נזילות מחוץ למבנים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

ללא הטכנולוגיות המתאימות, איתור נזילה בתוך הבית היא אתגר לא פשוט לכשעצמו ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על איתור נזילות מחוץ למבנים. מה הופך את האיתור הזה למורכב יותר? האם זה נכון שצריך להרים מדרכות, אספלט וריצוף חוץ ולבצע חפירות נרחבות רק כדי לאתר את הנזילה? האם ישנן אלטרנטיבות הגיוניות יותר? בשורות הבאות מסבירים לכם המומחים של תדמור טכנולוגיות מדוע נחשב איתור נזילות מחוץ למבנים למורכב יותר מאשר בתוכם ואיך אפשר לעשות את זה בקלות רבה, במהירות ובזול.

מדוע זה כל כך מורכב?

אז ההבנה הראשונה שיש לבסס היא, שהתהליך של איתור נזילות מחוץ למבנים הוא לכאורה מורכב ומאתגר יותר מאשר איתור נזילה בתוך המבנה. מדוע? מכיוון שצנרת המים החיצונית קבורה עמוק בתוך הקרקע ולרוב אין כלל סימנים לנזילה, כשאת החשש לקיומה של נזילה יוצר אצלנו בעצם חשבון המים שהולך ומתנפח בלי סיבה נראית לעין. במקרה כזה, השטח שרלוונטי לבדיקה הוא נרחב מאוד ואין לנו שום סימן שיכול לסייע לנו להבין איפה להתחיל. מאחר והמים מחפשים תמיד את הנתיב הקל ביותר לזרום בו, הם גם תמיד ידלפו מהצינור וימשיכו לחלחל מטה אל השכבות העמוקות של הקרקע מבלי שהם משאירים סימן כלשהו נראה לעין.

אז איך עושים את זה קל?

ובכן, איתור נזילות מחוץ למבנים יהיה בדרך כלל מורכב יותר מאיתור כזה בתוך הבית, אבל עדיין יש הבדל בין הצורך לבצע חפירות נרחבות, לשבור אספלט, להרים ריצוף חוץ וכן הלאה, ובין תהליך שלוקח מעט יותר זמן מאשר באיתור בתוך הבית, אבל לא מחייב שום פגיעה או נזק היקפי למרחב החיצוני של המבנה. את האפשרות הזאת משיגים באמצעות שלוש טכנולוגיות שקיימות היום וכל אחת מהן יכולה לשמש לצורך איתור נזילות מחוץ למבנים. הטכנולוגיה הראשונה היא טכנולוגיית האולטרה סאונד שבמסגרתה אנו משדרים גלי קול אל תוך הקרקע ומפענחים את גלי הקול המוחזרים ממנה. הטכנולוגיה השנייה היא טכנולוגיית הצילום הטרמי שבמסגרתה אנו מצלמים את הקרקע עם מצלמה טרמית. בשני המקרים מתקבלת מפה של צפיפויות או של פערי טמפרטורות, באמצעותה אנו יכולים לזהות תבניות של מים זורמים ולאתר בדיוק את נתיב הנזילה ואת המקור שלה. טכנולוגיה נוספת מבוססת על הזרמת גז בתוך הצנרת ושימוש בחיישני הרחה כדי לזהות היכן הגז דולף בתוך הקרקע.

בשלושת המקרים הללו אין צורך בביצוע חפירות ובגרימת נזק סביבתי כלשהו. התהליך אמנם יכול להיות מעט ארוך, אבל בסופו של דבר איתור נזילות מחוץ למבנים באמצעות טכנולוגיות אלה הוא אפשרי, הוא מהיר והוא זול. חברת תדמור טכנולוגיות מתמחה בשירותי אינסטלציה מבוססי טכנולוגיה ומציעה את השירות עם צוות אנשי המקצוע הטובים ביותר בארץ ועם כל שלושת הטכנולוגיות שפירטנו לעיל.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!