בדיקות עשן במערכות הביוב: הפתרון המהיר ביותר

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

בדיקות עשן במערכות הביוב היא השיטה המהירה, היעילה והזולה ביותר לאיתור ליקויים בצנרת הביוב. במהלך פעולה זו מוחדר נוזל עשן מיוחד ובלתי מזיק למערכות הביוב והניקוז על מנת לזהות כשלים לאורך תוואי ארוך של צינורות מתחת לאדמה. לבדיקות אלה חשיבות רבה והן יכולות אף למנוע אסון בגילוי ליקויים מבעוד מועד, ובכלל זה שאיפת גזים רעילים. בדיקת העשן מאפשרת לבצע את איתורי התקלות ללא כניסת אנשים לפתחי הביוב, דבר העלול לסכן אותם כתוצאה מהגזים הרעילים המצויים בהם.

מתי יש לבצע בדיקות עשן במערכות הביוב?

  • כשמדובר בבתים פרטיים, הצורך בבדיקות עשן עולה כאשר מתגלה נזק בקווי הביוב, ויש צורך לאתר את מיקומו לצורך תיקון.
  • כאשר יש קווי ביוב, שוחות ופתחים שכוסו בצמחייה או בחול ולא ניתן לאתרם בעין.
  • בדיקות במבנים הנמצאים לקראת אכלוס: בתים פרטיים, מבנים ציבוריים, גני ילדים, בתי ספר, מפעלי תעשייה, בנייני משרדים ועוד.
  • בדיקת צנרת לקבלת טופס 4 (גמר) לקראת אכלוס. מטרת הבדיקה בין היתר היא לוודא שישנה הפרדה בין מערכת הביוב של המבנה ומערכת הניקוז של מי הגשמים ושאין הצטלבות שתגרום בעיות.
  • במקרים בהם התגלתה סתימה במערכות הביוב עקב סחף, לכלוך, צמחייה וחדירת שורשי עצים.
  • במקרים בהם יש ריחות לא נעימים העולים ממערכות הניקוז, הביוב והסניטציה.
  • כאשר מתגלה נזילת מים שמקורה בחיבורים בין הצינורות ויש צורך לאתרה ולתקנה.
  • במקרים בהם עולה חשד לשבר בצינורות או לבעיית חיבורים הגורמת להצפת מי גשמים.
  • כאשר מאתרים מכסי ביוב בכבישים אשר התרוממו ומהווים סכנה בריאותית ובטיחותית.
  • לצורך איתור מרזבים פרטיים המחוברים למערכות הביוב או גילוי צנרת פיראטית שחוברה ללא אישור.
בדיקת עשן במערכות ביוב

כיצד מתבצעות בדיקות עשן במערכות הביוב?

במהלך הבדיקה נעשה שימוש בטכנולוגיה חדשנית בעזרת מכונת העשן, באמצעותה ניתן לוודא את ההפרדה בין המערכות השונות. אנשי המקצוע מזרימים נוזל עשן בלתי מזיק, ללא ריח ולא דליק בצבע אפור או לבן, אשר מתפזר לאורך מערכות הביוב. אם העשן ייצא דרך מערכת הביוב בלבד, הדבר יעיד על כך שהבדיקה תקינה, המערכות עובדות כראוי ואין פתחים סמויים. במקרה שהעשן יוצא דרך מערכות אחרות, מי הניקוז, המיזוג, מי הצריכה או במקומות אחרים לאורך התוואי, הדבר יעיד על הצטלבות בין המערכות כתוצאה מחיבורים שגויים של צינורות או על שברים וליקוי בחיבורים בצינורות הביוב. באמצעות הזרמת העשן ניתן לאתר כשלים במערכות הביוב הטמונות בקרקע ומתחת לכבישים, כשהעשן ייצא מהפתחים. בדיקת עשן אינה יקרה, אך היתרונות והתועלת שלה באיתור תקלות מבעוד מועד חשובים ביותר. תיקון ליקויים בבנייה אחרי האכלוס והפעלת המערכות עלול להיות יקר ולגרום עוגמת נפש ונזקים שעלותם גבוהה.

למי פונים כדי לבצע בדיקות כאלה?

על מנת לחסוך מכם את ההוצאות והנזק במקרים של תקלות, יש לפנות לחברה אמינה ומקצועית המתמחה בבדיקות עשן במערכות הביוב. אנו בתדמור טכנולוגיות מנוסים באיתור כל התקלות בצנרת, לרבות צילום ביוב, בזיהוי רטיבות ונזילות מים באמצעים לא פולשניים ובטכנולוגיית אל הרס. אנו נותנים שירות למוסדות ציבוריים וללקוחות פרטיים לאורך כל היממה, שבעה ימים בשבוע. הצוותים שלנו עברו הכשרה מעמיקה באיתור כשלים במערכות הביוב, הצנרת והניקוז, ויודעים לתת מענה לכל כשל שמתגלה. החברה שלנו בעלת ניסיון של מעל עשור בתחום האינסטלציה ומשתמשת בטכנולוגיה החדשנית ביותר בתחום. בסיום הבדיקה אנו מספקים דוח, הקביל בבתי המשפט, בו יפורטו ממצאי הבדיקה וההמלצות לתיקון הליקויים ועלותם המשוערת. אל תחכו לראות אם ישנם נזקים במבנה, אתרו אותם מבעוד מועד והימנעו מצרות.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!