בדיקת לחות לחול לאחר הצפה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

הצפה במבנה יכולה לגרום לנו לקושי רב. אנחנו צריכים לטפל במקור שגרם להצפה וגם לדאוג להוציא את המים ולייבש את האזור. הבעיה היא שלא תמיד נוכל לדעת האם המים חלחלו והאם נגרם נזק פנימי. לא פעם כתוצאה מההצפה המים יגיעו אל החול שנמצא בין שכבת הריצוף לתשתיות שמתחת. כשהמים מרטיבים את החול הוא הופך ללח גם לאחר הפינוי שלהם והלחות יכולה להוביל לנזקים שונים.

נזקים שיכולים להיגרם כתוצאה מהלחות

לחות בחול יכולה להוביל למפגעים אשר לא נוכל להעריך בעצמנו. רק בדיקת לחות לחול לאחר הצפה תוכל לשקף את המצב ולעזור לנו למנוע נזקים. השארת הרטיבות תיצור לחות וזו יכולה לגרום לאחת או יותר מהתופעות הבאות.

כתמים על הרצפות ופגיעה בפרקט

עם הזמן הלחות יכולה להגיע אל הרובה ומשם הדרך להיווצרות כתמים קצרה. הכתמים הם סימן לפגיעה ברצפות עצמן ולא נרצה לחכות לכך שזה יקרה. כמו כן, הלחות עלולה להוביל לפגיעה בפרקט והדרך היחידה שנוכל לטפל בו תהיה החלפה של האזור הפגוע או של הפרקט כולו, בהתאם למידת הנזק.

פגיעה בריאותית

חול לח יכול להוות מצע להתפתחות של בקטריות ולגרום לעובש על הקירות והרצפות. כל אלו הם מפגעים שגם אם לא נראה אותם נרצה להימנע מהם. אי ייבוש החול לאחר ההצפה עלול לעלות לנו בבריאות גם חודשים ושנים לאחר שפינינו את המים מהמקום.

נזק לרהיטים

הלחות המצטברת יכולה לעלות על פני השטח גם במקומות שאינם נראים לעין. היא יכולה לפגוע בכל רהיט שנמצא מעליה, מה שיכול לבוא לידי ביטוי בהרס או בהתפתחות של עובש ובקטריות על החלק התחתון של הרהיטים.

בדיקת לחות לחול לאחר הצפה מונעת פגיעות נוספות

במקרה של הצפה נרצה לטפל באזור במהירות וביעילות. נרצה לעצור את מה שגורם להצפה, לסלק את המים ולאחר מכן לטפל בגורם כך שההצפה לא תחזור על עצמה. הרגע בו סיימנו לטפל בבעיה יכול להיות מלא הקלה, אך עלינו לדעת שבכך לא סיימנו את העבודה. תמיד מומלץ לבדוק האם חדרו מים אל החול ובמידה וכן לייבש אותם.

על מנת לבצע את הבדיקה תשתמש החברה המתמחה בתחום במכשיר המיועד לכך. מכשיר אשר יכול לקלוט את הלחות, גם כשהיא תחת הרצפות. אין צורך להרים אותן ולהרגיש את האזור. הבדיקה מדויקת מאד ויכולה לתת לנו הערכה של הנזק.

מעבר לכך שאנחנו רוצים למנוע את הנזק בטווח הארוך, מומלץ לבצע את הבדיקה כדי שנוכל לפנות אל הגורמים הנחוצים לקבלת פיצוי על הנזק. למי מאיתנו שמחזיק בביטוח מבנה, חברת הביטוח תכסה לרוב את עלויות ההצפה ורק אם נבצע בדיקת לחות לחול לאחר הצפה נוכל לדרוש כיסוי לפעולות הייבוש.

לייבש את הלחות

כדאי שנדע כי גם פעולת הייבוש של הלחות תתבצע מעל פני השטח. לא נדרשת הרמה של הרצפות על מנת לייבש את החול ואין צורך להחליף אותו. כל הפעולות, מהבדיקה ועד לייבוש, תתבצע בלי לפגוע בתשתית. חברה מקצועית תבצע את הייבוש ותוכל להסביר לנו כיצד מתבצע התהליך. בסיום הייבוש נוכל להיות רגועים ולדעת כי הבית שלנו במצב טוב, כפי שהיה מלכתחילה וזאת למרות ההצפה.

להתייעץ עם המומחים

חברת תדמור טכנולוגיות מבצעת את הבדיקה לאחר ההצפה. בסיום הטיפול מומלץ לפנות לחברה, אשר תשתמש בציוד שאינו דורש פגיעה בתשתיות. בסיום הבדיקה נוכל להעריך את גובה הנזק שנוצר ולדעת באילו פעולות יש לנקוט על מנת לטפל באמת בנזקים שהשאירה ההצפה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!