בדיקת נזילות בבית

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

 

 

נזקי מים בבית עשויים להיות יותר יקרים ממש שחשבתם. מלבד ההוצאה הברורה של תיקון הנזילה וכל הנזקים לה היא גרמה, אשר עלולים להחמיר אם מקור המים לא נמצא ומתוקן במהירות, קיימת גם הוצאה כספית של טיפול בני המשפחה לאחר חשיפתם לזיהומים שונים ולמחלות נשימה הנובעות מעובש.

בדיקת נזילות בבית כל מה שרציתם לדעת

מים עלולים לחדור לבית ממגוון מקורות, מפנים ומחוץ לקירותיכם. אך כיצד מגלים את הנזילות והיכן כדאי לחפש?

כיצד ניתן לאתר ולתקן נזילת מים?

איתור נזילות עשוי להיות פשוט, אם אתם יודעים היכן לחפש ויש לך מושג בסיסי באינסטלציה. בצעו את הבדיקות הבסיסיות בשירותים, דוד המים החמים, צינורות גדושים ובברזים. אלו הם מקורות הנזילה הנפוצים ביותר.

 

שירותים

בדקו האם השירותים נוזלים ע"י הסרת החלק העליון של הניאגרה והקשבה זהירה.

אם אתם שומעים קולות, נסו לאתר מהיכן הם מגיעים. במידה שהצלחתם לאתר את מקור הנזילה, העריכו אותה, והחליטו האם אתם מסוגלים לתקן אותה בעצמכם. במידה שאינכם יכולים או לא מעוניינים לנסות, התקשרו לאינסטלטור.

  • אם לא שמעתם מהיכן מגיעה הנזילה, הוסיפו מספר טיפות של צבע מאכל אל המכל (לא לאסלה עצמה). המתינו מספר דקות ואם המים באסלה נצבעו, יש לכם נזילה בניאגרה אשר מאפשרת למים לחלחל. בשלב זה אתם יכולים להעריך את הנזילה ולהחליט האם לתקן אותה בעצמכם או להתקשר לשרברב.
  • אם יש יותר מאסלה אחת בבית, חיזרו על התהליך בכל אסלה, על מנת לוודא כי אין יותר מנזילה אחת.

 

מונה מים

אם השירותים הם אינם מקור הנזילה, בדקו את הצינור אשר עובר בין מונה המים אל הבית.

הבדיקה עשויה להישמע מעט מסובכת, אך אם תצליחו לאתר את הנזילה עבור השרברב, אתם יכולים לחסוך לא מעט כסף.

  • אם אתם יודעים היכן ממוקם השסתום ליד הבית, סגרו אותו זמנית ובחנו את המונה ע"י הסרת המכסה והסתכלות במחוג על המונה.
  • אם אינכם מצליחים להבחין בראש המונה, נסו לחפש בסביבת הבית. לפעמים המונה מכוסה באפר או בדשא. לאחר שאיתרתם את המונה וסגרתם את השסתום, בחנו את המונה ובדקו האם המחוג זז. במידה שהוא זז- הנזילה היא בין המונה לבית. אלא אם כן יש לכם שסתום נוזל (מצב לא נדיר במקרה של שסתום ישן), במצב זה הנזילה עשויה להיות בתוך הבית.
  • בשלב זה, הסתובבו בשטח בין המונה לשסתום הסגור. חפשו סימנים לדליפה: אזורים בוציים, דשא ירוק יותר או צומח מהר יותר באזור ספציפי. אם הצלחתם למצוא אזור כזה, התקשרו לשרברב או העריכו האם אתם מסוגלים לתקן את הנזילה בעצמכם.
  • במידה שסגרתם את המסתם והמונה הפסיק לזוז- הנזילה נמצאת בבית. נסו את הטכניקות הבאות כדי לאתר את הנזילה.

בדיקת נזילות בבית

ברז שתיה

נסו לאתר את הנזילה בבית.

כדי לבצע את הבדיקה איתור נזילות, יש לאתר את כל ברזי השתיה בבית (ברז שתיה הוא הברז מספק מים לבית, אליו מחוברים צינורות המובילים מים). לרוב לכל בית יש 2 ברזים כאלו: אחד בכניסה של הבית והשני מאחור, אך וודאו כי אתם מוצאים את כל הברזים שברשותכם ומאזינים להם היטב.

  • לאחר שאיתרתם את הברזים, היעזרו במברג (רצוי להשתמש במברג ארוך מספיק, אשר יאפשר לכם מרחב עבודה רחב) והצמידו אותו אל החלק המתכתי בברז. ייצבו את המברג בעזרת היד ועם היד השנייה קרבו את האוזן לצד השני של המברג. הצליל אמור לעבור בגוף המתכת ולסייע לכם לשמוע טוב יותר את הצליל.
  • האזינו היטב לכל הרעשים הנובעים מברז השתיה. במידה ושמעתם צליל המעיד על נזילה, סמנו את האזור (עם גיר או סרט), והמשיכו לברז הבא. במידה והצליל משתנה או מתגבר באזור ברז מסוים, הנזילה נמצאת קרוב לאותה יחידה. סמנו את המקום וקראו לשרברב שלכם. ע"י מסירת המידע שגילתם לשרברב, הוא יוכל לחסוך זמן רב בחיפוש אחר הנזילה ולחסוך עבורכם הרבה כסף.
  • במידה ובדקתם את כל הברזים בבית ולא גילתם רעשים, בצעו את הבדיקה בעזרת המברג על כל הברזים בבית: ברזים בכיורים, מכונת הכביסה, ודוד שמש לחימום מים (היזהרו כאשר אתם עובדים בסביבה עם מים חמים). אם נשארתם לא בטוחים, צרו קשר עם השרברב.

 

נזילות אחרות

  1. בדקו את הגינה. בחנו צינורות השקיה, ברזים וממטרות.
  2. בדקו את ראשי המקלחת (דוש). במידה והנזילה נובעת מראש המקלחת, התיקון יהיה פשוט ומהיר במיוחד.
  3. במידה ויש ברשותכם בריכת שחיה, וודאו כי אין דליפות בבריכת השחייה.

 

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!