זיהוי ואיתור דליפות בצנרת

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

דליפות מהצנרת של הבית או של העסק ניתן מיד לזהות באמצעות סימני הנזילה מהקיר, דליפות מהצנרת יכולות לגרום לטפטוף מאזור הדליפה אך לא רק, ישנה אפשרות שהקיר מעט יתקלף או שמקום הדליפה יהיה רטוב ובאופן כללי המראה של אותו איזור לא יראה תקין וטוב.

קיימת אפשרות לכך שהדליפה תעלה עובש על הקיר במידה והיא קיימת לאורך זמן, מה שמהווה לא רק מפגע אסתטי חמור, אלא יכול לעלות בבריאות של הנמצאים במקום ולכן, חשוב מאוד לטפל בדליפות אלו בזמן.

בנוסף דליפות מהצנרת עלולות לגרום לנזק לרכוש ולקירות של המבנה, מה שיצריך מכם הוצאה כספית לא פשוטה לצורך התיקון.

לכן, מומלץ לבצע איתור דליפות בצנרת וכן לטפל בבעיה כך שלא תחזור על עצמה, ומוקדם ככל האפשר.

תיקון נזילות מים

מהי החשיבות של איתור דליפות מהצנרת בזמן?

איתור בזמן של דליפות מהצנרת יכול למנוע מהתפתחות של עובש אשר אינו בריא כלל לבני אדם, כמו כן איתור בזמן של הדליפה יכולה למנוע מכם הוצאה כלכלית גדולה מכיוון שהנזילה לא התפתחה, זאת אומרת שהנזילה עדיין בשליטה ואין שום צורך בשיפוץ גדול.

בנוסף, איתור דליפות מהצנרת בזמן יכול להעניק לכם טיפול מהיר בנזילה, כך שתוכלו להזמין איש מקצוע אשר יטפל בבעיה במקצועיות וזריזות, וכך תוכלו לחזור להשתמש במים בצורה רגילה ללא שום בעיה.

כיצד יכולה להיווצר נזילה?

  • בעיות באיטום המבנה – במבנים מסוימים יכולה להיווצר נזילה בעקבות איטום לקוי במקומות שונים אשר קיימים במבנה, דליפות משם יכולות להיות בעיקר בימי החורף הגשומים, בנוסף במידה ואתם גרים בבניין רב קומות, יכול להיות שתסבלו מכיוון שלשכן שלכם מלמעלה יש דליפה, מה שיוביל לדליפת המים מהדירה השכנה להגיע גם אליכם.
  • תקלה בצנרת – ברוב המקרים, אם לא תבצעו איתור נזילות מים, הנזילות יכולות לקרות משחיקה וכן קריעה של צינורות איטום במערכת ישנה, כמו כן ישנה האפשרות שהנזילה תיווצר בעקבות חוסר תחזוקה המתאימה לצינורות.
  • עבודות שיפוצים – ישנם מצבים בהם גם קדיחה בקיר יכולה לגרום לפגיעה בצנרת, דבר זה יכול כמובן לגרום לנזילה מהצנרת.

כיצד ניתן לאתר דליפות בצנרת?

הדרך הפשוטה והמיידית בה אתם יכולים לזהות דליפות בצנרת היא על ידי סימנים כמו: נפיחות, גילוי רטיבות, או עובש באותו אזור של הנזילה.

בעבר, כאשר היינו מזמינים בעל מקצוע מאתר נזילות על מנת למצוא דליפה מהצנרת, היה צורך בעבודות פירוק מרצפות או קדיחות בכדי לזהות את מקור הבעיה, מה שיכל לגרום לבלאגן לא קטן בבית ועלויות תיקון גבוהות, אך כיום ישנם אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומכשורים מקצועיים על מנת למצוא את מקור הדליפה בקלות, כמו למשל:

  • מצלמה תרמית – מצלמה זו מאפשרת להבדיל בין טמפרטורות המים השונות, וכך להבין היכן נמצאת בדיוק הנזילה.
  • מצלמת סיב אופטית – השימוש במצלמה זו נעשית כאשר יש בעיית גישה למקום הנזילה, מצלמה זו עוזרת לבעל המקצוע לבחון את הבעיה.
  • מכשיר לאיתור דליפת גז – מכשיר זה הינו מכשיר מתקדם לאיתור דליפות גז, וכן עוזר לאתר את מקור נזילת המים הקיימת, מחדירים גז ידידותי לסביבה ומאתרים את מקום הדליפה.
  • גלאי אקוסטי – מכשיר האזנה מיוחד העוזר להבין היכן בדיוק מקור הנזילה.

שימוש במכשורים טכנולוגיים אלו יכול לחסוך לכם המון עלויות כלכליות מכיוון שהמכשור עוזר למצוא את מקור הבעיה, וכן למצוא פתרון מהיר ויעיל, ללא כל צורך בשבירת קירות ושיפוץ גדול לאחר מכן.

לכן, ברגע שאתם מזהים או אפילו חושדים כי אכן מתחילה להיות נזילה, מאוד מומלץ להזמין בעל מקצוע שכמובן משתמש במכשור מתקדם על מנת לאתר דליפה בצנרת בדרך המהירה ביותר, כך גם מציאת הפתרון ותיקון הדליפה יהיה קל יותר.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!