כיצד נטפל במקרים של סתימות ביוב שורשים?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

מערכת הביוב נמצאת מתחת לקרקע ולכן, למרות שאנחנו משתמשים בה ביום יום, אנחנו לא רואים או מרגישים אותה. מערכת שנבנתה מראש כהלכה תוכל לשמש אותנו עשרות שנים בלי שנצטרך לעשות שום פעולה מיוחדת. לרוב, השפכים ינועו בה בחופשיות, אך ישנם מספר גורמים שיכולים למנוע זאת ואחד מהם הוא שורשי הצמחים.

חדירתם של שורשים אל מערכת הביוב

מערכת הביוב אמורה להיות סגורה ואטומה. עם זאת, שחיקה, בלאי ותנועה מעל פני השטח, יכולים ליצור פגיעה בצנרת. ברגע שישנו סדק, אפילו הקטן ביותר, יכולה להיות חדירה של גורמים לא רצויים. צמחים ובעיקר עצים אשר גדלים על או באזור קו הביוב, ישלחו את שורשיהם פנימה. הסיבה לכך היא שהפסולת בביוב מהווה מצע דשן אורגני שהעצים יכולים לגדול טוב יותר בזכותו.

ברגע ששורש מצליח לחדור אל תוך המערכת, אל תוך הצינורות, הוא ימשיך לגדול. ככל שהוא יגדל, הוא יהפוך לסבוך יותר וככל שזה יקרה, כך תפגע מערכת הזרימה. אנחנו נרגיש זאת בדרכים שונות. נוכל להריח את הביוב שנתקע או לראות שהמים לא יורדים כהלכה מהאסלה או הכיור.

סתימות ביוב שורשים – מלאכת הזיהוי

לאחר שזיהינו בעיה בביוב, זה הזמן לקרוא לאנשי מקצוע. אלא אם אנחנו עוברים לבית חדש ומעוניינים לבצע בדיקת אינסטלציה, אם אין לנו סיבה, לא נבצע בדיקה שגרתית. כשמתחיל לעלות ריח לא נעים מהביוב או כשהמים לא יורדים כמו תמיד, נזמין חברה המתמחה בתחום הביוב.

לשמחתנו, היום ישנם אמצעי זיהוי ופעולה אשר יאפשרו לזהות שאכן מדובר בבעיית שורשים. בעזרת רובוט, מצלמה ייעודית ומסך חיצוני, יוכל איש המקצוע לבחון את הבעיה מתוך המערכת ולהבין כמה היא חמורה. בחמורה הכוונה היא לבדוק אם מדובר בבעיית שורשים שאפשר לטפל בה בלי לחפור אל תוך המערכת או אם היא דורשת פעולות נוספות.

טיפול בסתימות שורשים

בהתאם לסוג הבעיה יתבצע הטיפול, כאשר אנשי המקצוע יבצעו חלק או את כל הפעולות הבאות:

חיתוך השורשים

במידה והמערכת אינה ישנה ואינה פגועה באופן שמחייב את ההחלפה שלה, כל שיש לעשות הוא לחתוך את השורשים ולהוציא אותם. החיתוך מתבצע על ידי רובוט שנשלט מבחוץ על ידי איש המקצוע. לאורך כל הטיפול עובדת מצלמה פנימית ובסיום העבודה אפשר יהיה להעריך את מצב הצנרת ואת הסדק.

שטיפה יסודית

ישנם מקרים בהם תתבצע רק שטיפה יסודית של המערכת. השטיפה תתבצע על ידי הפעלת מים בלחץ גבוה והוא יפנה את המערכת ממפגעים שונים, כולל השורשים. לרוב, פעולה זו תתבצע לאחר חיתוך השורשים ולא תהיה הפעולה היחידה שתתבצע.

קטילת שורשים

בנוסף לחיתוך השורשים ולשטיפה מומלץ להחדיר למערכת חומר קוטל שורשים אשר ימנע מהם להגיע לחדור פנימה פעם נוספת. החומר בו יעשה שימוש הוא חומר אשר אושר לשימוש על ידי המשרד להגנת הסביבה והוא אינו פוגע בצנרת עצמה.

העתקת עצים

סתימות ביוב שורשים נגרמות כתוצאה מעצים בסביבה. המטרה היא להשאיר את המצב כפי שהוא ולטפל במערכת בצורה הטובה ביותר. עם זאת, במידה ויראה לנכון שישנו עץ אשר עלול להמשיך לפגוע במערכת ואיש המקצוע יחשוב שאין דרך להימנע מכך, הוא ימליץ לבצע העתקה וזו תצטרך להתבצע בכפוף לחוק.

להזמין אנשי מקצוע

במקרה של סתימות ביוב שורשים נרצה להזמין את חברת תדמור טכנולוגיות. החברה מגיעה עם ציוד מתאים ואנשי מקצוע מנוסים ומטפלת ביסודיות ומקצועיות בבעיה. מומלץ ליצור קשר ברגע שאנחנו חושדים שישנה בעיה במערכת על מנת שנוכל לקבל טיפול מהיר ויעיל.

סתימת ביוב שורשים

הביוב שלנו הוא אחד הדברים שאנחנו לא רוצים להתעסק איתו. אנחנו רוצים שהוא יהיה תקין ושלא נצטרך לדאוג ממנו. למרות זאת, עלינו לדעת כי הוא יכול להיות חשוף למפגעים שונים ובהם ניתן לטפל. אחת הבעיות הנפוצות בישראל היא סתימה של מערכות הביוב שנוצרת בשל שורשים שחדרו אליו.

שורשי העצים או הצמחים חודרים אל תוך מערכת הביוב. הם מסתבכים וגדלים במערכת וסותמים אותה, מה שמונע מהמים והשפכים לרדת כפי שהם אמורים לרדת. לא תמיד אפשר למנוע את התופעה, אך אפשר לטפל בה והטיפול לרוב אינו דורש פעולה רחבת היקף אלא פעולה מדויקת על ידי בעלי מקצוע מנוסים עם מכשירים מתאימים.

מדוע ישנן כל כך הרבה סתימות שורשים?

במדינת ישראל התופעה של סתימת ביוב שורשים נפוצה יחסית. במערכת זורמים חומרים אורגניים והם מהווים מצע נוח לצמחים. הם למעשה שווי ערך לדשן איכותי מבחינת הצמחים ולכן הם נוטים להשריש שורשים דווקא במערכות הביוב. כיוון שהמערכות יכולות לעבור תחת עצים ושיחים, אלו יכולים לחפש את הדרך לחדור אליהן. לרוב הסתימה תתחיל מסדק קטן שאינו מורגש ושהטפטוף שלו אינו נראה על פני השטח.

ברגע שהצמח הצליח לנטוע שורשים בתוך מערכת הביוב, אלו ממשיכים לגדול בה, מסתבכים ויוצרים סתימה. התוצאה היא מחסום של המערכת על ידי הצמח ועליה של הביוב למקומות שלא נרצה שיעלה. מצב נוסף שיכול להיווצר כתוצאה מחסימת הצנרת הוא פגיעה ארוכה יותר בצינורות. כלומר, לא רק חדירה של הצמח מסדק קטן אלא גרימת נזק רחב היקף לתשתית.

סתימת ביוב שורשים – הגישה והטיפול

הגישה אל מערכת הביוב כבר לא מסובכת כפי שהייתה בעבר. היום אנשי המקצוע משתמשים באמצעי הדמיה ובמכונות שנכנסות אל תוך המערכת והשליטה בהן מבחוץ. אנשי המקצוע יבצעו חיתוך של השורשים ויוציאו אותם ללא כל צורך במגע אדם. בסיום התהליך ניתן יהיה לשים חומר שמיועד למנוע מהשורשים לחדור אל הביוב פעם נוספת.  

במקרים מסוימים יהיה צורך להחליף את הצנרת, אך אין זה המצב ברוב המקרים. בבדיקה אפשר יהיה לראות מה המצב של הצינורות ומהו גודל הסדק. במידה וישנו סדק קטן בלבד, יכול להיות שדרך הטיפול הנכונה ביותר תהיה חיתוך, שטיפה וחומר מונע גדילה. במידה והצנרת נפגעה, יהיה צורך לשקול להחליף אותה באחת חדשה, בפעולה מורכבת יותר.

פעולות מנע

בדיקות של מערכת הביוב מעלות לא פעם את הבעיה של השורשים. הם מזיקים לנו ולצנרת והדרך הטובה ביותר למנוע אותם היא להימנע משתילת צמחים מעליה. ברגע שאנחנו יודעים היכן עובר קו המים שלנו וקו הביוב, אנחנו יכולים לתכנן את הגינה שלנו. רצוי להתייעץ עם אנשי המקצוע ולבחור להרחיק ככל האפשר עצים אשר נוטים להעמיק בשורשיהם ולהגיע איתם למקומות מרוחקים.

במידה ואנחנו מגלים כי המערכת שלנו אינה עובדת כסדרה, עלינו לקרוא מיד לחברה המתמחה בטיפול סתימת ביוב שורשים. החברה תגיע אלינו עם הציוד הנדרש ותוכל להעריך את המצב ולהמליץ על הפעולה הנכונה ביותר. לעתים אפשר יהיה להסתפק בשטיפה של הביוב ולעתים יהיה צורך לחתוך את השורשים לפני.

תדמור טכנולוגיות

בכל מה שנוגע לביוב שלנו ולסתימות הנוצרות בשל חדירת שורשים, אנחנו צריכים לפנות למומחים. חברת תדמור טכנולוגיות עומדת לרשותנו עם אנשי מקצוע מנוסים, ציוד מתקדם ואכפתיות. ברגע שעולה ריח מהביוב או כשיש לנו חשד לכך שמשהו לא בסדר, עלינו ליצור קשר במהרה. אנחנו לא רוצים להמתין עם הטיפול ולסבול ויכולים לקבל שירות מהיר ופתרון יעיל בלי להחליף את הצנרת.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!