כל מה שחשוב לדעת על עובש בבית וממה יש להימנע

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

עובש הוא אחת התופעות אשר מפריעות לאסתטיקה של הבית וחמור לא פחות, על בריאות בני הבית. עובש יכול לגרום לתופעות כמו קוצר נשימה, שיעול, כאבי גרון ותופעות נוספות. הסיבה להתפתחותו תהיה לרוב "קרקע פורייה". הוא יתפתח באזורים לחים ובקירות שנפגעו מסיבות שונות ושכבר היו בהם חיידקים או פטריות.

קשה להיפטר מהעובש

כיוון שהעובש הוא התפתחות של נבגים, הוא יכול לגדול במהירות ולא קל להיפטר ממנו. אם ישנה בעיה בבית אשר גרמה להתפתחות שלו, ניקיון לא יוכל לעזור. הניקיון אולי יעניק לנו בית שלמראית עין נראה תקין אך תוך זמן קצר ניתן להעריך שיופיע שוב עובש בבית. הדרך היחידה לטפל בבעיה היא מהשורש, להבין מה הגורם, היכן ישנה חולשה ולחות ולדאוג לטפל בבעיה במקביל לניקיון העובש.

3 טעויות שיש להימנע מהן במקרה של עובש בבית

ישנם אנשים אשר חושבים כי תופעת העובש אינה בעייתית במיוחד וכי ניתן לטפל בה בקלות באופן עצמאי. הבעיה היא שהעובש הוא סימן לכך שישנה בעיה בבית ואם היא לא מטופלת, הבעיה עלולה להחמיר. כדי לעזור לך לשמור על הבית ריכזנו את הטעויות הנפוצות שאנשים עושים כשהם רואים את התופעה ושיש להימנע מהן.

צביעה על גבי העובש

אחת הטעויות הגדולות ביותר בטיפול בתופעה היא צביעת הקיר. הצביעה נותנת תחושה שהכל בסדר, אך העובש מופיע בשל לחות שנמצאת בתוך הקיר ואם זו לא מטופלת, הוא יופיע שוב. בנוסף, ניסיון להסתיר את המצב אינו אומר שהנגעים עצמם טופלו. לא מומלץ לטפל בדרך זו כיוון שהיא אינה טיפול אמיתי והיא עלולה להחמיר בהמשך את הבעיה.

חיפוי האזור בקיר גבס

החיפוי הוא עוד אמצעי שנועד להסתיר את הבעיה כאשר ברור שהוא לא מטפל בה. החיפוי עלול להיות רעיון מסוכן כיוון שתחתיו ימשיכו להתפתח נבגים ואלו יכולים להמשיך לגדול ולהגיע לאזורים שהעובש לא היה בהם מלכתחילה. בכל מקרה יש להימנע מחיפוי ולהעדיף טיפול מקצועי. יש לציין כי גם שיוף של העובש לפני החיפוי או הצביעה לא יעשו את העבודה.

איטום ללא הבנת מקור הבעיה

הדרך היחידה לטפל במקרים של עובש בבית הוא לבדוק מה המקור של הבעיה. איטום או הסתרה של האזור בלי לטפל במה שגורם מלכתחילה להופעתו, עשויה לעלות הרבה מאד כסף ולהוביל לחזרה עתידית של העובש. הבעיה נוצרת בדרך כלל בשל הפרשי טמפרטורות בין החוץ לפנים וכתוצאה מבידוד בעייתי. רק לאחר ביצוע בדיקה ובירור מקיף של המקום שממנו מתחילה הבעיה, אפשר לטפל בה.

לבצע בדיקות מקדימות

במקרה של הופעת עובש בבית המשימה הראשונה תהיה ביצוע בדיקות מקיפות. העובש מתפתח באזורים לחים ולכן יש לבדוק קודם כל איפה בבית ישנם אזורים לחים ולהבין מדוע הם כאלה. האם הם נגרמים מבעיית איטום או שישנה דליפה של הצנרת. אלו שאלות שיש לענות עליהן לפני קבלת ההחלטה על אופן הטיפול בבעיה.

ההמלצה היא להתחיל לטפל בבעיה ברגע שהיא מופיעה. ככל שנקדים לאתר את המפגע כך הוא יהיה קל יותר והטיפול יהיה זול יותר. העובש נוטה לגדול ולהתפתח ולכן התעלמות או ניסיון להסתיר אותו רק יגמרו לנזקים גדולים שיעלו לנו בבריאות ובכיס.

תדמור טכנולוגיות

חברת תדמור טכנולוגיות מבצעת בדיקות מקיפות לאיתור עובש בבית. החברה מגיעה עם צוות מקצועי וכלים מתקדמים לאיתור המפגע ותסייע לקבל את ההחלטות הנכונות בכל הנוגע לטיפול יעיל, ממוקד, שימנע חזרה של העובש בעתיד.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!