לחות בקירות עשויה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

לחות בקירות עלולה להוביל להתפתחות עובש. זהו מפגע אסתטי שאינו נעים לעין, אך חמור לא פחות, מדובר במפגע בריאותי. רגע לפני שנתחיל לטפל בבעיה, לצבוע את האזור או לנסות לייבש אותו, כדאי שנכיר את המקור שלה ונבין מה אנחנו יכולים לעשות כדי לשנות את המצב.

עיבוי בקירות או בעיית רטיבות

ישנם שני גורמים אשר יכולים להוביל להיווצרות לחות בקירות. הגורם הראשון הוא עיבוי. זהו מצב שנוצר בשל הפרשי טמפרטורות ונראה אותו בעיקר בעונת החורף. הלחות הקיימת פוגשת באוויר קר והופכת לנוזל, כלומר למים. במקומות בהם יש הפרשי טמפרטורות כמו חדר מחומם וקיר קר, אז אותו נוזל יהיה על הקיר, יצטבר ויגרום לעיבוי. הגורם למצב זה נמצא בעצם בתוך החדר והדרך שלנו לטפל בעיבוי היא לאטום את הקיר בצורה יעילה יותר.

אפשרות נוספת אשר גורמת ללחות על פני הקיר היא נזילה. ברגע שישנה דליפה בצנרת, המים יתחילו לנזול בתוך הקירות ולאט לאט יצטברו ויגרמו לעיבוי. גם כאן נראה קיר "תפוח" שאם ניגע בו נרגיש שיש בתוכו "כיס" של אוויר. בניגוד לתופעת הפרשי הטמפרטורות, במקרה של נזילה הבעיה היא מבפנים ולכן יש לטפל במערכת האינסטלציה ולא רק בביטוי של הנזילה.

עיבוי או רטיבות

אחת השאלות שנרצה לענות עליהן ברגע שאנחנו רואים לחות בקירות היא האם מדובר בעיבוי שמקורו הפרש הטמפרטורות או האם מדובר בבעיה בצנרת. איש מקצוע יוכל לבדוק את המקום באמצעים מתקדמים, בלי לשבור את הקיר ובלי לגרום לנזק. באמצעות מכשירים שבודקים רטיבות ולחות אפשר יהיה לגלות מה מתרחש בתוך הצנרת עצמה.

במקרה ואנחנו לא רוצים למהר ולהזמין בעל מקצוע, נוכל להעריך אם מדובר בעיבוי או רטיבות בעצמנו. דרך אחת לעשות זאת היא להתייחס לעונה. במידה והלחות מופיעה שלא בעונת החורף ולא בזמן שאנחנו מחממים את החדר, זהו ככל הנראה סימן לבעיה בצנרת. דרך נוספת היא לפרוס ניילון על האזור הרטוב ולהמשיך להתנהל כרגיל במשך מספר ימים. אם הוא יבש מהצד הפנימי, זה שפונה אל החדר, זהו סימן שישנה בעיה בצנרת.

אוורור לא פותר בעיות אינסטלציה

אם יש לנו בעיית עיבוי בקירות, אחד הדברים שנרצה לעשות הוא לאוורר את החדר. במקרה של רטיבות האוורור לא יעזור. ברגע שאחד הצינורות סדוק או פגום, הרטיבות תמשיך להופיע, גם אם נצבע את האזור ונייבש אותו. במקרה זה יש רק דרך אחת למנוע את הנזק והיא תיקון הצינור.

חשוב לדעת כי לפעמים תופיע לחות בקירות במקום שונה מהצינור הפגוע. הסיבה לכך היא תנועה של המים ולכן כדאי תמיד להזמין בעל מקצוע שיגיע עם מכשור איתור ולא להסתפק רק באינסטלטור שיעריך את מיקום האזור הבעייתי. ללא איתור מקדים אנו עלולים לנסות לחפור בקיר במקומות שלא בהכרח נחוצים. חפירה זו תשאיר אותנו עם עוגמת נפש ועלויות תיקון גבוהות יותר מכפי שהן צריכות להיות.

להזמין רק מומחים בתחום

ברגע שמופיע באחד הקירות שלנו לחות נרצה דבר ראשון להבין מה המקור של הבעיה. בכל מקרה לא נרצה להתעלם מהמצב. אנחנו יכולים לנסות להבין בעצמנו אם הבעיה מתוך הקיר או מגורם שנמצא בחדר ואנחנו יכולים לפנות לאיש מקצוע לאיתור הבעיה.

בין אם בחרנו לפנות לאיש מקצוע לאיתור הגורם ובין שהבנו שהמקור הוא פיצוץ בצינור, נרצה שמומחים בתחום יעמדו לרשותנו. חברת תדמור טכנולוגיות היא הכתובת שנרצה לפנות אליה. החברה מבצעת איתור באמצעות מכשור מתקדם ותוכל להמליץ לנו על טיפול בהתאם למקור הבעיה.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!