פתיחת סתימת שורשים במערכת הביוב

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

רובנו חושבים כי כל בעיה במערכת הביוב דורשת עבודה מורכבת, מסובכת, יקרה ושהטיפול תמיד דורש חפירה בקרקע. חשיבה זו עלולה להוביל אותנו לנסות לדחות את הטיפול בבעיות עד לרגע שכבר אין ברירה אלא להזמין איש מקצוע. התנהלות זו היא טעות ובמיוחד כאשר מדובר במערכת שאנחנו בעצמנו לא יכולים לראות אותה ולא להבין מדוע היא לא עובדת כמו שצריך.
כאשר המים אינם יורדים כהלכה בביוב או שמתחיל להיות ריח רע, זה הזמן לקרוא לאנשי המקצוע שמומחה בתחום הביוב ובדיקת רטיבות מים. בבתים רבים, ישנים וחדשים, נדרשת לא פעם פעולת פתיחת סתימת שורשים במערכת הביוב.

צנרת מים

להכיר את הבעיה

רגע לפני שנפנה לאנשי המקצוע, כדאי להכיר את בעיית השורשים. מערכת הביוב שלנו אמורה להיות מערכת סגורה. הצינורות מוחדרים בשלב בניית הבית או הבניין ומשם והלאה הם לא אמורים להטריד אותנו. שחיקה, התיישנות, תזוזה על גבי השטח (לא צריך רעידת אדמה בשביל שתהיה תנועה, גם מעבר של כלי רכב כבדים באזור), כל אלה יכולים להוביל לפגיעה בצנרת.

צינור שנפגע ומפתח סדק, גם סדק קטנטן, "מזמין" אליו את חדירת השורשים. הפסולת שנמצאת במערכת הביוב היא דשן אורגני שהצמחים נהנים ממנו ולכן, ברגע שהם "מזהים" הזדמנות להיכנס למערכת, הם יעשו זאת. לרוב, הצמחים שיחדרו נמצאים בסביבה הקרובה ומעל קו הביוב, אך יכולים להיות מקרים של עצים ששולחים את שורשיהם למרחק (כמו התאנה) ושיצליחו לחדור פנימה.
קראו גם על הגורמים לסתימה בביוב בויקיפדיה.

כיצד מתבצע פתיחת סתימת שורשים במערכת הביוב?

על מנת לבצע פתיחת סתימת שורשים במערכת הביוב יש צורך לזהות את הבעיה. לשמחתנו, אין צורך להרים את הצנרת ואין צורך לחפור פנימה. היום עומד לרשות אנשי המקצוע ציוד מתקדם שמאפשר לזהות את הבעיה בעזרת רובוט, מצלמה ומסך. איש המקצוע שולט ברובוט ובמצלמה מחוץ למערכת ויוכל להבין האם מדובר בשורשים, היכן ולהמליץ על הטיפול הנכון.

לאחר זיהוי המפגע, הבנת חומרת המצב ואיתור הנקודה בה התמקמו השורשים, ניתן יהיה לבצע מספר פעולות:

שטיפה בלחץ

ניתן לבצע שטיפה של מערכת הביוב תוך הפעלת לחץ מים חזק. פעולה זו יכולה להתבצע במידה וישנם מעט שורשים במערכת והיא אינה מומלצת במקרים של סבך שורשים. לרוב, אנשי המקצוע יבצעו את העבודה הזו לאחר שיוציאו את השורשים וזו תגיע לניקוי אחרון של המערכת.

חיתוך והוצאת השורשים

בעזרת רובוט אשר נשלט מבחוץ יתבצע החיתוך של השורשים. המטרה היא לחתוך את הסבך ולהוציא אותו כך שלא יתקע בהמשך המערכת. לאחר פעולה זו אפשר יהיה לשטוף את הצנרת, להוציא שאריות קטנות מן האזור הפגוע ולבצע פעולת מנע.

פעולת מנע

במידה ואין צורך להחליף את הצנרת הפעולה האחרונה שתתבצע תהיה הנחת חומר שאושר על ידי המשרד לאיכות הסביבה ושימנע את כניסת השורשים בפעם הבאה. פעמים רבות המערכת יכולה להמשיך כסדרה גם לאחר הטיפול ואין צורך להחליף אותה או את חלקה. כפעולת מנע מומלץ שלא לשתול עוד צמחים על קו הביוב ואם ישנו עץ שיכול להוות נזק עתידי, יש לשקול העתקה שלו.

להזמין את המומחים

פתיחת סתימת שורשים במערכת הביוב תתבצע על ידי חברה המתמחה בתחום זה. החברה צריכה להיות זמינה עבורנו, להגיע עם מכשור מתקדם ולאורך כל הדרך להיות שקופה מולנו ולהסביר לנו את הבעיה ואופן הטיפול. לשמחנו, חברת תדמור טכנולוגיות שמתמחה גם בתחום זה וגם באיתור ותיקון נזילות מים עומדת לרשותנו.

החברה מביאה לשטח ניסיון רב במערכות ביוב ואינסטלציה ומבצעת פתיחת ביוב והוצאת שורשים. החברה תגיע אלינו תוך זמן קצר, עם הציוד הנדרש וכל שעלינו לעשות הוא ליצור קשר ולתת לה לפתור את הבעיה במקצועיות.

 

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!