איתור נזילות בשוהם – המדריך המלא

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

נזילה במבנה היא אחד המפגעים שיכול להתרחב בחוסר טיפול. ברגע שישנה בעיית איטום בגג או בין הכלים הסניטריים לבין הרצפה או הקיר. ברגע שאחד מהצינורות בתוך הקיר נפגע, התוצאה תהיה רטיבות שתופיע בשלב מסוים בתקרה, הרצפה או על הקיר.

ברגע שהמים מתחילים לחלחל הם מנסים למצוא את הדרך הקלה ביותר לרדת למטה. הם יכולים לצאת בכל נקודה ולאו דווקא במקום הבעיתי. הופעה של מים במקום שלא מיועד לכך היא סימן מובהק לכך שישנה בעיה. סימן נוסף לבעיה של נזילה מהצנרת תהיה תנועה של שעון המים גם כשהם סגורים (או עליה בחשבון המים ללא הסבר אחר).

גורמים להיווצרות הנזילה

הסיבות להיווצרות נזילות וחדירה של מים לתוך המבנה במקומות אשר לא אמורים להיות מים שונות ומגוונות. המקור של המים שמחלחלים יכול להיות מהגג, הקירות ואפילו המרצפות. כאשר המים מופיעים על התקרה זה יהיה בדרך כלל סימן לבעיית איטום, במידה ומדובר בקומה אחרונה. במידה ומדובר על קומות, לרוב יהיה מדובר בפגיעה בצנרת למעלה. בעיות איטום בגג יכולות לנבוע מאיטום לא איכותי או פגיעה באיטום שנעשה.

בעיות איטום יכולות להיות גם מהחלונות והדלתות וכן בשל איטום לא טוב של הקירות החיצוניים. היום ישנם שלל אמצעי איטום איכותיים שיכולים להחזיק מעמד לאורך עשרות שנים. עם זאת, כאשר העבודה מלכתחילה לא נעשתה כראוי או ניסיון לחיסכון בשלב זה, יכולים להוביל לנזילות ורטיבות.

בבתים ישנים מאד בשוהם אפשר עדיין למצוא צנרת מתכתית וזו רגישה לפגיעות. השנים שעברו החלישו את המתכת והיא יכולה להישבר וכתוצאה מכך המים ייזלו ממקום הפגיעה. אפשרות נוספת היא פגיעה בצנרת בשל פעולות שבוצעו בבית ושבלי לשים לב חצבו בצנרת. בצנרות חדשות יש פחות פגיעות, אך גם אלו יכולות להיות כשפעמים רבות הבעיה תהיה באזור החיבור בין הצינורות השונים (כמו צומת T של הצנרת).

מתי נרצה לאתר נזילות?

בעבר בכל פעם שהופיעה נזילה היה צורך להתחיל לחפור כדי למצוא את המקור שלה. היום ישנם מכשירים מתקדמים שמאפשרים לאתר את הנזילה בקלות יחסית. לפני שנבחן את דרך האבחון והטיפול כדאי לדעת מתי רצוי לבצע את הבדיקה.

כאשר ישנו סימן של מים במקום אשר לא מיועד לכך

המים אמורים לצאת רק מהברזים ולא מהקירות, הרצפה או התקרה. ברגע שישנו סימן של מים במקום שלא אמור להיות הדבר כמעט תמיד יצביע על נזילה. בבתים משותפים הנזילה לא תמיד תהיה מהדירה בה המים מופיעים ובמיוחד אם המים מופיעים על התקרה. מסיבה זו ישנה חשיבות רבה לפעולת איתור נזילות בשוהם באופן מקצועי ועם מכשור מתקדם.

כאשר שעון המים רץ או החשבון גדל

רובנו לא מסתכלים על שעון המים סתם כך אך אנחנו יכולים לשים לב לכך שחשבון המים גדל ללא סיבה מיוחדת. סיבה מיוחדת יכולה להיות אם הצבנו בריכה בגינה, הפעלנו את מערכת ההשקיה או שאירחנו הרבה אנשים והיה שימוש מוגבר במקלחת. במידה ואין סיבה לחשבון גדול וישנו הבדל בין החודש הנוכחי לקודמיו, כדאי לבדוק האם ישנה נזילה. בדיקה מוקדמת יכולה למנוע פגיעה עתידית במבנה.

לפני מעבר לבית חדש

בין אם רכשנו דירה וגילינו שיש צורך בביצוע איתור נזילות בשוהם מיד שנייה ובין אם מקבלן, אנחנו יכולים לבצע בדיקה מקצועית של המערכות השונות ולוודא שאנחנו מקבלים מבנה איכותי כמו שאנחנו מצפים. במידה ומדובר על דירה מקבלן יש ליידע את הצוות שמגיע לבצע את הבדיקה כדי שיגיע עם הכלים המתאימים ביותר להערכת המבנה. יש לציין כי בשנים האחרונות בדק בית נהיה נפוץ יותר מכפי שהיה בעבר ובדיקות מקדימות יכולות לחסוך אי נעימות בעתיד.

סוגי המכשירים איתם מבצעים איתור נזילות בשוהם

למים יש יכולת תנועה משלהם. הם מחפשים את הדרך לרדת כלפי מטה ויעשו זאת כל עוד הדבר אפשרי. ברגע שהם יתקלו במחסום, הם יתחילו להצטבר ולצאת החוצה בדרכים שעלולות לפגוע במבנה. חפירה במקום בו נראית הנזילה עשויה להתגלות כבעייתית כיוון שלא תמיד במקום בו המים נמצאים, נמצאת גם הבעיה. הדרך הנכונה לאתר נזילות היא להשתמש באמצעים מתקדמים ורק לאחר זיהוי הבעיה להחליט כיצד לטפל בה.

איתור במצלמה תרמית

מצלמה תרמית או מצלמת אינפרא אדום (שני השמות מתכוונים לאותו אמצעי) היא אחת השימושיות והיעילות לאיתור נזילות. אנשי מקצוע שמכירים היטב את התחום ואת המצלמה יוכלו לגלות מתוך הבית, בלי לחצוב בקירות ובלי לפגוע במערכת הנוכחית, היכן ישנה נזילה.

איש המקצוע יעבור עם המצלמה ברחבי הבית ויבחן מה משתנה במסך. בין היתר יתקבלו נתונים לגבי הטמפרטורה וכן נתונים נוספים אשר עוזרים לזהות את מצב המערכת. שימוש זה נפוץ, חסכוני בטיפול ובדרך כלל נותן תוצאות מדויקות מאד על מקור הנזילה.

איתור באמצעות גז

שימוש בגז אשר אינו מסוכן לשימוש בסביבת בני אדם ואינו עלול להתלקח הוא דרך טובה לאתר מקומות בעייתיים של נזילות. לרוב השימוש בשיטה זו תתבצע אם מדובר במערכת נסתרת ועמוקה בתוך המבנה או כאשר הבדיקה הראשונה לא העלתה תוצאות חד משמעיות.

כדי לבצע איתור נזילות בשוהם באמצעות גז יש צורך לרוקן את המים מהמערכת ולאחר מכן להחדיר את הגז ולעבור עם חיישן ממוחשב בתוכה כדי להבין בדיוק היכן הפגיעה. יש לציין כי הבדיקה מדויקת מאד והיא אינה פוגעת במערכת או בבני אדם. עם זאת, השימוש בשיטה זו מתאים כששאר הבדיקות לא מספקות תוצאות מדויקות.

איתור באמצעות סיב אופטי

ניתן להשתמש במצלמת סיב אופטי כדי לזהות צנרת בעייתית. בדיקה זו לא מתאימה למצבים של בעיות איטום אך היא יעילה מאד לצנרת. הבדיקה אינה פוגעת במערכות השונות כשהיא מתבצעת על ידי בעלי מקצוע מנוסים בתחום.

מצלמת סיב אופטי יכולה להגיע בגדלים שונים והיא מתאימה גם לאיתור נזילות בקווי ביוב. תודות לגמישות של המצלמה ניתן לסובב אותה כשהיא בתוך המערכת ולנוע קדימה, בהתאם לאורך שלה. הבדיקה מדויקת מאד וחוסכת בעלות התיקונים.

פתרונות לאחר איתור הנזילה

פעולה אחת חשובה היא איתור נזילות בשוהם. השאלה שרבים מאיתנו רוצים לדעת היא מה נוכל לעשות במידה והתגלתה נזילה. התשובה לכך לצערנו היא אינה אחת ויחידה אלא תלויה בסוג הנזילה ומידת חומרתה. כך או אחרת, ברגע שישנו מידע על המיקום המדויק של הפגיעה, קל יותר לטפל בו ולהימנע מפגיעה בקיר שלא לצורך.

אם הפגיעה היא מהגג (בבית פרטי או קומה אחרונה בבניין), יש צורך לבצע עבודת איטום של הגג. במידה ומדובר בבניין, יש לשתף את וועד הבית ולהזמין בעל מקצוע המתמחה בתחום האיטום שיעריך את העלויות ויבצע את התיקון בזמן המוקדם ביותר המתאים לכך. פגיעה בגג יכולה להיות אם לא בוצעו עבודות תחזוקה לאיטום בזמן או אם מראש פעולת האיטום לא בוצעה כראוי.

פגיעות אשר מקורן בצנרת דורשות טיפול שלה. ניתן לבצע החלפה על ידי פתיחת הקיר או הרצפה או במערכות ביוב לבחור בפתרונות מתקדמים כמו שימוש בבלון ואחרים. לאחר שישנו מידע מדויק על אופן ומיקום הבעיה אפשר לקבל החלטה מקצועית עם אינסטלטור אשר מכיר היטב את התחום כיצד לפתור את הבעיה.

במידה והבעיה מתחילה בבית של השכנים (נפוץ מאד בבניינים), יש לשתף אותם ולדרוש מהם לבצע את התיקון בהקדם. במקרים בהם עולה מראש החשש כי עשויה להיות בעיה מול השכנים או שעלול להיווצר סכסוך, יש לברר מראש מול חברת איתור הנזילות שהיא יכולה לספק דו"ח שיהיה תקף במידת הצורך גם בבית המשפט.

כמה עולה איתור נזילות בשוהם?

מחיר הנזילה יכול לעלות החל מ-1,200 ₪ ולטפס לכיוון 2,000 ₪ ויותר. באופן מפתיע, גודל הבית הוא לא המרכיב המשמעותי ביותר בהצעת המחיר. על המחיר ישפיעו קריטריונים שונים ובהם מכשיר האיתור כאשר איתור נזילות בשוהם באמצעות מצלמה תרמית יהיה זול יותר מעלות בדיקה באמצעות גז.

לניסיון של בעל המקצוע יכולה להיות השפעה. ככל שמדובר באיש מקצוע מנוסה יותר אשר יודע לספק תוצאות מדויקות, כך יכול להיות שהמחיר יהיה גבוה יותר. יש לסייג זאת ולומר כי מחיר גבוה אינו מעיד בהכרח על היכולות של בעל המקצוע.

נקודה נוספת אשר יכולה להשפיע על המחיר היא הדו"ח המבוקש. אם נדרש דו"ח שיהיה תקף לבית משפט (כמו במקרה של סכסוך שכנים או מול בעל המקצוע), העלות עשויה להיות גבוהה יותר. חשוב להודיע לאיש המקצוע שיש ציפייה לדו"ח שכזה, לבקש מראש לדעת מה המחיר ולוודא כי הוא יכול לתת חוות דעת מתאימה.

בבקשת הצעת המחיר יש לבדוק מה נכלל בבדיקה ומה לא. יש לשאול באיזה מכשור הבודק משתמש ולשאול איזה דו"ח יתקבל בסיום העבודה. לעתים אם הבודק לא מצא את הבעיה התשלום יהיה על הביקור בלבד ולא עבור כל הבדיקה. יש לבדוק מראש מה המחיר כולל ומהי האחריות של בעל המקצוע. יש לבקש דו"ח מפורט שיכלול את כל הליקויים וכדאי שאלו יוצגו בתמונות.

יש לציין כי עלות איתור נזילות לא כוללת בדרך כלל את תיקוני הבית, מיפוי הצנרת או מערכת המים ולרוב המחיר כולל רק איתור של נזילה אחת. אם ישנן יותר נזילות או שישנו חשד לבעיות בנקודות שונות בבית, יש לברר מראש מה יהיה המחיר של הבדיקה.

לבחור את אנשי המקצוע המתאימים לאיתור הנזילה

איתור נזילות ובעיות במערכת המים (או חדירה שלהן) יכול לחסוך עלויות משמעותית בתיקון ועוגמת נפש. בעבר, כדי לאתר את מקור הנזילה היה צורך לחפור בקיר, בתקרה או ברצפה, מהנקודה שנראית בעייתית ועד לנקודה הבעייתית באמת. היום אין צורך לעשות זאת ואפשר להתחיל את הטיפול בבעיה כשברור מה יש לבצע. בחירת איש המקצוע לאיתור חשובה.

מי שיבצע איתור נזילות בשוהם צריך להגיע עם ציוד המתאים לאופי הבעיה. יש לוודא מראש אילו מכשירים יש לבעל המקצוע או לחברה ולבדוק אם הוא יוכל להביא ציוד מתקדם אם הציוד הראשוני לא ייתן תשובה למקור הנזילה.

במידה ויש צורך בדו"ח משפטי, חשוב מאד לברר כי בעל המקצוע יכול לספק אותו. כמו כן, יש לבדוק ולשאול כיצד מתקבל הדו"ח ואפילו לבקש לראות דוגמה. כמובן, יש לבקש הצעת מחיר ולבדוק מה בדיוק היא כוללת ומה נמצא במסגרת אחריות בעל המקצוע.

חברת תדמור טכנולוגיות מבצעת בדיקות יסודיות ואיתור של נזילות. החברה מביאה ציוד מתקדם, ידע וניסיון רב לעסוק בתחום. בסיום האיתור החברה תספק לך דו"ח מסודר שיאפשר לך לדעת מה מקור הנזילה או אם המערכת תקינה, לדווח על כך. לפרטים נוספים ואיתור יעיל ומקצועי, כל שעליך לעשות הוא לפנות אלינו.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!