איתור נזילות בעזרת סאונד

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

איך אפשר לאתר נזילה מבלי לשבור קירות בבית ומבלי להרים את כל הריצוף? האם ישנם אמצעים טכנולוגיים שיכולים לספר לנו על נזילה בתוך הקיר או מתחת לרצפה מבלי לעשות שום פעולה של הרס ויצירת נזק לקיר? מדוע צריך להשקיע כל כך הרבה מאמץ באיתור נזילות אם אפשר לראות את הנזילה ממש במיקום ספציפי? מהו שירות איתור נזילות בעזרת סאונד והאם מדובר בשירות מהימן? כל התשובות לכל השאלות, בשורות הבאות.

האנטומיה של הנזילה – למה צריך להורס קירות?

כאשר אתם רואים סימנים של נזילה בביתכם, ההנחה הראשונה שלכם היא שבכדי לתקן את הנזילה צריך להגיע לצנרת המים שעוברת באזור הנזילה. העניין הוא שבמקרים רבים זה לחלוטין לא המצב. המים תמיד יעדיפו לזרום בנתיב הקל להם ביותר. זה אומר שאם הנזילה נובעת מצינור בחלקו הימני העליון של הקיר, אבל אזור זה אטום היטב למים, המים ימשיכו לזרום בנקיקים צרים בתוך הקיר עד שימצאו נקודת יציאה נוחה בחלקו השמאלי התחתון של הקיר. המשמעות היא שאין שום ערך לשבירת הקיר באזור בו רואים את הנזילה, שכן הבעיה אינה נמצאת שם. בדיוק מהסיבה הזאת, פעמים רבות נוצר מצב בו שוברים עוד ועוד חלקים מהקיר, כשבכל פעם בטוחים שהנה מגיעים למקור הנזילה וכשלא מגיעים מחליטים להמשיך ולשבור עוד ועוד חלקים מהקיר. בדיוק מהסיבה הזאת, הנושא של איתור נזילה הוא נושא שמפחיד כל כך בעלי דירות, אבל יש פתרון.

איתור נזילות בגז

איתור נזילות במצלמה טרמית

איתור נזילה בעזרת אמצעים טכנולוגיים

הדרך האולטימטיבית לאיתור נזילה בתוך הקיר או מתחת לרצפה היא להביט אל תוך הקיר ולראות בדיוק מה קורה בתוכו. מכיוון שאין לנו באמת את היכולת לעשות זאת, אנו יכולים לעשות שימוש באמצעים טכנולוגיים של איתור נזילה באמצעות סאונד או באמצעות טכנולוגיה תרמית. הרעיון דומה מאוד לבדיקת אולטרה סאונד של אישה בהריון, בדיקה המבוססת על שליחת גלי קול אל תוך בטן האישה ההרה וניתוח גלי הקול שחוזרים ממנה בכדי ליצור תמונה ויזואלית על גבי המסך. גם במסגרת איתור נזילות בעזרת סאונד נשלחים גלי קול אל תוך הקיר ומפענחים את גלי הקול שחוזרים ממנו. הפער שבין גל הקול ששלחנו ובין גל הקול שחזר יכול לספר לנו הרבה על מה שקורה בתוך הקיר והמכשירים המיועדים לכך יודעים לבנות עבורנו את הסיפור הזה ברמת דיוק גבוהה מאוד.

ישנה כאמור גם טכניקה המבוססת על טכנולוגיה תרמית, קרי צילום תרמי של הקיר על מנת לזהות הבדלי טמפרטורה שיכולים להעיד על נתיב המים בתוך הקיר. טכנולוגיה זו נחשבת למהימנה אך לא תמיד מאפשרת לקבל תוצאות מובהקות, וזאת בניגוד לבדיקת איתור נזילות בעזרת סאונד שמאפשרת לנו לקבל תמונה מדויקת הרבה יותר.

עד כמה מהימנות השיטות הטכנולוגיות הללו?

נתחיל ונאמר שאין בדיקה מהימנה יותר מהבדיקה שמאפשרת לנו להגיע פיזית אל כל הצנרת הפרושה בתוך קירות הבית ומתחת לרצפתו. העניין הוא שיצירת גישה פיזית כזאת לצנרת כרוכה בשבירה מאסיבית של קירות ואריחי רצפה כך ששכרנו מהממצאים המדויקים יוצא בהפסדנו מהנזק שנגרם בשל כך. השיטות הטכנולוגיות שאותן פירטנו לעיל ובמיוחד איתור נזילות בעזרת סאונד, הן שיטות מהימנות מאוד שברובם המכריע של המקרים, יכולות לתת לנו תמונה מדויקת של מה שקורה בתוך הקיר. עם שיטת הסאונד נוכל ממש לראות את נתיב המים בתוך הקיר ולזהות את נקודת ההתחלה שלו ונקודת הסיום שאמורה למעשה להיות באזור בו ניכרת הנזילה כלפי חוץ. בטרייד אוף שבין שבירת כל הקירות ובין ביצוע בדיקה טכנולוגית מתקדמת, אין שום ספק שהאופציה הטובה ביותר היא האופציה של ביצוע בדיקה טכנולוגית תחילה ורק אם כלו כל הקיצים, אפשר להתחיל לשבור. זאת ועוד, גם אם התשובות שתתקבלנה לא תהיינה חד משמעיות דיין, עדיין תוצאות הבדיקה תוכלנה לסייע לנו למקד את פעולות ההרס שלנו ולסיים את התהליך עם פעולות שבירה מצומצמות הרבה יותר מאשר לו לא היינו עושים את הבדיקה כלל.

ממי ניתן וממי כדאי להזמין את השירות?

שירות איתור נזילות בעזרת סאונד הוא שירות שמוצע כיום על ידי חברות אינסטלציה ובדרך כלל אינו מוצע על ידי שרברבים פרטיים. הסיבה לכך היא שבעקרון, שרברבים פרטיים דווקא מעדיפים לשבור את הקירות כדי להגדיל את נפח הפרויקט ולהרוויח יותר. זוהי כמובן אמירה מכלילה ולא צודקת, לכן בהחלט ניתן למצוא גם שרברבים פרטיים שמציעים את השירות במסגרת זו. יחד עם זאת, מרבית השרברבים כלל לא עוסקים בתחום זה של אינסטלציה ועל כן ההימור הטוב ביותר יהיה לפנות לחברת אינסטלציה מבוססת שיודעת להציע סל של שירותים.

בנוסף לכך, על אף היכולות הטכנולוגיות של המכשור הייעודי, איתור נזילות בעזרת סאונד הוא לא תהליך טכנולוגי טהור שמאפשר לנו לקבל תשובות מובהקות מבלי לעשות דבר. במהלך הבדיקה יכולים להתברר ניואנסים קטנים שיכולים להשפיע מאוד על המסקנות ולכן נדרש ניסיון רב של איש המקצוע המבצע את הבדיקה על מנת להבין את אותם ניואנסים ולמעשה לייצר יש מאין. מדברים אלה אפשר להבין גם את ההמלצה הבאה – אל תמהרו לבחור בגורם שמציע לכם את ההצעה הזולה ביותר, אלא את הגורם שמציע לכם את האיזון הטוב ביותר בין רמה מקצועית ובין רמת מחיר. בסופו של דבר, זוהי לא הטכנולוגיה עצמה אלא יכולתו של איש המקצוע להשתמש בכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותו, שתאפשר לכם להימלט מאימת ההרס והחורבן של קירות ורצפת הבית שלכם וסביר להניח שהגורם הזול ביותר הוא לאו דווקא הגורם שיוכל להבטיח לכם את זה. לא צריך לבחור ביקר ביותר אבל גם לא בהכי פחות מקצועי.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!