איתור נזילות בצנרת

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

שטיח רטוב ומלא במים, קירות מתקלפים כתוצאה מרטיבות, מים נוזלים מהתקרה בגלל נזילה אצל השכן, אלו הם רק חלק מהתחרישים שכולנו כבר מכירים ורובם קורים בגלל בעיה אחת – נזילה בצנרת. הבעיה היא שלא תמיד אפשר לדעת האם מדובר בבעיה נקודתית ומתי יש לבצע החלפה של הצנרת כולה בשל ליקויים, בלאי או התקנה לא נכונה.

כל מה שחשוב וכדאי לדעת על: איתור נזילות בצנרת

כל מערכת ביתית או בבניין משותף דורשת תחזוקה אחת לתקופה מסוימת. אחת המערכות הבעייתיות הן לאבחון התקלה והן לתיקון היא מערכת הצינורות, הביוב והאינסטלציה בבית.

כל רטיבות הכי תמימה, כזו הנראית כמו סתם בעיה מקומית, יכולה בסופו של דבר לגרום לנזק בלתי הפיך ולהתפתח אפילו לשיטפון שלם. כאשר מערכת הצינורת בבית רקובה, ישנה או לא הונחה כמו שצריך על ידי עובדי הקבלן, הדבר יכול לגרום לנזקים של ממש, לפגוע באיכות חיינו וכן, גם לגרום להוצאה כספית אדירה. לכן, כל סימן של רטיבות או נזילה, אסור להזניח ויש לטפל בו באופן המיידי.

איך אפשר להבין שמדובר בנזילה בצנרת?

לרוב, נזילה בצנרת נוצרת כתוצאה מחור או סדק. זה יכול להיגרם כתוצאה מצינורות ישנים, הפעלה של לחץ גדול מדי כשהמים זורמים, קיפאון של מים או כאשר השורשים של העצים גדולים וחזקים מדי ופוגעים בצינורות מתחת לפני האדמה. אז איך בכל זאת אפשר לזהות נזילה? ובכן יש כמה סימנים ברורים שיכולים לעזור וככל שנזהה אותם מוקדם יותר,איתור נזילות מים המלצות כך הפתרון יהיה קל ופשוט יותר וגם ההוצאה הכספית תהיה קטנה יותר.

  • כל סימן רטיבות שהוא איתור נזילות בצנרת – סימני רטיבות יכולים להעיד או על בעיה בצנרת או בעיית איטום.
  • הצפה – מעידה על פיצוץ בצנרת בבעיית איטום.
  • עובש על הקיר
  • ריח של טחב- במקרים רבים הנזילות אינן גלויות לעין אלא מסתתרות מאחורי קירות או ארונות. כאשר המים מצטברים ומתפתח עובש, הדבר גורם גם להופעה של ריח רע, ריח שלרוב מעיד על נזילת מים.
  • שינויים בצבע המרצפות
  • קילוף או עיוות של הקירות איתור נזילות בצנרת
  • לעתים, קולות של מים זורמים מבעד לקירות יכולים להעיד על נזילה
  • חשבון מים מנופח

ברוב רובם של המקרים, כאשר יש סימני רטיבות, מקור הנזילה יהיה מהצד הפנימי של הקיר.

איך מתבצע איתור נזילות בצנרת?

בעבר, היה קושי רב לאתר נזילה בצנרת, אך היום לבעלי המקצוע יש מצלמה תרמית הפועלת על טכנולוגיית אינפרא אדום המסייעת להבין את המקור של הנזילה מבלי לגרום נזק לקירות או למרצפות בבית. בעזרת המצלמה, ניתן לעבור לאורך כל קירות הבית ועל פי הפרשי טמפרטורה, להבין מאיפה המים מגיעים.

חשוב להבין שלפעמים,איתור נזילות בצנרת  בעיקר כאשר מדובר בצנרת ישנה במיוחד, אין טעם בתיקון נקודתי שיוביל לנזילות נוספות בעתיד הקרובף אלא כדאי להחליף את הצנרת כולה. היום, בשונה מבעבר אז היו מתקינים צנרת עשויה ברזל שמחזיקה מעמד בין 20-25 שנה, נהוג להתקין צנרת פלסטיק מסוג פקס או צנרת SP שעשויה מפלסטיק המצופה באלומיניום. צנרת זו לא גורמת לקורוזיה ומעריכה את חיי הצינורות וגם מונעת תקלות בטווח הארוך.

לסיכום, נזילות במערכת הביוב או בצנרת המים

הביתית נחשבות לאחת הבעיות המוכרות והמורכבות לטיפול. הדבר החשוב ביותר הוא לא להתעלם ולא להזניח את הבעיה שיכולה לגרום לנזק בלתי הפיך ולקושי רב הן באיתור הנזילה והן בתיקון הבעיה. תחום האינסטלציה עבר שינוי אדיר בשנים האחרונות. היום, תודות לשימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, ניתן לאתר את הנזילה בצורה פשוטה, יעילה וקלה, מבלי לפרק אריחים או לשבור קירות איתור נזילות בצנרת.

אנו מתמחים באיתור נזילות מים מכל הסוגים וברשותנו ציוד ומכשור טכנולוגי מתקדם לאיתור נזילות מכל הסוגים. אנו נגיע ישירות אל ביתכם או לבית העסק עם צוות מומחים מנוסה באיתור נזילות בצנרת ותיקון מקור הבעיה. אנו עושים שימוש במצלמות תרמיות, מצלמות ביוב, החדרת סיבים אופטיים לצילום פנים צנרת, מכשור המבוסס על טכנולוגיית גלי קול, איתור נזילות בעזרת גז ידידותי לסביבה והכל במטרה לזהות את מקור הנזילה ולייעל את תהליך התיקון ככל הניתן, ללא הרס או גרימת נזק לקירות, רצפות או חלל הבית.

צנרת מים

איתור נזילות בצנרת

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!