איתור נזילות סמויות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

נזילות בצנרת יכולות להיות סמויות מהעין, אך לגרום לנזק משמעותי. העובדה שלא תמיד אפשר לדעת בוודאות שישנה בעיה של נזילה פנימית, אינה אומרת שאפשר להתעלם ממנה אלא שיש להשתמש באמצעים מתאימים לאיתור המקור. חשוב להכיר את הסימנים שיכולים להצביע על בעיה, לדעת אילו פתרונות איתור קיימים היום ולהזמין את בעלי המקצוע המתאימים לסיוע בבעיה.

סימנים שיכולים להצביע על נזילה סמויה

נזילה שמופיעה בקירות, בין המרצפות או בתקרה שבקומה למטה, היא סימן מובהק של בעיה. בעוד שניתן להבחין בכל אלו, ישנן נזילות סמויות שאפשר להעריך שהן קיימות אך לא לראות אותן באופן פיזי בלי אמצעים מתאימים.

עליה בחשבון המים היא סימן לבעיה. אין להתעלם מכך ויש לסגור את כל הברזים בבית ולבדוק האם שעון המים ממשיך לרוץ. במידה וכן, זוהי סיבה טובה לקרוא לבעל מקצוע שיבצע איתור נזילות סמויות. עיבוי של הקירות הוא אמנם נראה לעין אך לא תמיד יעורר אצלנו את החשד לנזילה ולא במקרה. העיבוי לא חייב להיות תוצאה של מערכת האינסטלציה, אך כדי לקבל החלטה כיצד לטפל בו, יש לוודא מה המצב של הצנרת.

גם בעיות שנובעות מלחות כמו עובש, פטריות וטחב, יכולים להיות סימנים לכך שישנה בעיה. הנזילה יוצרת לחות בתוך התשתיות של הבית, מה שמהווה כקרקע אידאלית להתפתחות העובש והמזיקים האחרים. יש לשים לב כי יכול להיות שכל אותם נגעים יופיעו דווקא על הרהיטים שצמודים לאזור הלח ומשם תהיה התפשטות (לפעמים אפשר יהיה להבחין בכך רק לאחר הזזת הרהיטים לצורך ניקיון). בכל מקרה אלו סימנים מעוררי חשד שדורשים בדיקה וטיפול על פי הצורך.

איתור נזילות סמויות בעזרת ציוד מתקדם

בעבר לא היו אמצעים לזיהוי המיקום המדויק של הנזילה. הפתרון היה להתחיל לחצוב במקום שעולה בו חשד לבעיה ומשם עד לנקודה הבעייתית. דרך זו יוצרת נזק רב לפני שהיא מובילה לפתרון. לכן, ברגע שעולה חשד לנזילה, יש להביא בעל מקצוע שיאתר את הבעיה באמצעים מתקדמים.

היום איתור נזילות סמויות יעשה בעיקר תוך שימוש במצלמה תרמית. המצלמה תופעל על ידי בעל המקצוע בלי לחפור בקירות ובלי לפגוע בתשתיות. בנוסף למצלמה התרמית, ישנה אפשרות להשתמש גם במכשיר שכולל חיישן גז ובעיקר אם הבעיה היא בחצר. אם ישנה סיבה להיכנס לתוך המערכת ולראות מה קורה בתוכה, יש צורך במכשיר שכולל סיב אופטי.

כל המכשירים הללו דורשים מבעל המקצוע להבין בתחום, לדעת כיצד עובדת מערכת האינסטלציה וכיצד להפעיל את כל אחד מהמכשירים (לרבות בחירה מתאימה של כל אחד לצורך קבלת התוצאה המתאימה). לבחירת בעל המקצוע חשיבות עליונה בדרך לפתרון הנכון.

לבחור את בעל המקצוע

בעל המקצוע אשר יאתר את הבעיה צריך להתמחות בתחום זה באופן ספציפי. מומלץ לבחור במישהו שיש לו ניסיון ושכבר ראה לא מעט תקלות ובעיות. ככל שיהיה לו יותר ניסיון כך ניתן יהיה להעריך שהוא כבר נתקל באתגרים אשר דומים למבנה שלך.

חשוב מאד לברר בשיחה הראשונית איזה ציוד מביא איתו בעל המקצוע ולוודא שהוא יוכל לבצע איתור נזילות סמויות בלי לחפור בקיר או להרים מרצפות. במידה והבדיקה נעשית בבית שנרכש מקבלן או שיש סיבה אחרת לפנות עם התוצאות לבית המשפט, חשוב גם לוודא כי לבודק יש יכולת לספק דו"ח מסודר שישמש כחוות דעת משפטית.

חברת תדמור טכנולוגיות מעמידה לרשותך את אנשי המקצוע המתאימים לאיתור הנזילה. תודות לניסיון הרב, הציוד המקצועי והנכונות למצוא את התקלה בלי לפגוע בבית שלך, התוצאה תהיה איתור מדויק וטיפול על פי הצורך.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!