שורשים במערכת הביוב – על התופעה והטיפול בה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

מערכת הביוב שלנו היא אחת המערכות שאנחנו לא מעוניינים לראות או להריח. אנחנו רוצים שהיא תתפקד בצורה תקינה לאורך כל השנים. עם זאת, הזמן עושה את שלו והיא יכולה להישחק. בנוסף לכך כאשר אנחנו משליכים חפצים וחומרים שאינם אמורים לזרום בביוב, הוא נפגע ונסדק.

הצמחים אשר גדלים על או ליד קו הביוב, יכולים לזהות סדקים, אפילו את הקטנים ביותר ולשלוח את שורשיהם פנימה. הם אוהבים את הסביבה האורגנית שבביוב כיוון שהיא זהה לדשן איכותי. כל זה יכול להישמע נחמד, אך האמת היא שאף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע למצב כזה. כאשר הצמחים שולחים את שורשיהם לתוך המערכת, הם גדלים שם, סותמים אותה ואנחנו נשארים עם מערכת שלא זורמת.

תיקון צינור ביוב חיצוני

להבין את שורש הבעיה

ברגע שיש לנו שורשים במערכת הביוב, הפסולת הרגילה לא יכולה לזרום כהלכה. השורשים גדלים במערכת, הם מסתבכים ויוצרים מחסום, מה שמונע בסופו של דבר מהפסולת הרגילה ואפילו מהמים לרדת למטה. כיוון שהביוב נמצא מתחת לאדמה, אנחנו לא יכולים לראות את הבעיה ולהבין כי מדובר בשורשים. רק אנשי מקצוע המתמחים בתחום שמגיעים עם ציוד מתאים יוכלו לאתר את הפגיעה המיקום שלה.

הדרך לזהות את המקור של הבעיה ואופייה היא להשתמש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. מצלמות מיוחדות ישמשו את בעלי המקצוע ואלו יחדרו פנימה על ידי רובוט קטן ובשליטה מבחוץ. בעל המקצוע יוכל לראות את כל מה שמתרחש בפנים ולהבין את אופי וחומרת הבעיה. בהתאם לתוצאות הוא יוכל להמליץ ולבצע את הפעולות הנכונות ביותר למערכת שלנו.

לטפל במצבי שורשים במערכת הביוב

ברגע שהשורשים מתחילים להיתפס במערכת הביוב, אנשי המקצוע יוכלו לבצע מספר פעולות. אפשרות אחת שיכולה לעזור במצב זה היא שטיפה עוצמתית ותיקון צינור ביוב. שטיפה זו יכולה להתאים במצבים בהם יש מעט שורשים או אם אנחנו רוצים לבצע פעולת מנע. היא לא מומלצת כטיפול בזמן שכבר ברור לנו שיש שורשים. כאשר המערכת תקועה, עלינו לאתר את הבעיה ולתת לבעל המקצוע להשתמש במכשור מתאים כדי לחתוך את השורשים.

לאחר החיתוך אפשר יהיה להוציא את הפסולת, השורשים, ורק אז תתבצע השטיפה בלחץ. השטיפה תוציא את השאריות אשר לא יצאו על ידי הרובוט. הפעולה האחרונה שתתבצע היא פעולת מנע. יש לפזר במקום חומר מונע שמרחיק שורשים וזאת כיוון שאם הם הצליחו לחדור פעם אחת, זהו סימן לכך שישנו סדק בצנרת והשורשים ידעו לחדור אותו פעם נוספת.

שימוש באמצעים מתקדמים

כאשר אנחנו חושבים על שורשים במערכת הביוב, אנחנו חושבים על הצרה שלפנינו. זהו מצב לא נעים שאנחנו לא רוצים שיקרה, אך מרגע שהוא קרה, אנחנו צריכים לדעת שעומדים לרשותנו אמצעים מתקדמים ואנשי מקצוע מומחים בתחום. היום אנחנו לא צריכים לפתוח את כל המערכת ולא לחפור בתוך האדמה כדי לטפל בבעיה.

חשוב לציין כי בסיום עבודה כדאי לבצע פעולות מנע ולהרחיק את החדירה של השורשים פעם נוספת. בנוסף, ככל האפשר כדאי להימנע משתילת צמחים ועצים נוספים על גבי קו הביוב.

אנשי מקצוע לאיתור וטיפול בבעיה

לשמחתנו, חברת תדמור טכנולוגיות עומדת לרשותנו עם אנשי מקצוע מומחים בתחום הביוב ואיתור נזילות מים וציוד מתקדם. במקרה ויש לנו תקלה בצנרת, ריח לא טוב או חשד לבעיה, זו הכתובת שלנו. החברה תגיע אלינו במהרה עם כל הציוד הנדרש, תאתר את המפגע, תדווח לנו על הפעולה המומלצת ותפעל למגר אותה. אלו מאיתנו אשר מתכננים לרכוש בית קרקע, יכולים גם לפנות לחברה לבדיקת מצב מערכת הביוב.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!