איתור נזילות תרמי – המדריך

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

תוכן עניינים

החיים בבית משלנו יכולים להיות מרגיעים ונינוחים. החזקת נכס משלנו יכולה להיות הגשמת חלום וחלום זה דורש מאיתנו להשקיע גם בתחזוקה של המבנה. שלא כמו המערכות שאנחנו רואים והעיצוב של הבית, את מערכת המים אנחנו לא רואים ולכן לא כולנו יודעים איך נכון לטפל בה.
סימני מים בקירות, ברצפה או בתקרה של השכנים מלמטה, יכולים להצביע על נזילה. גם חשבון המים שעולה ללא סיבה שנראית לעין (שימוש רב במים) צריך לעורר את חשדנו. בכל המקרים הללו מומלץ לבצע איתור נזילות תרמי.

מאתר נזילות מים
Young handyman check tap for leaking. He hold hand under it. Man stand in kitchen at sink. Toolbox and hose on desk

מה זה איתור נזילות תרמי?

בעבר, כאשר אינסטלטור היה בא לבצע תיקון נזילה, הוא היה מעריך את המיקום של הפגיעה ומתחיל את עבודתו. כדי להגיע אל האזור היה עליו לחפור באזור ולא פעם לשבור קירות. הבעיה עם צורת העבודה הזו היא שלא תמיד המקום בו נראית הנזילה הוא המקור שלה. כלומר, הנזילה יכולה להתחיל ממקום אחד בבית ובפועל נראה רטיבות או נרגיש לחות באזור אחר שלו.

היום ישנו מכשור מקצועי שמאפשר לבצע איתור נזילות תרמי בלי לשבור קירות. המכשיר כולל מצלמה תרמית לאיתור נזילות מים הפועלת על טכנולוגיית אינפרה אדום והיא מאפשרת לאנשי המקצוע להבחין בשינויי הטמפרטורות באזורים שונים. אנחנו לא יכולים להרגיש את ההבדלים, אך המצלמה תציג לנו תמונה ברורה ולמעשה תצביע על מקור הנזילה.

טיפול בבעיה לאחר האיתור שלה

איתור של הנזילה מאפשר לבעלי המקצוע לטפל בבעיה בלי לבצע פעולות לא נחוצות. במקום לשבור את הקיר מהמקום שבו נראית הנזילה ועד למקור שלה, החפירה תהיה מדויקת וכך תחסוך עבורנו עלויות רבות בכל מה שנוגע לאיתור נזילות במצלמה תרמית מחיר, תיקון שלא לצורך ולכלוך במבנה. התיקון יהיה ממוקד ומהיר בהרבה מזה שיכול היה להתבצע ללא ידיעה היכן הבעיה.

הבעיה שלנו יכולה להיות מטופלת בדיוק רב ובמינימום דאגה תודות למכשור המתקדם. כיוון שלא כל בעלי המקצוע מחזיקים במצלמה תרמית, עלינו לבחור את אלו שיכולים למצוא את המקור של הבעיה. בהתאם לתוצאות אפשר יהיה לקבוע היכן לטפל וכיצד.

הגורמים שיכולים להוביל לנזילה

כיוון שרובנו לא עוסקים ביום יום במערכות המים, כדאי להכיר את הגורמים שיכולים להוביל לנזילה. הכרות עם הגורמים תעזור לנו לדעת מה יכול לקרות למערכת ולהבין מתי עלינו להזמין את אנשי המקצוע המתאימים לאיתור נזילת מים.

התיישנות של המערכת

מערכת ישנה יכולה להישחק גם בלי כל התערבות שלנו. במערכות ישנות במיוחד נראה פגיעה שהיא בלתי נמנעת. כיוון שאין לנו יכולת לבצע פעולות תחזוקה שיגנו על המערכת שנמצאת בתוך הקיר, כל שנוכל לעשות הוא להיות עם אצבע על הדופק ובמקרה של חשד כמו עליה בחשבון המים או רטיבות בקיר, להזמין חברה מקצועית לאיתור נזילות תרמי.

ליקוי בניה

לא פעם קורה שהמבנה נפגע עוד בתחילת הדרך. לעתים הפגיעה תהיה "קלה" כמו סדק באמבטיה או באסלה, איטום לקוי, חיבור לא נכון של המערכות ואחרות. במידה ומדובר במבנה חדש, יש להזמין חברה שתוכל להכין דו"ח ליקוי בנייה שישמש אותנו גם להתמודדות משפטית מתאימה.

פגיעה בקו המים

יכולות להיות סיבות שונות לכך שקו המים נפגע. אם אנחנו לא יודעים היכן עובר קו המים, יכול להיות שנבצע פעולות שיגרמו בסופו של דבר לפגיעה. בכל הנוגע לקו החיצוני למבנה, גם מעבר של כלים כבדים יכול לגרום לנזילות בצנרת.

חברת איתור נזילות תרמי

חברת תדמור טכנולוגיות יכולה לסייע לנו בכל הנוגע לאיתור הנזילות במערכת. החברה משתמשת במצלמות תרמיות ותיתן לנו נתונים מדויקים ומהימנים שיעזרו לנו לטפל בבעיה ביעילות ובחיסכון של זמן וכסף.

התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!